×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زیرساخت‌ها تا درب شهرک ها نواحی صنعتی خراسان رضوی می‌بایست توسط دستگاه‌های خدمات رسان انجام شود

 

به گزارش توس اکو و به نقل از روابط‌عمومی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی «جعفر فرشچی طوسی» در نشست هم اندیشی با ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان رضوی در محل شرکت خدماتی شهرک صنعتی توس ؛ با اشاره به درخواست شرکتهای خدمات رسان برای مشارکت شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در تامین زیرساختهای شهرک‌ها افزود : هر چقدر این شرکت در تامین زیرساختهای آب و برق و گاز مشارکت کند، ناگزیر هزینه هایش را از واحدهای صنعتی خواهد گرفت و همین موضوع هزینه های سرمایه گذاری را افزایش می دهد.

وی تاکید کرد: این روند عملاً سرمایه‌گذاری در شهرکهای صنعتی را فاقد انتفاع کافی برای متقاضیان می‌نماید که باید برای آن تدبیری اندیشیده شود، لازم است دولت اعتباراتی برای تامین زیرساختهای آب و برق و گاز شهرکهای صنعتی در نظر گیرد تا دیگر نیازی به ورود شرکت شهرکهای صنعتی به این بخش نباشد و هزینه های سرمایه گذاری افزایش نیابد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی به قدمت بالای شهرکهای صنعتی استان اشاره و بیان کرد: زیرساختهای این شهرکها مستهلک شده و عمر برخی از آنها به بیش از ۲۰ سال می رسد، لذا زیرساختهایشان نیاز به مرمت و نوسازی دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی خراسان رضوی سهم خود را از عوارض شهرداری از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده در شهرکها پرداخت می کنند، بابت این مبالغ پرداختی باید شهرداری‌ها و یا دیگر دستگاههای خدمات رسان به شهرکها و نواحی صنعتی خدمات ارائه دهند که این امر اکنون اتفاق نمی‌افتد پس بایستی مبالغ فوق به شهرکها و نواحی صنعتی جهت بازسازی و نوسازی تاسیسات و ارائه خدمات به واحدهاي صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی داده شود.

فرشچی اضافه کرد: از آنجا که پرداختی واحدها برای عوارض شهرداری به آنها با نمی گردد، ناگزیر هستند دوباره برای اصلاح زیرساختها در شهرکهای صنعتی هزینه کنند که این موضوع در نهایت هزینه سرمایه گذاری را افزایش می دهد.

در حال حاضر از ۵۲ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب استان ۴۱ مورد فعال بوده که قرارداد برای واگذاری زمین با پنج هزار و ۱۷۴ واحد صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی استان منعقد شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.