×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
نقشه راه توسعه گردشگری با تاجیکستان تدوین می‌شود

به گزارش توس اکو و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی سید جواد موسوی امروز پنجشنبه ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ با اشاره به حضور هیئت تاجیکستانی در مشهد اظهار کرد: این هیئت پس ازبازدید شهرهای کیش، اصفهان و تهران طی سه روز از حرم مطهر رضوی، تاسیسات و جاذبه‌های گردشگری مشهد بازدید و با ظرفیت‌های گردشگری این استان آشنا شدند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: تبادل گردشگر، آموزش تخصصی گردشگری، استاندارسازی تاسیسات و مراکز گردشگری، تبادل آثار موزه‌ای ک مرمت آثار تاریخی زمینه‌های همکاری با تاجیکستان خواهد بود.

او با اشاره به سابقه تاریخی، فرهنگی و زبان مشترک ایران و تاجیکستان اظهار کرد: لغو روادید بیت این دو کشور پیشنهادی است که می‌تواند نقش بسیار تاثیرگذاری بر توسعه گردشگری بین ایران و تاجیکستان داشته باشد.

موسوی تصریح کرد: رودکی پدر شعر پارسی و فردوسی حکیم سخن و حماسه‌سرای از موثرترین شاعران در حفظ زبان و هویت بوده‌اند، اکنون نیز می‌توانند پیوند دهنده تاجیکستان و ایران باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به وجود شاعرانی همچون عطار و خیام نیشابوری گفت: گردشگری ادبی از ظرفیت‌های مهم استان است که در ادامه همکاری‌های بین دو کشور توسعه خواهد یافت.

موسوی با اشاره به برپایی سفرهای نوروز با کشورهای مشترک در پرونده ثبت جهانی نوروز در آرامگاه فردوسی و برگزاری جشن نوروزگاه با کشورهای همسایه گفت: آمادگی داریم جشن نوروزگاه را به‌صورت مشترک با تاجیکستان نیز برگزار و در سفره نوروزی ملل نیز میزبان کشور دوست و برادر تاجیکستان در آرامگاه فردوسی باشیم.

موسوی تصریح کرد: در نشست بررسی همکاری‌های تاجیکستان و خراسان رضوی تشکیل اتاق مشترک گردشگری به منظور ارتقا سطح همکاری های گردشگری پیشنهاد شد.

بازدید هیئت تاجیکستانی گردشگری از بیمارستان رضوی مشهد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: هیئت تاجیکستانی گردشگری از بیمارستان رضوی مشهد بازدید کرد.

یوسف بیدخوری در این بازدید اظهار کرد: بیمارستان رضوی یکی از بهترین بیمارستانهای کشور و جهان است که خدمات در بالاترین سطح را ارائه می‌کند. او افزود: مهم‌ترین محور گردشگری در مشهد زیارت است و بعد از آن گردشگری سلامت است.

بیدخوری تصریح کرد: بیش از ۳۰ بیمارستان در استان برای پذیرش گردشگر سلامت مجوز دارند و این استان قطب گردشگری سلامت است.

هم‌چنین دکتر محسن محور مدیرعامل فوق تخصصی رضوی در این بازدید گزارشی از وضعیت و طرفیت‌های این مجموعه ارائه کرد و گفت: هم اکنون بخش قلب با تاجیکستان همکاری می کند و بیماران زیادی از تاجیکستان در این بیمارستان بستری شده‌اند.

متخصص ارشد ریاست برنامه ریزی استراتژیک و اصلاحات دستگاه اجرایی رئیس جمهور تاجیکستان در پایان سفر این هیئت با اشاره به اشتراکات فرهمگی، تاریخی و هویتی این دو کشور گفت: گردشگری سلامت، ادبی و فرهنگی و تفریحی زمینه‌هایی است که دو کشور می‌توانند تبادل گردشگر داشته باشند.

بازدید هیئت تاجیکستانی از حرم مطهر رضوی و موزه فرش آستان قدس رضوی، جلسه با مسئولان اقتصادی و گردشگری استان در بخش خصوصی و دولتی، بازدید از بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد، مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه فردوسی، مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه نادری و مجموعه گردشگری هفت حوض مشهد از جمله برنامه های این هیئت در مشهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.