×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
محققان باید به سمت انجام تحقیقات مسئله‌محور حرکت کنند

به گزارش توس اکو، دکتر یونس پناهی در آئین اختتامیه بیست‌ویکمین جشنواره هفته پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: بحث مرجعیت علمی و ورود به حوزه سرآمدان عرصه پژوهش فناوری همواره مورد توجه بوده و هست و موضوعات و محورها را به سمت حل مسائل و مشکلات کشور ببریم و در این خصوص باید اشاره کنیم که بخشی از مسئولیت‌ها با ما و بخشی دیگر با محققان، پژهشگران و فناوران است.
وی تصریح کرد: بحث ترجمان دانش به‌طور جد دنبال می‌شود و در کنار بر مرجعیت علمی تاکید داریم و از دانشگاه‌ها می‌خواهیم که خودشان را در راستای اجرای هرچه بهتر این برنامه‌ها آماده کنند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ما معتقدیم که اگر کوهورت، ریجستری، دیتاها و غیره مشکل مردم را کم نکند تلاش صورت گرفته فایده‌ای ندارد و نه تنها شامل امتیاز مثبت قرار نمی‌گیرند، بلکه امتیاز منفی هم به آنها تعلق می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ما در ارزشیابی‌ها‌یمان بر اثرگذاری تحقیقات، تولید محصولات کاربردی و اثربخش و تحقق نیاز مردم تاکید داریم، ما به‌طور مثال در موضوع سرطان بر افزایش اثربخشی‌ها در حوزه درمان و کاهش آمار مرگ و میر در این حوزه با انجام پژوهش‌های اصولی و کاربردی در حوزه‌های دارویی و درمانی آن تاکید داریم و اگر این مهم رخ نداد، آن تحقیق مفید فایده نبوده و اثرپذیری لازم را نداشته است.
دکتر پناهی اضافه کرد: ما همچنین بر حضور پررنگ دانشجویان آینده‌ساز جامعه را در حوزه پژوهش داریم و معتقدیم که وظیفه اصلی محققان دیده‌بانی و آینده پژوهشی بوده و ما اگر آینده‌نگاری بهتری در بحث کووید داشتیم می‌توانستیم از جایگاه بهتری در بحث مدیریت کرونا و مبارزه با این ویروس منحوس برخوردار باشیم.
وی با اشاره به اینکه ما در حوزه سلامت بر شتاب در تولید علم و دانش در حوزه‌های آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان تاکید داریم و در جلسه هیات دولت این رشدهای علمی مورد تاکید قرار گرفت و وزارتخانه‌های بهداشت، علوم و آموزش و پرورش خواسته شد که در مسیر رشد علمی تلاش کنند، بیان کرد: ما همچنین در بحث واکسن کرونا تولید ۶ نوع واکسن را داشتیم که در نوع خود بی‌نظیر است، اما در حوزه فناوری با جایگاه حقیقی‌مان فاصله زیادی داریم و باید با تلاش نخبگان، محققان، پژوهشگران و فناوران این فاصله کم شده و به صفر برسد تا که به جایگاه حقیقی‌مان دست یابیم.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ما در تولید علم با چاپ مقاله و در فناوری با پتنت احساس آرامش می‌کنیم، در حالی که صبحت دانشگاه نسل ۴ می‌کنیم و دانشگاهی که کار موثری برای مردم نکند دانشگاه فناور نیست.
دکتر پناهی با ذکر این نکته که ما نزدیک ۳۰۰ دانشمند یک درصدی در حوزه سلامت داریم، تاکید کرد: با توجه به داشتن این تعداد نخبه یک درصدی باید متناسب با ظرفیتی که داریم خروجی خوبی هم داشته باشیم، نه آنکه مشکلات جوانی جمعیت، سرطان، قلب، دارو، تجهیزات و غیره باشد، ما باید دانشمند در راستای تامین نیازهای جامعه تربیت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: محققان باید به سمت انجام تحقیقات مسئله‌محور حرکت کنند تا که هم بار بیماری کنترل شده، هم اینکه رشدهای مطلوب باشد و هم اینکه محصول مورد نیاز در داخل کشور تولید شود.
