×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
کمبود ۳ هزار تخت بیمارستانی در مشهد

به گزارش توس اکو، دکتر امیر پرویز توسلی در نشست خبری که امروز، ۶ اردیبهشت، در محل احداث بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی در شهرک شهید باهنر برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۵، طرح راه‌اندازی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در دستورکار قرار گرفت، اما مشکلات بین شهرداری و آستان قدس رضوی، کار را تعطیل کرد تا اینکه در سال ۱۴۰۱ و با اعتبار ۱۸۷ میلیاردی، پروژه دوباره آغاز شد.

توسلی تأکید کرد: بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی با رویکرد عمومی درمان راه‌اندازی خواهد شد و شامل درمانگاه، اورژانس، آزمایشگاه، بخش‌های مراقبت‌های ویژه، بخش بستری زنان، بخش بستری عمومی، اتاق‌های عمل و… در ۷ طبقه ساخته خواهد شد.

معاون مدیریت توسعه و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به پیشرفت فیزیکی فعلی این پروژه اعلام کرد: اکنون ۸درصد از کلیت بخش درمانی بیمارستان ساخته شده است و در دیدار اخیر با حجت‌الاسلام پژمانفر اعلام کردیم در صورت تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان طی یک‌سال، می‌توانیم اورژانس را راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: ایشان با سازمان برنامه و بودجه مکاتبه کردند تا هرچه سریع‌تر اعتبار لازم محقق شود.

توسلی یادآور شد: در مجموع و براساس برآورد ما در سال جاری، اعتبار اصلی ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

توسلی در ادامه به آخرین وضعیت تخت‌های بیمارستی اشاره کرد و گفت: در مشهد حدود ۳ هزار تخت بستری کم داریم؛ زیرا در کنار مردم مشهد، ما به حاشیه شهر و زائران و اتباع خدمت‌رسانی می‌کنیم. بنابراین نیازمند افزایش بیمارستان در این کلان‌شهر هستیم.

او با اشاره زمان پایان این پروژه اظهار کرد: این مجموعه نهایتا تا سال ۱۴۰۴ راه‌اندازی خواهد شد. اما کمبود ۲ هزار تخت همچنان باقی است و بنا داریم ۲ بیمارستان هزار تختخوابی یا همان «ابربیمارستان» را در مشهد مقدس راه‌اندازی کنیم.

توسلی درباره مکان‌یابی این بیمارستان‌ها توضیح داد: اکنون در حال مطالعه و بررسی هستیم، اما یکی از اماکن پیش‌بینی‌شده ما، شهرک زکریا در بولوار فکوری مشهد است و توضیحات تکمیلی را به محض تعیین‌تکلیف نهایی خواهیم گفت.

وی خاطرنشان کرد: اکنون یک بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ویژه اعصاب و روان با پیشرفتی ۳۰درصدی در منطقه الهیه در حال احداث است. یک پروژه دیگر هم در مکان فعلی بیمارستان ابن‌سینا در نظر داریم که احتمالا بنای دومین بیمارستان هزار تختخوابی ما خواهد بود.

او درباره اعتبار ساخت پروژه‌های بیمارستانی هم اعلام کرد: اعتبار امسال ۴۰ میلیارد تومان بوده است، اما درحال رایزنی هستیم تا اعتبار را به ۱۵۰ میلیارد برسانیم تا همان پروژه اورژانس به پایان برسد.

معاون مدیریت توسعه و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: ساخت و تأمین هر تخت این بیمارستان برای دانشگاه ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت که به‌ازای هر بیمار، حدود ۱۰۰ مترمربع فضا پیش‌بینی شده است. بخش عمده اعتبارات ساخت بیمارستان برعهده وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد است و اعتبارات دیگر از سوی سازمان برنامه و بودجه ارائه خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.