×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
هنرستان ها باید درآمدزا باشند

به گزارش توس اکو و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، سید امیرشوشتری با اشاره به آیه شریفه “ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِيمِ” خواستار آن شد تا با بهره گیری از کلیه ظرفیت های موجود در جهت افزایش تولید در هنرستان ها گام برداشته شود.

وی افزود هنرستانی که با استفاده از ظرفیت های خود اقدام به تولید کند، ضمن کسب درآمد از قدرت بیشتری در جهت توسعه و اجرای برنامه های آموزشی خود برخوردار است‌.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی استفاده از تکنولوژی و دانش روز را در افزایش بهره وری هنرستان ها مهم دانست و ابراز امیدواری کرد مدیران هنرستان‌ها بتوانند با بهره گیری از ظرفیت های موجود، موجب ارتقای هنرستان های کشاورزی بشوند‌.

 

نقش مهم هنرستان های کشاورزی نقش  در ارتقای دانش و مهارت بخش کشاورزی 

عباس بیات مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش نیز در این اجلاس بابیان اینکه مقام معظم رهبری سال هاست بر هدایت دانش آموزان به آموزش های فنی و حرفه ای تاکید دارند، افزود: از مجموع یک میلیون شصت هزار دانش آموز دوره دوم متوسطه کشور در سال گذشته تنها ۳۷٪ در هنرستان ها تحصیل می کنند.

بیات با اشاره به اینکه در سال گذشته سهم هنرجویان هنرستان های کشور ۲٪ افزایش یافته است، رسیدن به تعادل در آموزش های دوره دوم متوسطه را نیازمند نهضت و حرکت جهادی دانست.

وی با اشاره به اطلاعات اخیر مرکز آمار ایران مبنی بر اینکه ۱۴٪ جمعیت شاغل کشور کارکنان حوزه کشاورزی هستند افزود: عمده این افراد دانش لازم را ندارند و هنرستان ها باید این خلاء را پر کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.