×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال ضمانت نامه برای صنایع کوچک خراسان رضوی صادر شد

به گزارش توس اکو به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی ” جعفر فرشچی طوسی ” در راستای سیاستهای حمایتی دولت خدمتگزار ؛ افزود : حمایتهای مختلف از سرمایه‌گذاران در حوزه های صنعتی از طریق “صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک” در استان شتاب گرفته است و این حمایتها در موضوعاتی از جمله صدور ضمانت نامه های اعتباری بانکی به عنوان وثیقه برای اخذ تسهیلات شرکتهای تولیدی به ویژه در صنایع کوچک قابل پیگیری است.

وی اضافه کرد: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با هدف فراهم آوردن موجبات توسعه سرمایه گذاری بخش غیردولتی در صنایع کوچک، کوتاه کردن مدت زمان اجرای طرحهای اشتغالزا و دارای توجیه اقتصادی با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته، تضمین و تسهیل در توثیق تسهیلات اعطایی بانکها و موسسات مالی و اعتباری به صنایع کوچک از طریق تضمین ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات اعطایی بانکها و موسسات مالی و اعتباری به صنایع ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: این ضمانت نامه ها در قالب ضمانت نامه اعتباری برای تسهیلات بانکی سرمایه ثابت و در گردش، ضمانت نامه شرکت در مناقصه و مزایده، ضمانت نامه حسن انجام تعهدات، ضمانت نامه پیش پرداخت، ضمانت نامه تعهد پرداخت، ضمانت نامه اعتبار خریدار (خرید مواد اولیه) برای سرمایه گذاران در حوزه صنایع کوچک صادر می شود و اولویتها در صدور آن برای طرحهای دانش بنیان، واحدهای صادراتی، طرحهای ایجادی با پیشرفت اجرایی حداقل ۶۰ درصد، طرحهای اشتغالزا، تامین سرمایه در گردش برای افزایش ظرفیت تولید و طرحهای توسعه ای برخی واحدهای صنعتی است.

فرشچی افزود: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک به توسعه صنایع کوچک از طریق تضمین پرداخت تسهیلات بانکی به آنها تا سقف ۵۰ میلیارد ریال و تا ۵۰ درصد تخفیف کارمزد کمک می کند.

وی ادامه داد: تاکنون ۸۷ پرونده برای متقاضیان ضمانت نامه اعتباری از صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی تشکیل شده است.

صنایع کوچک خراسان رضوی ۵۴ درصد از اشتغال، ۹۱ درصد از تعداد و ۳۵ درصد از سرمایه گذاری در حوزه صنعت را به خود اختصاص داده اند.

صنایع متوسط استان نیز ۱۳ درصد از اشتغال، پنج درصد از تعداد و ۶.۵ درصد از سرمایه گذاری در حوزه صنعت و صنایع بزرگ استان ۳۳ درصد از اشتغال، چهار درصد از تعداد و ۵۱ درصد از سرمایه گذاری در حوزه صنعت را در اختیار دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.