×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیش بینی بیش از ۷۵۰ هزار اسکان رسمی، موقت و اضطراری برای زائران نوروزی

به گزارش توس اکو به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری چهارشنبه ۲ اسفند در دوازدهمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: با ارسال پیامک ضمن خوشامدگویی، اطلاعات سامانه‌های مورد نیاز زائران در سفر به مشهد مقدس ارسال گردد، همچنین پیامک‌های رعایت ایمنی و ضرورت توقف و استراحت در مسیر نیز ارسال شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه عملیات اجرایی خدمت به زائران نوروزی در استان خراسان رضوی از ۱۵ اسفند با برگزاری مانور خدمت آغاز خواهد شد، ادامه داد: همچنین قرارگاه خدمت به زائران شهر مشهد نیز در خیابان امام رضا (ع) فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی به پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای اسکان زائران اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۵۰ هزار اسکان رسمی، موقت و اضطراری برای زائران پیش‌بینی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در ادامه اظهار کرد: نرخ هتل‌های مشهد را با دیگر شهرها و استان‌ها بررسی کردیم که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد، نرخ هتل‌های مشهد پائین‌تر است و باید این مزیت را حفظ کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در این جلسه گزارشی از وضعیت کمیته اسکان ارائه کرد و گفت: بازرسی از مراکز اقامتی با بیش از ۱۰۰ بازرس آغاز شده و از ۱۵ اسفند نیز این بازرسی‌ها تشدید خواهد شد.

سید جواد موسوی با اشاره به تاکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر ساماندهی سرویس‌های بهداشتی افزود: ساماندهی و نظارت میدانی بر نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی جاده‌های استان اجرا شده است و در سه محور اصلی به مشهد تعداد ۱۷۰۰ چشمه سرویس بهداشتی فعال وجود دارد که پس از بازدیدهای میدانی، ساماندهی شده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۲۶ نمازخانه و ۲۰ مسجد در این مسیرها فعال است که ۱۰ مسجد به صورت شبانه روزی فعال هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.