ما باید در عمل عدالت را رعایت کنیم و در عمل نشان دهیم که چه کار کردیم، وزارتخانه در ۲ سال اخیر حمایت خوبی از تمامی دانشگاه‌ها در حوزه پژوهش داشته و هر دانشگاه متناسب با عملکردش مورد حمایت قرار گرفته است.
دکتر پناهی گفت: همچنین معتقدیم که خصلت دانشمند باید مسائل دانشجویی و دانشگاهی باشد و اگر نگاه مثبت و معنوی باشد پیشرفت‌های مدنظر هم حاصل خواهد شد، از نظر ما پیشرفت چیزی است که تاثیر آن در سلامت مردم و رفع مشکلات آنها باشد و در چنین شرایطی می‌توانیم بگوییم که آن دانشگاه پویا بوده است.
وی افزود: شاخص اجتماعی دانشگاه بزرگ در اقدامات موثر پیشگیرانه در موضوعات مختلف از جمله فشارخون، دیابت و غیره بوده تا که مشکلاتی همچون سکته‌ها نباشد و می‌توانیم با تحقیقات هدفمند در موضوع پیشگیری از بسیاری مشکلات و هزینه‌های حوزه‌های دارو و درمان جلوگیری کرد و باید بدانیم تعداد بالای عمل جراحی موفق افتخار نیست، بلکه افتخار آن است که آموزش درست در حوزه سلامت و در جهت پیشگیری از انواع آسیب‌های جسمی و روحی صورت گرفته باشد.

 

نیازمند گنجاندن بحث کارآفرینی و نوآوری در سرفصل‌های آموزشی دانشجویان هستیم
در این مراسم دکتر نیما رضایی، مدیر کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: ما توانمندی‌های زیادی را در انجمن‌های علمی، سازمان ملی پرورش استعداد درخشان و کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی شاهد هستیم، اما نباید جداگانه در این نهادها رقابت کنیم، بلکه باید با همگرایی و کارگروهی در محافل علمی فعالیت کنیم تا شاهد نتایج خوبی باشیم.
وی افزود: باید بدانیم که نیامدیم تا در کنگره‌ها تازه‌ها را بیاموزیم، بلکه باید در کنگره‌ها و محافل علمی تمرین کنیم تا آنچه را که داریم با تعامل هرچه بیشتر و بهتر بپرورانیم.
مدیر کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تاکید بر گنجاندن بحث کارآفرینی و نوآوری در سرفصل‌های آموزشی دانشجویان، تصریح کرد: اگر بحث کارآفرینی و نوآوری در سرفصل‌های آموزشی دیده نمی‌شود در کمیته‌های تحقیقات و فناوری باید برنامه‌های بهتر و هدفمندتری اجرا شود.
دکتر رضایی با اشاره به خاطرات دانشجویی و حضور خود در رویدادهای بین المللی، بیان کرد: ۲ آفت بزرگ در نسل جوان داریم که یکی نبود اعتماد به نفس لازم است که در این زمینه باید به خودباوری برسیم و دیگری اعتماد به نفس بالا است که فقط خود را دیدن هم اشتباه است و نیاز به تعادل در این زمینه داریم.
وی خاطرنشان کرد: خطاب به دانشجویان می‌گوییم که ما بیش از پیش نیاز به امید داریم، در هر گرفتاری و سختی در کار و زندگی، نباید ناامید شد، بلکه با آگاهی از نقاط ضعف، قوت، فرصت و تهدید در هر جای دنیا باید امیدوارانه شرایط واقعی را دید و هدف‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت را به‌خوبی ترسیم کرد تا که با خروجی بسیارخوبی در پایان کار همراه باشیم.

