×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
معلولیت را مانعی برای پیشرفت ندانستم

سعید طاهرخانی یک فعال صنعتی است که فارغ التحصیل مقطع دکترا در رشته شیمی عالی بوده استاد دانشگاه بوده و به عنوان یک تولید کننده توانسته فعالیت بسیار خوبی در عرصه محصولات شوینده بهداشتی و آرایشی داشته باشد.

با این تولید کننده با اراده که مشکلات و درد دل های زیادی دارد گفتگویی کوتاه داشتیم که در ادامه می خوانید؛

*هدف شما از انجام این کار چه بوده است؟

ما هدفمان اشتغال زایی برای معلولان است. در ایران معلولان جزو اقشار طبقه سه معرفی نمی شوند، حتی امکاناتی برای این قشر ندارند، ما این کار را شروع کردیم تا این عزیزان مشغول به کار شوند.

*موانع پیش رو چیست و استقبال و حمایت‌ها به چه صورت بوده است؟

جامعه و ادارات هیچ حمایتی از ما نکرده، سازمان بهزیستی می آید و می گوید به شما کمک می کنیم، اما وعده میدهد و متأسفانه هیچ کاری برای ما انجام نمیدهند؛ حتی سازمانهای دیگر فرماندار، استاندار، حرف میزنند، اما پای کار نیستند، نمی دانند ما که آمدیم و این تولیدی را راه اندازی کرده ایم چه مشکلاتی داریم.

بحث گرفتن مجوزها که به سختی می توان آن را دریافت کرد، برای دریافت یک مجوز دو سال معطل بودیم، رهبر انقلاب دستور دادند سال رشد تولید، ایشان بارها در خصوص تولید و اشتغال تاکید کردند و در این خصوص دستور میدهند، اما کسی اجرا نمی کند و متأسفانه باید بگویم که از بخش خصوصی هیچ حمایتی نمی شود.

*با چه میزان سرمایه تولیدی خود را راه اندازی کردید و چه تعداد نیروی کار دارید؟

من ۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کردم و با توجه به تورم موجود نمیتوانم به نیروها بگویم هر روز بیایند سر کار، چون بستگی به حجم فروش دارد و ۲۰ نفر فعالیت دارند، در حوزه بسیج تنها گله ای که دارم این است با توجه به فروشگاه های که دارد بیان حداقل خریدهایشان را از شرکت ما انجام دهند؛ توصیه من به افرادی که ایده دارند این است آن ایده تا رسیدن به نتیجه موردنظر ادامه دهند و معتقدم کسی که در این شرایط اقتصادی کار می کند به واقع دارد جهاد می کند.

*چه درخواستی از مسئولان دارید؟

درخواست من از مسولان این است که دریافت مجوزها را راحت کنند؛ همچنین ضمن تخصیص تسهیلات بانکی می خواهم که کارخانه های دولتی خوابیده و رها شده را در اختیار جوانان قرار دهند تا اشتغال آفرینی در جامعه کنند و با این کار دغدغه های بیکاری، جرم و فساد را برطرف نمایند.

من در سخت ترین شرایط کار می کنم و معتقدیم که راه انداختن کار یک کارآفرین معلول که معلولیت را مانعی برای پیشرفت ندانسته و همچون یک فرد سالم در مسیر تولید تلاش کرده کار سختی برای مسئولان نباشد.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.