×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 15 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
پسماند زباله های شهرهای مشهد، طرقبه و شاندیز معضل بخش رضویه

به گزارش توس اکو، محمدعلی رمضانی، نایب رئیس شورای شهرستان مشهد گفت:یکی از مشکلات بخش رضویه، معضل پسماند زباله های شهر مشهد و حتی شهرستان طرقبه و شاندیز است که متاسفانه زباله های شهر مشهد که روزانه بیش از ۲ هزار تُن می‌باشد در بخش رضویه و درجاده میامی منطقه روستاهای خادم آباد، احمدآباد و قازقان در پسماندی که شهرداری درست کرده است تخلیه می شود.

وی افزود: اینجا زباله دان مشهد نیست؛ چرا زباله های طرقبه و شاندیز هم در اینجا حمل و نقل می شود و هیچ هزینه ای و خدماتی به شهرداری و بخش رضویه پرداخت نمی شود در صورتی که طبق گفته مسئولان شهرداری های طرقبه شاندیز هزینه هایی از آنها توسط شهرداری مشهد دریافت می‌شود.

رمضانی، گفت: طبق گفته مسئولان آموزش و پرورش از زمان ورود شیرابه ها و تخلیه زباله ها و فاضلاب صورت گرفته، ضریب هوشی دانش آموزان روستاهای اطراف خیلی پایین آمده است.

وی با بیان اینکه این زباله ها بوی نامطبوعی دارد، عنوان کرد: بعضی از مردم به مریضی پوستی مزمنی گرفتار شده اند‌.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهرستان مشهد گفت: باید زباله ها را بهداشتی دفن کنند شیرابه های زباله را مدیریت کنند که داخل راهها نریزد و مردم این روستاها را خانواده ی خود بدانند و باعث نشوند بخاطر سهل انگاری شهرداری که شیرابه ها را مدیریت نمی کند و از انتهای ماشین ها می ریزد، یک جوان در روستای قازقان به گفته اهالی با ماشینهای حمل زباله تصادف کرده ومتاسفانه فوت کرده است.

نماینده مردم این بخش در شورای شهرستان مشهد، ادامه داد: خواهشمندیم شهرداری تا قبل از اینکه با واکنش های مردمی مواجه بشود به تعهداتی که داده است پایبند باشد و نکات بهداشتی این کار را رعایت کند و به تعهداتی که نسبت به دوبانده کردن محور میامی داده است عمل کند و جاده را حداقل تا ورودی کمپوست شهرداری دوبانده و آسفالت نماید چون همین جاده فعلی ظرفیت تردد این تعداد ماشین حمل زباله با تناژ بالا را ندارد و محور چون زیارتی می باشد ماشین های شهرداری جاده را خراب کرده اند شهرداری باید محور دسترسی خودش را درست کند.

وی در پایان گفت: ما کاری کرده ایم که مردم روستاها مجبور شوند بخاطر بوی نامطبوع و مسائل بهداشتی که شهرداری مشهد برای مردم ایجاد کرده اند از این روستاها مهاجرت کنند.

وی معتقد است؛ که اگر خدمات درست به مردم داده شود سکونت معکوس اتفاق خواهد افتاد و مردم برای زندگی در روستاها تشویق خواهند شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.