×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
بهره برداری نهایی از بزرگترین تقاطع چهارسطحی شرق کشور در مشهد

محمدرضا قلندر شریف امروز ۱۹ آذرماه، در مراسم بهره‌برداری نهایی از تقاطع چهارسطحی آزادگان که در سالن اجتماعات نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، عنوان کرد: امروز یکی از پروژه‌های بزرگ عمرانی به بهره‌برداری نهایی می‌رسد و تحویل مردم می‌شود. نکته اساسی این پروژه که ما را بر این داشته پروژه‌های دیگر را با قرارگاه خاتم ادامه دهیم، روش اجرای آن به روش سگمنتال است که در زمان اجرای پروژه ترافیک جریان داشت و مزاحمتی برای مردم در حوزه حمل‌ونقل ایجاد نمی‌کرد.

شهردار مشهد افزود: مشابه این پروژه‌ها را در آینده خواهیم داشت. چند روز آینده عملیات اجرایی سطح سوم میدان فهمیده که چپ‌گرد بوده و سطح سوم تقاطع میدان خیام توسط قرارگاه خاتم عملیاتی خواهد شد. همزمان ۶۰ پروژه دیگر در منطقه ۱۲ از پروژه‌های زودبازده افتتاح می‌شود.

قلندر شریف ادامه داد: تقاطع چهارسطحی آزادگان ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه دفتری داشت که هزینه به روز شاید بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان شود. هزینه ۶۰ پروژه زودبازده نیز ۱۰۷ میلیارد تومان بود که امروز بهره‌برداری می‌شود. پروژه‌های زودبازده را مردم می‌خواهند و ما انجام می‌دهیم، شما خواستید و انجام شد. این پروژه‌ها توسط مردم در محلات معرفی می‌شود، اگرچه کوچک است اما در رضایتمندی مردم تاثیر دارد.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰۰ پروژه با اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد تومان در مشهد تعریف شده که بیشترین رضایتمندی را در بین مردم داشته است. اراده شورای شهر در دوره ششم و مدیریت شهری این بوده که پروژه‌های نیمه‌تمام را به اتمام برساند، از جمله این پروژه بود که از سال ۹۸ شروع شده بود. پروژه‌های دیگری را در گذشته افتتاح کردیم و در روزهای آینده نیز خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: عملیات فاز یک پارک ۷۳ هکتاری در حال انجام است و فاز دو و سه را نیز تا پایان سال شروع خواهیم کرد. پروژه قطار شهری در دست اقدام است و فاز یک خط سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و تحویل مردم می‌شود.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم بیان داشت: در مشهد و در بخش زیرساختی باید بصورت مستمر و سرعت عمل پروزه‌ها را دنبال کنیم تا دچار مشکل نشویم. حوزه آب و تنش آبی مشهد و برق مشهد از مسائل مهم است، که باید پروژه‌های برنامه ریزی گردد، هر چند در حوزه برق در دست اقدام است که با سه همت شروع شده است.

پوریا محمدیان یزدی، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز گفت: تقاطع ۴سطحی آزادگان در فضایی به مساحت ۲۶۰ هزارمترمربع مشتمل بر ۱۱ دستگاه پل به روش‌های سگمنتال، درجا‌ریز و تیر پیش‌ساخته اجرا شده است.

وی ادامه داد: این تقاطع دارای ۴ سطح است که سطح منفی یک آن بلوار نمایشگاه به بزرگراه آیت ا… هاشمی رفسنجانی را با طول ۲۶۰۰ متر و به صورت زیرگذر متصل می کند. همچنین سطح همکف پروژه، میدان شامل دو عرشه، دو دور برگردان و سه دستگاه پل بر روی رودخانه چهل‌بازه است.

محمدیان افزود: همچنین سطح مثبت یک این تقاطع شامل دو پل به طول ۱۵۰۰ متر برای دسترسی از بزرگراه امام علی(ع) به بزرگراه مشهد – چناران و بالعکس است و در نهایت در سطح مثبت دو تقاطع ۴سطحی آزادگان دو دستگاه پل چپگرد، برای دسترسی از بزرگراه امام علی(ع) به بلوار نمایشگاه به طول ۱۴۰۰ متر و چپگرد متصل کننده بزرگراه مشهد چناران به بزرگراه آیت ا… هاشمی رفسنجانی به طول ۱۶۰۰ ایجاد شده است.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: در جریان ساخت این تقاطع ۵۰۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی، ۱۴ هزار متر طول عملیات حفاری شمع، ۸ هزار و ۵۰۰ تن آرماتوربندی، ۹۵ هزار مترمکعب بتن ریزی،پخش ۷۵ هزار تُن آسفالت، ۳۸ هزار مترمکعب اجرای عملیات اساس و زیراساس و تامین روشنایی پروژه انجام و در جریان اجرای کار، عملیات تعریض پل کال چهل بازه و عملیات ساخت کنارگذرهای بزرگراه مشهد چناران نیز انجام شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.