ما طبق تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری تمرکز ویژه‌ای در برنامه‌های حوزه سلامت داریم
در ادامه این مراسم دکتر محمود شبستری، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان کرد: ما در آستانه شب یلدا هستیم، شبی که در کنار خانواده‌ها هستیم و در این شب ۲۰ هزار شهید و خانواده عزادار غزه را داریم که برای آزادی و پیروزی آنها و همچنین شکست اسرائیل غاصب دعا می‌کنیم.
وی با ذکر این نکته که ما آمارهای نزولی زیادی در حوزه پژوهش داشتیم و از مسئولان وزارتخانه خواستار پیگیری دقیق این موضوع هستیم، تاکید کرد: من در دوره مدیریتی قبلی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد وضعیت بهتر این دانشگاه را دیده بودم و باید علت این اُفت مورد بررسی قرار بگیرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بیشتر فعالیت‌های چند ماه گذشته در حوزه زیبایی بوده و سمینارها، کنگره‌ها و رودایدهای علمی کمتر دیده شده و معتقدم آنگونه که باید برای رسیدن به اهداف علمی تلاش نشده است.
دکتر شبستری با بیان اینکه ما نیازمند سرمایه‌گذاری ویژه در حوزه پژوهش هستیم، خاطرنشان کرد: معتقدم که باید رویکرد هیات رئیسه و هیات مدیره دانشگاه به موضوع پژوهش تغییر کند تا که رتبه‌بندی‌ها به جای نزولی، صعودی باشد.
وی اضافه کرد: ما در دانشگاه‌های دیگر سیر صعودی را دیدیم، اما در مشهد سیر نزولی دیده شد و این شاخص‌ها برازنده شهر امام هشتم(ع) که جمعیت میلیونی زائران را دارد نبوده و نیست.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ماموریت اصلی ما حفاظت از سلامت مردم و گسترش دانش علم پزشکی بوده و نه ساختمان‌سازی و راه‌اندازی مسابقه آن، بیان کرد: وقتی این کار انجام می‌شود و بدهی ۱۴۰۰ میلیارد تومانی ایجاد می‌شود دیگر نمی‌توانیم آنگونه که باید روی موضوعات آموزش و پژوهش تمرکز کنیم.
دکتر شبستری تاکید کرد: ما در حوزه آموزش و دیگر حوزه‌ها هم جایگاه مناسبی نداریم و اُفت‌ها فقط در حوزه پژوهش نبوده و همین کوتاهی‌ها و کم‌کاری‌ها رتبه کلی پنجاهم را رقم زده است.
وی با بیان اینکه اگر شاخص‌ها در مسیر خود حرکت کند رتبه‌ها اصلاح خواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به توانمندی اساتید و دانشجویان می‌توانیم این جایگاه را ارتقاء دهیم و در حوزه پژوهش در جایگاه حقیقی‌مان قرار بگیریم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: ما طبق تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری تمرکز ویژه‌ای در برنامه‌های حوزه سلامت داریم و ما در راستای تقویت این حوزه تعامل و همکاری بسیارخوبی با مجموعه‌های مختلف از جمله آستان قدس رضوی داریم.
دکتر شبستری افزود: همچنین باید اشاره کنیم که ما در فروردین ماه ششمین کنگره جهانی قلب را فرانکفورت آلمان داریم و نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این کنگره بین‌المللی حاضر هستند، ما حمایت لازم را از تمامی فعالان آموزشی، پژوهشی، علمی، فرهنگی بهداشتی و درمانی در راستای درخشش بیش از پیش در حوزه تخصصی‌شان داریم.

بهترین عملکردمان در حوزه ارتباط با صنعت بوده است
در بخش دیگری از این مراسم دکتر محسن تفقدی، سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تصریح کرد: در ارزشیابی اخیر وزارتخانه که نتایج آن به تازگی اعلام شده دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اولین بار رتبه هشتم کشوری را به دست آورد و به نسبت رتبه‌های سوم و چهارم دوره‌های قبل سیر نزولی داشته است.
