×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
کاهش نرخ تورم در خراسان رضوی در مهر ماه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه استان در مهر سال جاری ۵۳.۸ درصد است که این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۲.۱ درصد کاهش یافته است.

رضا جمشیدی اظهار کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار در نقاط شهری استان ۵۳.۵ و در مناطق روستایی ۵۵.۱ درصد است که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل ۱.۳ و در مناطق روستایی نیز پنج درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در مهر سال جاری نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور نیز ۴۸.۶ درصد است، افزود: این شاخص در مقایسه با ماه قبل از آن ۱.۱ درصد کاهش یافته است. همچنین این شاخص برای خانوارهای شهری کشور ۴۷.۷ و خانوارهای روستائی ۵۳.۲ درصد است که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۰.۷ و ۳.۱ درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوارهای استان در مهر سال جاری ۲.۴ درصد است که نسبت به ماه قبل از آن ۰.۳ درصد افزایش یافته است.

جمشیدی این شاخص را برای خانوارهای شهری استان ۲.۹ و نقاط روستائی ۰.۷ درصد اعلام کرد و گفت: این شاخص به ترتیب ۰.۷ درصد افزایش و ۱.۱ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان این که در مهر ماه سال جاری نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوارهای کشور نیز سه درصد است که نسبت به ماه قبل ۰.۸ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: این شاخص برای خانوارهای شهری کشور ۳.۲ و نقاط روستائی ۲ درصد است که به ترتیب یک درصد افزایش و ۰.۲ درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی بیان کرد: نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به مهر سال جاری در کل خانوارهای استان ۴۳.۸ درصد است که نسبت به ماه قبل ۱.۲ درصد افزایش یافته است.

جمشیدی این شاخص را برای خانوارهای شهری استان ۴۳.۱ و نقاط روستائی ۴۶.۵ درصد اعلام و بیان کرد: این شاخص به ترتیب ۱.۳ و ۱.۱ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان اینکه نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به مهر ماه سال جاری در خانوارهای کل کشور ۴۲.۹ درصد است که نسبت به مدت مشابه ۰.۸ درصد افزایش یافته، اظهار کرد: این شاخص برای خانوارهای شهری کشور ۴۲.۳ و نقاط روستائی ۴۶.۲ درصد است که به ترتیب ۰.۸ و ۰.۹ درصد افزایش یافته است.

جمشیدی تاکید کرد: در مهر سال جاری تورم نقطه به نقطه کل خانوار استان در گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۷۵، پوشاک و کفش ۵۸.۵، مسکن ۲۵.۸ وگروه بهداشت و درمان ۳۸ درصد بوده است. این ارقام را برای کشور به ترتیب ۷۰.۷، ۴۷.۶، ۳۶.۳ و ۳۸ درصد است.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی، وی اضافه کرد: شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی برای کل خانوارهای استان ۵۳۷.۸، مناطق شهری ۵۱۵.۷ و نقاط روستائی ۶۳۳.۷ است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.