×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پایان گردهمایی ۲ روزه مدیران هلال‌احمر در مشهد

رئیس جمعیت هلال احمر در مراسم اختتامیه این گردهمایی بر مولدسازی امکانات جمعیت در سطح کشور تاکید کرد و گفت: در این ۲ روز برای حل بسیاری از مشکلات همفکری شد. طرح‌های لازم پیش‌نویس شد و اکنون وقت عمل و اقدام سریع است.

کولیوند از لزوم ساماندهی جدی در سازمان امداد و نجات گفت و توضیح داد: تلاش می‌کنیم فرماندهی عملیات‌های امداد و نجات با استفاده از امکانات سخت‌افزاری و نرم افزاری روز و همچنین تقویت ناوگان امدادی قوت بیشتری بگیرد.

او وعده داد: همین امروز موفق به تامین مبلغی برای خرید آمبولانس و خودروهای نجات شده‌ایم که تلاش می‌کنیم این خریدها را تا پایان سال جاری به نتیجه برسانیم.

او در ادامه، توجه به ظرفیت‌های مردمی برای توانمندسازی و افزایش تاب‌آوری جوامع محلی را ضروری دانست و گفت: فعالیت خانه‌های هلال با رویکرد اجتماع محور بستر عظیمی برای آمادگی مردم در مواجهه با مخاطرات فراهم کرده است و باید تلاش شود تا دخالت جوامع محلی در امدادرسانی و آمادگی برای سوانح بیش از پیش صورت گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر فعالیت خانه‌های طلاب برای انتقال آموزش‌های همگانی هلال احمر در حوزه‌های علمیه را موثر دانست و گفت: برای ورود آموزش‌های امدادی به مدارس و مساجد اقدام جدی می‌شود.

کولیوند افزود: تیم‌های سحر در سازمان جوانان فعالیت بسیار خوب و موثری را انجام می‌دهند. نمونه حضور فعال آن‌ها در کمک‌ روحی و ایجاد آرامش برای آسیب دیدگان در حوادث در زلزله اخیر خوی در آذربایجان و حادثه فروریختن ساختمان متروپل در آبادان مشهود بود.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین معزی نیز در این مراسم نقش مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر استانی سراسر کشور برای رعایت تسبیل بر اساس وقف‌نامه موقوفات متعدد هلال احمر را اساسی تلقی کرد و گفت: مسئولان دفاتر ما در استان‌ها علاوه بر تلاش مستمر برای ارتقای فرهنگ دینی در کارکنان و داوطلبان هلال احمر مسئولیت‌های مهمی همچون نظارت بر موقوفات این جمعیت را بر عهده دارند.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر همچنین نظارت دقیق بر انتخابات مجامع استانی هلال احمر را از دیگر اقدامات این حوزه دانست و گفت: مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت‌های استانی بر انجام انتخابات‌های هلال احمر در استان‌ها نظارت دقیق دارند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه بر نقش فرهنگی و مذهبی مسئولان دفاتر استانی تاکید کرد و افزود: شورای امر به معروف، ستاد اقامه نماز در هلال احمر، انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی، از اقدامات مهم مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان‌ها است که از همه مدیران عامل استانی جمعیت هلال احمر تقاضا دارم همکاری خود با مسئولان دفاتر را در انجام این فعالیت ها افزایش دهند.

 

 

 

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.