وی تاکید کرد: این ارزشیابی در ۴ محور اصلی حاکمیت و رهبری، تولید و ترجمان، دانش و فناوری و اثربخشی بوده که محور حاکمیت و رهبری به عنوان مهمترین محور ۷۰۰ امتیاز دارد و در این شاخص اطلاعات و انتشارات علمی، کوهورت‌ها، آزمایشگاه‌های جامع و ریجستری‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در مطالعات کوهورت مشهد در رتبه دهم قرار گرفته، در حالی که در سال‌های قبل در رتبه اول بود، بیان کرد: آزمایشگاه جامع تحقیقاتی مشهد در رتبه قرار گرفته و با توجه به رشد صورت گرفته در این حوزه و در حوزه ریجستری هم همانند سال‌های قبل در رتبه اول در دو حوزه مقالات و طرح‌های پژوهشی قرار داریم.
دکتر تفقدی اظهار کرد: در حوزه زیرساخت‌های فناوری مشهد در رتبه سوم کشور قرار دارد و با توجه به رشد زیرساخت‌های فناوری کسب رتبه بهتر از این دور از دسترس نیست و قطعاً در این حوزه به جایگاه حقیقی‌مان خواهیم رسید.
وی اضافه کرد: در حوزه کمیته تحقیقات دانشجویی در رتبه سوم قرار داریم که البته به آن قانع نیستیم و با توجه به پتاسیل بالای دانشجویان رشد این حوزه را هم دیده‌ایم و در حوزه اخلاق هم در جایگاه دوم قرار گرفتیم و در مجموع در رتبه دوم محور حاکمیت و رهبری قرار داریم.
سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حوزه مقالات در رتبه ششم قرار گرفتیم و ما در این حوزه از ظرفیت ۲۳ نفر از سرباز نخبه‌ها استفاده کردیم و مجوز پستاک را هم داشتیم.
دکتر تفقدی با بیان اینکه در سرانه مقاله بخش زیادی از هیات بالینی‌مان خاموش هستند، خاطرنشان کرد: بسیاری از گروه‌های بزرگ بالینی‌مان فاقد مرکز تحقیقات هستند و حتی در برابر دخالت‌های پژوهش هم مقاومت می‌کنند.
وی تصریح کرد: در حوزه کمیت و فعالیت‌ها بدنه دانشجویی از جمله قوی‌‌ترین پشتوانه‌ها بوده و ما نقش بارز کمیته تحقیقات و دانشجویی را در ایام بحران کرونا به‌خوبی دیدیم.
سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تلکید بر اینکه در حوزه Q۱ در جایگاه ششم هستیم، در حالی که در جایگاه سوم بودیم و اُفت در این حوزه به دلیل منابع مالی نامطلوب بوده است، گفت: همچنین در بحث لیدرشیپ که سوم بودیم به جایگاه هفتم رسیدیم، ما معتقدیم که با یک برنامه درست و هدفمند و به‌دور از اتفاقات هیجانی می‌توانیم جبران این وضعیت را با یک روند صعودی داشته باشیم.
دکتر تفقدی تاکید کرد: در حوزه مقالات مشهد با وجود سرانه ۲.۵ در جایگاه هفتم قرار دارد و معتقدیم که هیات‌های علمی پایه می‌توانند در این حوزه فعال‌تر باشد و در کنار آن از ظرفیت هیات علمی‌های بالین هم نباید غافل شویم.
