×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
هیچ بیماری به واسطه عدم تمکن مالی نباید از درمان محروم بماند

حمید مستشاری در نشست خبری که امروز ۱۶ آبان، همزمان با چهل و دومین سالروز تاسیس انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد برگزار شد، عنوان کرد: متاسفانه شیوع سرطان در جامعه بسیار زیاد شده و علاوه بر افراد بالای ۷۰ سال، کودکان و جوانان را نیز درگیر کرده است.

وی افزود: نکته قابل تاسف دیگر هم این است که درمان سرطان نیز مانند بقیه بیماری‌ها نیست؛ چراکه از نظر روانی بیمار را به هم ‌می‌ریزد و بدتر از آن هزینه‌های زیادی به بیمار تحمیل می‌شود.

مستشاری با اشاره به خدمات خوب و منحصر به فردی که در بیمارستان ناظران مشهد به بیماران توسط انجمن ارائه می‌شود، افزود: این انجمن کاملا مردمی به صورت رسمی در سال ۱۳۶۱ تاسیس شد و اکنون تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: انجمن حمایت از بیماران سرطانی مشهد با راه‌اندازی مرکز تخصصی رادیوتراپی و آنکولوژی رضا در سال ۱۳۸۶ و استفاده از تکنولوژی های به روز درمان سرطان و در کنار آن احداث بیمارستان ناظران برای اعمال جراحی سرطان، اکنون قطب مهم درمان سرطان در شرق کشور محسوب می‌شود.

رییس هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی افزود: قرار گرفتن این ۲ مجموعه در چرخه درمان سرطان و پذیرش بیماران در انتظار، کمک بزرگی برای دولت به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: هزینه های درمانی در مراکز درمانی رضا و ناظران تا قبل از سال ۱۴۰۰ بر اساس تعرفه دولتی بوده که متاسفانه به علت حذف ارز ترجیحی، به ناچار تعرفه از دولتی به خیریه تغییر داده شد و البته از تعرفه خیریه نیز ۳۰ درصد توسط انجمن پرداخت می‌شود.

رئیس هیأت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد با بیان اینکه کمک‌های دولت برای درمان بیماران سرطانی کافی نیست، گفت: ۳۵ درصد بیماران سرطانی توان مالی پرداخت هزینه‌ها را نداشته و از درمان باز می‌مانند.

مستشاری با بیان اینکه ما در ماه چیزی حدود ۸ الی ۹ میلیارد تومان فقط بایت هزینه پرسنل می‌پردازیم، عنوان کرد: ما در سال حدود ۴۰۰۰ نفر را درمان می‌کنیم که با احتساب ۳۵ درصدی که بیان شد چیزی حدود ۱۲۰۰ نفر در سال از درمان محروم می‌مانند و مطالبه قانونی ما از دولت این است که به داد بیماران برسد.

رئیس هیأت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد خاطرنشان کرد: شعار ما همواره این بوده که هیچ بیماری به واسطه عدم تمکن مالی نباید از درمان محروم بماند و در این زمینه صد درصد تلاش خود را کرده‌ایم، اما با توجه به بالا بودن هزینه‌ها همچنان به کمک خیران بیشتری نیاز داریم، چراکه محروم ماندن از درمان یعنی مرگ تدریجی که همه جنبه‌های زندگی فرد و خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مستشاری با بیان اینکه تشخیص زودهنگام در ۵۰ درصد سرطان‌ها موجب درمان کامل بیماری می‌شود، گفت: طبق آخرین آمار بیشترین سرطان ها در زنان سرطان پستان و در مردان سرطان پروستات است، در حالیکه این دو سرطان با تشخیص زود هنگام و غربالگری قابل درمان هستند.

وی در خصوص کمبودها و چالش های انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد بیان کرد: در راستای مطالبه‌گری که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده بیشترین مشکل تامین قطعات و تجهیزات پزشکی بوده است و از این بابت انجمن هزینه های زیادی را متحمل شده است.

 

سرطان دومین عامل مرگ‌ومیر در دنیا

معاون درمان انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد در  ادامه این نشست خبری که  عنوان کرد: سرطان دومین عامل مرگ‌ومیر در دنیا است و در ایران بعد از بیماری‌های قلبی عروقی و حوادث و سوانح در جایگاه سوم علت مرگ‌ومیر قرار دارد.

دکتر غلامحسین نوفرستی افزود: خوشبختانه در حوزه سرطان پیشرفت‌های خوبی انجام و همین باعث شده که امید به زندگی برای افراد بالغ بیش از ۵۰ درصد و برای کودکان بیش از ۶۰ الی ۶۵ درصد بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: وجود سرطان باعث ایجاد یک کانون بحران در خانواده و در جامعه می‌شود، از جمله بحران اقتصادی، بحران خانوادگی و بنیاد خانواده ممکن است از بین برود. وقتی در یک خانواده پدر یا مادر خانواده به بیماری سرطان مبتلا شود، خلأی که ایجاد می‌شود روی تربیت فرزندان اثر گذار است.

