×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کمبود فضا، مهم‎ترین چالش پارک علم و فناوری خراسان

 

به گزارش توس اکو ، مسعود میرزائی شهرابی در نشست خبری تشریح جزئیات نمایشگاه هفته پژوهش امسال که صبح امروز و با حضور اصحاب رسانه استان برگزار شد، اظهار داشت: تمام تلاش ما این است رویداد‌هایی که پارک علم و فناوری خراسان با کمک و همفکری سایر مراکز نخبگانی استان انجام می‌دهد، افزون بر اینکه رویکرد نخبگانی دارد، اما به محوریت مردم برگزار شود.

وی افزود: ویژگی بارز نمایشگاه امسال هفته پژوهش این است که در قالب یک رویداد مردمی برگزار خواهد شد. صنایع دفاعی و حوزه دانش‌آموزی، رتبه‌های اول و دوم غرفه‌های موضوعی را به خود اختصاص داده‌اند. پارک علم و فناوری خراسان از نظر تبدیل علم به ثروت، رتبه نخست کشور را دارد و به‌موازات همه برنامه‎ ریزی‎ های راهبردی، در حال طراحی پیوست فرهنگی برای شرکت ‎های دانش ‎بنیان پرفروش هستیم.

میرزائی شهرابی خاطرنشان کرد: در پاویون زیست‌بوم نوآوری شرق کشور که مساحت آن در حدود ۳۰۰ مترمربع است، غرفه پارک علم و فناوری خراسان، دانشگاه و پارک دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی و پارک سلامت، دانشگاه آزاد مشهد، جهاد دانشگاهی، پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، دانشگاه پیام نور و دانشگاه خیام در کنار یکدیگر قرار خواهد داشت و ایام نمایشگاه باعث هم‌افزایی و شبکه‌سازی بین این اعضا خواهد شد.

وی با اشاره به دومین پاویون ویژه نمایشگاه امسال با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان خراسان رضوی ادامه داد: در این پاویون که در حدود هزار مترمربع مساحت دارد و در ابتدای سالن عطار قرار گرفته، بیش از ۱۰۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان استان در کنار هم و در قالب غرفه و کانتر محصولات خود را ارائه می‌کنند. این پاویون با همکاری مشترک پارک خراسان، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های فردوسی، آزاد و علوم پزشکی ایجاد شده و شرکت‌های این مجموعه‌ها در کنار یکدیگر حضور خواهند داشت.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان با بیان اینکه استقرار، تجاری ‎سازی و نبود نیروی نخبگانی، سه چالش محوری شرکت‌های دانش‌بنیان است، تصریح کرد: نمایشگاه امسال از این نظر خیلی ویژه است. برش استانی رویداد تستا برای اولین بار برگزار خواهد شد و غرفه‌ها از نظر مفهومی، درهم تنیدگی ویژه‌ای دارند.

وی تأکید کرد: یکی از چالش‌های اساسی که در خراسان رضوی با آن روبرو هستیم، وسعت پارک علم و فناوری استان است. خراسان رضوی با ۵۴۰ و اصفهان با ۵۲۰ شرکت فعال دانش ‎بنیان، رتبه‌ها اول و دوم کشور را در اختیار دارند و این درحالی است که وسعت پارک استان اصفهان ۵۲۰ هکتار و وسعت پارک علم و فناوری خراسان از ۳۷ هکتار فراتر نمی‌رود. به همین دلیل است که می‎گوییم باید فراتر از پارک علم و فناوری، شهرک علم و فناوری و حتی شهر علم و فناوری در مشهد داشته باشیم و این زیرساخت در این خطه وجود دارد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی تصریح کرد: سال گذشته با تأمین ۴۷ میلیارد تومان اعتبار پارک، این امکان فراهم شده تا برخی زیرساخت‎های مراکز رشد مشهدالرضا (ع) و شهرستان‎ها احداث و راه‌اندازی شود.

در بخشی از این نشست معاون پارک علم و فناوری خراسان،نیز با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در تاریخ ۹ الی ۱۲ آذرماه و در سالن عطار نمایشگاه بین المللی مشهد، گفت: ما انتظار داریم نسبت به سال گذشته، پیشرفت چشمگیری داشته باشیم.

حسینعلی اخلاقی گفت: پاویون نمایشگاه هفته پژوهش امسال بیش از هزار مترمربع وسعت دارد و غرفه‌ها به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‎ها و مراکز نخبگانی در کمال هم‌افزایی با یکدیگر باشند.

وی افزود : هدف از برگزاری این نمایشگاه، نفع و بهره‌ای است که به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و همچنین نخبگان، در زیست‌بوم استان خراسان خواهد رسید می‌باشد.

معتقدم عرضه محصولات ،دستاوردها و فناوری ها امید را در میان جوانان جامعه افزایش خواهد داد بنابراین از عموم مردم و خانواده ها دعوت می کنم از این نمایشگاه برای ساخت جامعه ای جوان، متفکر و نخبه دیدن کنند.

وی خاطرنشان کرد: افتتاحیه این نمایشگاه در ساعت ۵ بعد از ظهر خواهد بود. اتفاق ویژه این دوره این است که شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند محصولات متنوع خود را به صورت متمرکز ارائه کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.