×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 23 June , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گشت مشترک دامپزشکی مشهد، شهرداری و مرکز بهداشت با هدف جلوگیری و مقابله با عرضه غیرمجاز دام زنده

به گزارش توس اکو به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی مشهد، دکتر سیاح رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مشهد گفت: هدف از بازدید های انجام شده کنترل پدیده ی عرضه و کشتار غیرمجاز دام زنده در شرایط غیربهداشتی در روز عید سعید قربان می باشد که علاوه بر ایجاد ظاهر نامناسب ، زمینه ی انتقال و انتشار بیماری های واگیر خطرناک و مشترک بین انسان و دام بویژه بیماری تب کریمه کنگو را تشدید نموده و بهداشت عمومی جامعه را به خطر می اندازد.

وی ادامه داد: در روز عید سعید قربان کارشناسان دامپزشکی طی گشت های مشترکی که با حضور کارکنان شهرداری مشهد انجام می پذیرد دام های غیرمجاز عرضه شده را جمع آوری و به محل های مجاز عرضه در سطح شهرستان که تحت نظارت دامپزشکی می باشد هدایت خواهند نمود.

دکتر سیاح اظهار داشت: در شهرستان مشهد ۳ واحد میدان مجاز عرضه دام ، جهت عرضه مجاز و بهداشتی دام زنده وجود دارد که دام زنده مورد نیاز خیرین و شهروندان را در روز عید سعید قربان ، تحت نظارت دامپزشکی و در شرایطی بهداشتی تامین خواهند بود.

وی به شهروندان نیز توصیه نمود جهت حفظ سلامت خود و خانواده شان، دام مورد نیاز و قربانی خود را از محل مجاز تعیین شده تهیه نموده و در کشتارگاه های مجاز شهرستان ذبح نمایند ، تا از سلامت دام و گوشت استحصالی اطمینان حاصل نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.