معاون درمان انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد تأکید کرد: ما برای حل این بحران‌ها باید کار کنیم. شکی در این نیست که دولت دوست دارد در این زمینه کارهایی انجام دهد و در این زمینه تلاش‌هایی شده است، اما وجود خیران واقعا نعمت بزرگی است و خوشبختانه مردم ایران همه به نوعی خیر هستند.

وی افزود: انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد به عنوان یکی از بزرگترین انجمن‌های تشکلی در این حوزه با برخورداری از دستگاه‌های پیشرفته و گران‌قیمت در حال فعالیت است.

 

رفع تمام نیازهای بیماران سرطانی در بیمارستان ناظران

اصغر افراسیابی، مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد نیز در ادامه جلسه در رابطه با بیمارستان ناظران عنوان کرد: بیمارستان ناظران با ۲۹ هزار متر مربع زیربنا دارای بخش‌های مختلف سرطان از جمله هماتولوژی و هماتولوژی انکولوژی و بخش جراحی است، به عبارتی کمبودهایی که در حوزه درمان در استان وجود داشته را پوشش داده‌ایم.

وی افزود: جراحی‌های سنگین سرطان توسط جراحان مجرب در این بیمارستان انجام می‌شود که تقریبا در بیمارستان‌های دیگر با توجه به عدم توجیه اقتصادی آن انجام نمی‌شود ولی ما با توجه به رسالتی که داریم این کار را انجام می‌دهیم.

مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد در رابطه با تجهیزات بیمارستان گفت: تمام نیازهای بیماران سرطانی در حوزه پرتو، در حوزه پزشکی هسته‌ای، تصویربرداری و آزمایشگاه به طور کامل در خود بیمارستان فراهم شده تا بیمار مجبور نباشد برای این امور به بیرون از بیمارستان مراجعه کند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که بیماران سنگین سرطانی را که از جاهای دیگر مانده‌اند کمک کنیم، اظهار کرد: مرکز درمانی رضا نیز یک مرکز رادیوتراپی است که ما در آنجا ۵ دستگاه شتاب‌ دهنده مدرن داریم که ۴ دستگاه آن زیمنس است و اینها بهترین تکنیک‌های درمان را ارائه می‌دهند و به دلیل درمان‌های خاصی که در این مرکز انجام می‌شود بیمارانی از سراسر کشور به این مرکز مراجعه می‌کنند.

 

خیران سرمایه‌های اجتماعی انجمن

امیر عباس مستشاری، معاون توسعه و پشتیبانی انجمن خیریه حمایت از بیماان سرطانی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت کمک‌های خرد خیران علاوه بر کمک‌های کلان توضیح داد: در زمینه مشارکت‌های خرد با توجه به اتفاقاتی که در حوزه تعرفه‌ای دولت افتاد و هزینه‌ها بالا رفت، همین کمک‌های جزئی و گروه‌های کوچک، هفته‌ای ۱۷۰ میلیون تومان هزینه بیماران غیر برخوردار که در مرکز درمانی رضا نیاز به پرتودرمانی دارند را می‌پردازد.

وی افزود: بیمارستان ناظران در یک بازه زمانی چهار ساله راه‌اندازی شده است. فکر نمی‌کنم هیچ کلان پروژه‌ای در شهر مشهد در حوزه خدمات چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی در بازه زمانی چهارساله به بهره‌برداری رسیده باشد.

مستشاری ادامه داد: اینها نشان‌دهنده این است که این انجمن روی سرمایه‌های اجتماعی کار کرده و این توفیق انجمن در جلب اعتماد مردم است.

معاونت توسعه و پشتیبانی انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۰ علی‌رغم اینکه فشارهای اقتصادی زیاد شده است و این شعار که کسی نباید به دلیل عدم تمکن مالی از درمان باز بماند را تا حدودی تحت‌الشعاع قرار داد، اما عمل به این شعار صد درصد در این انجمن رعایت می‌شود و هر موردی را که واجد شرایط باشد، هزینه‌ها از طریق همان سیستم مویرگی و کمک‌های جزئی خیران پرداخت می‌شود. در ۶ ماهه نخست سال جاری هزینه بیماران کم‌برخوردار بالغ بر ۶ الی ۷ میلیارد تومان بوده است که ۳و نیم میلیارد تومان آن از طریق کمک‌های مویرگی پرداخت شده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.