×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مهمترین مشکل ما سازمان نیافتگی امکانات هلال احمراست

به گزارش توس اکو ، محسن ذاکریان روز یکشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان این که امسال همزمان با دهه پایانی صفر، تعداد ۱۰۷ پایگاه هلال احمر در نقاط مختلف محورهای منتهی به مشهد در استان خراسان رضوی خدمات ارائه می‌دهند، افزود: همچنین هزار و ۲۰۰ نفر نیروی هلال احمر خراسان رضوی برای امداد رسانی دهه صفر خدمت رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: درخواست اعتبار یک میلیارد تومانی برای تامین داروی زایران دهه پایانی صفر در خراسان رضوی انجام شده که هنوز موافقتی در این زمینه حاصل نشده است.

ذاکریان با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارایه خدمات اربعین حسینی گفت: امسال ارایه خدمات در این بخش به صورت متمرکز انجام می‌شود و مجموعه استانها با تامین نیرو و تجهیزات کمک می‌کنند که خراسان رضوی سه دستگاه تریلی و تجهیزات مورد نیاز و ۴۰ نفر نیرو اعزام دارد.

مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: طبق برنامه چیدمان شده هر ۱۰۰ عمود یک پایگاه امدادی هلال احمر مستقر برای خدمت به زایران اربعین است.

ذاکریان افزود: نگرانی شیوع وبا و برخی بیماریها به دلیل گرمای هوا همچنان وجود دارد اما در عین حال آمادگی هلال احمر امسال نسبت به سالهای قبل افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در واردات واکسن جمعیت هلال احمر تلاش های موثری در دوران شیوع کرونا نشان داد، گفت: استان خراسان رضوی ۸ درصد جمعیت کشور را دارد که خوشبختانه در زمینه مدیریت کرونا موفقیت خوبی حاصل شد.

 مدیر عامل هلال احمر جمعیت خراسان رضوی ادامه داد: واکسیناسیون در ورودی مرزهای استان توسط هلال احمر ادامه دارد که در این زمینه چک کردن سلامت اتباع بیگانه و مهاجران مورد تاکید است.

ذاکریان تصریح کرد: بالای ۹۰ درصد ورودی های آوارگان افغانستانی پس از روی کار آمدن طالبان به مشهد و استان خراسان رضوی وارد شده اند که این حجم نیازمند مدیریت و کنترل است.

وی گفت: افاغنه ای که وارد استان می شوند، حتی اتباع بدون هویت واکسن های مننژیت فلج اطفال و کرونا را دریافت می‌کنند. مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی تصریح کرد: حوزه آوارگان افغانی در کشور هم از جنبه فرصت و هم از جنبه تهدید در این بخش به درستی مدیریت نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه توانبخشی سامانه سیاری ویژه مهاجران و ساکنان حاشیه شهرها در حال ارایه خدمت است، ادامه داد: تاکنون صلیب سرخ اعتباری معادل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی در اسفند پارسال در اختیار هلال احمر استان قرار داده که این میزان برای حمایت از ۱۰۰ هزار نفر از مهاجران هزینه شده است.

ذاکریان در خصوص کمبودهای هلال احمر خراسان رضوی در حوزه امدادرسانی اظهار کرد: در صورتی که بحران آنی در استان اتفاق بیفتد با امکانات موجود و جمعیت بیش از هفت میلیون نفری استان، امکان پوشش امدادی بیش از ۵ هزار نفر جمعیت را بیشتر نداریم.

مدیر عامل هلال احمر جمعیت استان خراسان رضوی با بیان اینکه مهمترین مشکل ما سازمان نیافتگی امکانات هلال احمر متناسب با وسعت شهر مشهد است، افزود: حداقل درخواست ما این است که مشهد باید تبدیل به پنج شعبه یا منطقه تبدیل شود تا سازماندهی مدیریت و فرماندهی نیروهای امدادی متناسب با گستردگی شهر محقق شود.

وی تصریح کرد: وضعیت موجود مناسب نیست و در حوزه لجستیکی هلال احمر استان خراسان رضوی بسیار فرسوده است و برای مدت بیش از ۱۰ سال است که تجهیزات ما در استان به روز رسانی نشده است .

ذاکریان ادامه داد: ۴۲ دستگاه آمبولانس، ۲۷ ست نجات و ۳۵ خودروی امدادی تجهیزات موجود امدادی استان خراسان رضوی است که تقریبا همه متعلق به ۱۰ سال پیش هستند.

وی با اشاره به نیاز به ۲۸ پایگاه جدید امداد و نجات در خراسان رضوی برای پوشش کامل امدادی در جاده های استان افزود: بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا بتوانیم شعب و پایگاه های مورد نیاز خراسان رضوی را ایجاد کنیم.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.