وی با بیان اینکه در حوزه استانادات در جایگاه ششم، در بحث ترجمان دانش در حوزه هشتم، در امتیاز کل همین محور در جایگاه هفتم، در امتیاز تولید محصول فناورانه هشتم، هستیم و ان‌ساالله با باز شدن نفس پارک این جایگاه‌ها در سال‌های بعد ارتقاء خواهند یافت، خاطرنشان کرد: ما در شاخص‌های طرح‌های اثرگذار بیش از ۲۰ طرح به وزارتخانه ارسال کردیم، این طرح‌ها در بهبود وضعیت سلامت موثر بوده و در حوزه آموزش هم اثرگذار بوده و ما در این حوزه جایگاه دهم را کسب کردیم و معتقدیم می‌توانیم به جایگاه بالاتر برسیم.
سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در حوزه فناوری هفتم شدیم و علت اصلی آن را عدم تخصیص منابع می‌دانیم، ما همچنین در حوزه ارتباط با صنعت پیشرفت خوبی داشتیم و می‌توانیم بگوییم بهترین عملکردمان در این حوزه بوده است.
دکتر تفقدی افزود: ما می‌توانیم با تلاش بیشتر رتبه‌مان به جایگاه حقیقی‌اش برسانیم و قطعاً با حمایت لازم از سوی مسئولان می‌توانیم این مهم ببینیم.

با تمام توان در مسیر رسیدن به دانشگاه‌های نسل‌های ۳، ۴ و ۵ با تمام توان تلاش خواهیم کرد
همچنین مهدی رفیعی، دبیر کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این مراسم، گفت: ما در آستانه سی‌امین سالگرد تاسیس کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه هستیم و در طول این ۳ دهه جزو برترین دانشگاه‌های کشور در این حوزه بودیم.
وی افزود: اکنون در حال برگزاری سومین فستیوال دانشجویی هر دانشجو یک ایده هستیم، این جشنواره در ۶ بخش برگزار شده و ما در این مسیر حمایت مسئولان وزارتخانه و دانشگاه را داشتیم
دبیر کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این فستیوال ۲۴۲ ایده دریافت شد که ۸۴ ایده به مرحله نهایی راه یافت و از این تعداد ۹ ایده به عنوان ایده برتر دانشجویی شدند.
رفیعی با بیان اینکه ما به دنبال ارتقاء جایگاه دانشجویی هستیم، خاطرنشان کرد: ما با همکاری تمامی دانشجویان قطعاً در مسیر رسیدن به دانشگاه‌های نسل‌های ۳، ۴ و ۵ با تمام توان تلاش خواهیم کرد.
وی بیان کرد: ما معتقدیم که اُفت‌ها با تلاش مضاعف قابل جبران است و مجدد نام این دانشگاه جزو دانشگاه‌های برتر کشور دیده خواهد شد.‌‌

 

تحقیقات سلامت‌محورمان باید به سمت موارد پیشگیرانه سوق یابد
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تحقیقات سلامت‌محورمان باید به سمت موارد پیشگیرانه سوق یابد تا هزینه‌ها به سمت درمان نرود و از طریق پیشگیری ورودی بیمار به بیمارستان کم شود.
دکتر یونس پناهی در حاشیه آئین اختتامیه بیست‌ویکمین جشنواره هفته پژوهش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ما از ۲ سال گذشته به سمت تحقیقات و پزوهش‌های مسئله محور و در راستای تامین نیازهای فعلی و آینده کشور و ارتقاء سلامت جامعه حرکت کردیم و این مسیر با قوت ادامه می‌دهیم.
وی تصریح کرد: ما معتقدیم که باید جزو سرآمدان مرجعیت علمی باشیم و به همین جهت در نشست بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تمامی نیازها پژوهشی را شناسایی کردیم و ضمن ابلاغ مصوبات آن به تمامی دانشگاه‌ها، از محل ماده ۵۶ قانون حمایت لازم از پژوهشگران داشتیم.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سرفصل‌های آموزشی دانشجویان متناسب با نیازهای حوزه سلامت بوده است، خاطرنشان کرد: در این برنامه موضوعات سرطان، تروما، قلب و عروق، مغز و اعصاب، جوانی جمعیت و حوادث و سوانح به‌طور ویژه دیده شده است.
