×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تردد ناوگان افغانستانی از مرز دوغارون حدود سه برابر ناوگان ایرانی است

 

یعقوبعلی نظری روز شنبه در نشست با سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان در مرز دوغارون تایباد افزود: مرز دوغارون-اسلام قلعه که در نزدیکی مشهد و هرات قرار دارد، یکی از محورهای اصلی ترانزیت و صادرات به کشور افغانستان است.

وی ادامه داد:توجه به این که هرات و مشهد ۲ شهر مهم افغانستان و ایران در نزدیکی این مرز قرار دارد و از نظر تاریخی و جمعیتی خراسان رضوی با بیش از هفت میلیون جمعیت،صنایع و محصولات خوبی را در خود جای داده است و بازرگانان مهمی در این مسیر فعال هستند هدف کلی این است که از منطقه دوغارون بیشترین استفاده صورت گیرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: امیدواریم سفر مسوولان افغانستانی منشأ خیرات و برکات برای هر ۲ ملت در موضوع تجارت و تبادل اقتصادی در مرز دوغارون شود تا مردم بتوانند از این شرایط بهره مند شوند.

نظری افزود: موضوع شبانه روزی کردن مرز دوغارون-اسلام قلعه در گفت و گو با والی هرات مورد بررسی قرار گرفته است و از طرفی طرح جامع گمرک دوغارون در دست اجراست تا بسیاری از مشکلات در خصوص ترانزیت، صادرات و مسافر برطرف شود.

 

تردد ناوگان افغانستانی از مرز دوغارون حدود سه برابر ناوگان ایرانی است

سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان نیز گفت: مرز دوغارون-اسلام قلعه بازوی مشترک اقتصادی و تجاری ۲ کشور همسایه است و امارت اسلامی در برنامه های تجاری و اقتصادی خود مصمم است مشکلات موجود در این بخش را برطرف کند.

نورالدین عزیزی افزود: افغانستان، شاهراه ترانزیت منطقه با کشور تاجیکستان است و از طرفی با داشتن ۱۰۰ کیلومتر مرز زمینی مشترک با چین دارای اهمیت فراوانی است.

وی ادامه داد: موضوعاتی مانند اکتشاف و بهره برداری معادن و کشت فراسرزمینی در افغانستان از موضوعات مورد توجه برای همکاری دو جانبه بین ایران و افغانستان است./ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.