دکتر پناهی اضافه کرد: ما اعلام کردیم که ۵ درصد بودجه تحقیقاتی به موضوع جوانی جمعیت تخصیص یابد و در کنار آن بر پژوهش در حوزه خانواده و سلامت جسمی و روحی تاکید کردیم.
وی با ذکر این نکته که ما باید تولید علم را به فناوری تبدیل کنیم، تاکید کرد: اگر اول منطقه هستیم، اما در دنیا در جایگاه خوبی نیستیم که این مورد باید ارتقاء یابد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ما باید تحقیقات سلامت‌محورمان به سمت موارد پیشگیرانه باشد تا هزینه‌ها به سمت درمان نرود و از طریق پیشگیری ورودی بیمار به بیمارستان کم شود.
دکتر پناهی با بیان اینکه ما با معاون بهداشت وزارتخانه و مراکز تحقیقاتی مرتبط موضوع بیماری‌های عفونی و نوظهور و عفونی فصلی مانند کووید ۱۹ و آنفلوآنزا داریم، خاطرنشان کرد: معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تمامی مراکز تحقیقاتی مرتبط به‌طور ویژه روی این ۲ موضوع بسیار مهم در حوزه سلامت کار کرده‌اند.
وی تصریح کرد: ما در بحث واکسیناسیون آنفلوآنزا همانند ایام کرونا تاکید داریم، ما در دوران کرونا از طریق واکسن جلوی آمار بالاتر ابتلا، بستری و فوت کووید را گرفتیم و برای آنفلوآنزا هم همین درخواست را از مردم داریم.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: ما در آنفلوآنزا چیز غیرعادی نداریم و موضوع مشهد و خراسان رضوی را هم برای موج‌های زمستانه آن پیگیری کردیم و مورد خاصی مشاهده نشد، اما اگر کوچکترین موردی در این خصوص گزارش شد بلافاصله اقدام لازم را صورت خواهیم داد.
دکتر پناهی تاکید کرد: خوشبختانه در حوزه آموزش کار خوبی شده و نمونه بارز آن افزایش میزان ورودی‌ها در پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بود، اما کیفیت آموزش را فدای کمیت آن نکردیم، ما همچنین تمرکز ویژه‌ای در بحث تحقیقات دانشجویی داریم و می‌خواهیم که در مسیر پیشرفت در حوزه دانشجویان محقق گام‌های بلندی برداریم.
وی با بیان اینکه دانشگاه‌های عوم پزشکی مشهد، تهران، شیراز، تبریز و شهید بهشتی رقابت خوبی در حوزه پژوهش داشتند، خاطرنشان کرد: تحقیقات میدانی این دانشگاه‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت و معتقدیم که مشهد از نظر دانشمندان یک درصد و همچنین فناوران برتر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اما باید در حوزه پژوهش و فناوری متناسب با نقش و جایگاهی که دارد تلاش کند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: ما همچنین بر استفاده از ظرفیت حداکثری دانشجویان در حوزه پژوهش تاکید داریم و اینکه نگاهمان فقط به نخبگان نباشد، ما در ارزشیابی دانشگاه‌ها در آنجایی که دانشجو دخالت دارد نمره آن دانشگاه را بالا می‌بریم و از مسئول کمیته تحقیقات دانشجویی وزارتخانه هم خواسته‌ایم نگاه و توجه ویژه‌ای به دانشجویان در حوزه تحقیقات و فناوری داشته باشد.
دکتر پناهی در پایان گفت: ما همچنین در راستای رشد اطلاعات حوزه فناوری سلامت بر استفاده درست از داده‌ها و رجیستری‌ها و نیز در دسترس‌بودن آن‌ تاکید کردیم تا هر زمان که محقق و پژوهشگر به داده و دیتایی نیاز داشت، آن داده و دیتا به راحتی قابل دسترس باشد.

 

تقدیر از ۳۹ استاد و ۸ دانشجوی ممتاز، برتر و برگزیده پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
در پایان این مراسم از ۵ پژوهشگر ممتاز و ۳۴ پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی مشهد تقدیر شد.
در این مراسم از دکتر حسین حسین‌زاده دانشکده و دکتر فرزین هادی‌زاده از دانشکده داروسازی و دکتر سیدمهدی حسنیان‌مهر، دکتر مجتبی سنکیان و دکتر محمدجواد نجف‌زاده از دانشکده پزشکی به عنوان پژوهشگر ممتاز تقدیر به عمل آمد.
دکتر وفا برادران‌رحیمی، دکتر حسن رخشنده، دکتر رضا کاظمی‌اسکوئی، دکتر شکوفه اعلایی، دکتر آرزو رجبیان، دکتر مریم عمادزاده، دکتر حمیدرضا رحیمی، دکتر محمد هاشمی، دکتر ملیحه دادگرمقدم، دکتر مریم صابری‌کریمیان، دکتر آتنا آقایی، دکتر بهزاد امین‌زاده، دکتر محسن رجعتی‌حقی، دکتر زهرا رضایی‌یزدی، دکتر مینا اکبری‌راد، دکتر کامران آریانا، دکتر بامداد ریاحی‌زنجانی، دکتر معصومه غریب، دکتر محسن علی‌اکبریان و دکتر حسن متقی‌مقدم‌شهری به عنوان پژوهشگران برتر دانشکده پزشکی تقدیر شدند.
در ادامه این مراسم از دکتر امیرهوشنگ محمدپور ، دکتر ابوالفضل شاکری، دکتر راضیه قدسی و دکتر مریم اکابری به عنوان پژوهشگران برتر دانشکده داروسازی تقدیر به عمل آمد.
در بخش دیگری از این مراسم از دکتر فرناز مهاجر و دکتر نرگس قاضی به عنوان پژوهشگران برتر دانشکده دندانپزشکی تقدیر شد.
همچنین از دکتر راحله بابازاده، به عنوان پژوهشگر برتر دانشکده پرستاری و مامایی، از دکتر معصومه سرباززین‌آباد و دکتر حسین نگهبان‌سیوکی به عنوان پژوهشگران برتر دانشکده پیراپزشکی، از دکتر ابراهیم تابان ، دکتر هادی طهرانی و دکتر مریم سرخوش به عنوان پژوهشگران برتر دانشکده بهداشت، از دکتر روشنک سالاری به عنوان پژوهشگر برتر دانشکده طب ایرانی و مکمل و از دکتر افسانه بهرامی به عنوان پژوهشگر برتر محور هیات علمی پژوهشی تقدیر به عمل آمد.
همچنین در این مراسم از ساحل خزائی، دانشجوی مقطع دستیاری چشم‌پزشکی دانشکده پزشکی، سیده‌زهرا خوش‌بین، دانشجوی مقطع پسادکترا دانشکده داروسازی، علی محمودی دانشجوی مقطع دکترای تخصصی زیست‌فناوری پزشکی دانشکده پزشکی، سعیده حاجبی‌خانیکی، دانشجوی مقطع دکترای تخصصی آمار زیستی دانشکده بهداشت، امیرحسین مهارتی، دانشجوی مقطع دکترای حرفه‌ای پزشکی دانشکده پزشکی، ایمان اخلاقی‌پور، دانشجوی مقطع دکترای حرفه‌ای پزشکی دانشکده پزشکی، امیررضا جمشیدبیگی، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد پرستاری داخلی-جراحی دانشکده پرستاری و مامایی و رضا خوش‌نیت، دانشجوی مقطع کارشناسی علوم آزمایشگاهی دانشکده پیراپزشکی به عنوان ۸ دانشجوی برتر پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۱۴۰۲ تقدیر به عمل آمد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.