×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امیدواریم «روز مشهد» در تقویم ملّی ثبت شود

محمدرضا قلندر شریف در نشست تخصصی مدیران رسانه با عنوان «نقش رسانه در هویت شهر» که صبح امروز، ۳۰ آذر ۱۴۰۲، در ساختمان شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه مشهد یک شهر عادی نیست و شکل گیری آن بر اساس وجود مقدس امام رضا(ع) بوده است، خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه موردتأکید اعضای شورای ششم شهر مشهد نیز قرار گرفت، مشهدالرضا جهان شهر برکت و کرامت است و هر جای دنیا وقتی لفظ آن بر زبان می‌آید، به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی مطرح می‌شود.

وی افزود: دوست و دشمن به مشهد نگاه می‌کنند و خصوصاً دشمنان به دنبال نقطه ضعف‌هایی می‌گردند تا از طریق یافتن نقاط ضعف در مشهد، دشمنی خود را به انقلاب اسلامی ابراز کنند.

قلندرشریف در ادامه گفت: ما نیز باید قدر مشهد را به عنوان شهروندان و خادمان زائران و مجاوران بدانیم.

وی تأکید کرد: آن چیزی که مشهد را ماندگار کرد، وجود مضجع منور رضوی است که محور توسعه مشهد هم بوده است. در تاریخ نیز اقدامات ویژه‌ای توسط مردم مشهد انجام شد.

شهردار مشهدمقدس در ادامه گفت: چیزی که این کشور را ماندگار کرده است، رهبری دینی و فرهنگ ایثار و شهادت در آن بوده است. در روز ۱۰دی مشهد در دوران انقلاب نیز فاجعه‌ای آفریده شد که در باطن برکتی برای انقلاب اسلامی و شهر مشهد بود و زمینه پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن شد.

وی خاطرنشان کرد: در شورای فرهنگ عمومی استان و با حمایت ویژه نماینده ولی فقیه در استان این روز به عنوان روز مشهد انتخاب شد و امیدواریم با پیگیری‌ها این روز در تقویم ملّی هم ثبت شود، چون دغدغه مردم شهر مشهد است. شورای ششم نیز با همین ضرورت و با تعیین نشان مشهد، این روز را ماندگارتر کرد و اعلام کرد نشان مشهد بر سینه کسانی که کار‌های ویژه‌ای که برای گسترش فرهنگ رضوی انجام داده‌اند، نصب شود.

قلندرشریف در ادامه گفت: مشهد شهر عالمان و نخبگان است که علاوه بر فعالیت‌های تخصصی، در حوزه عمومی شخصیتی هم افرادی فرهیخته و تأثیرگذار در جامعه بوده‌اند. هدف از تقدیم نشان مشهد این است که این افراد که لیاقت نشان مشهد را دارند شناسایی شوند و ۸ نفر به این نشان ویژه مفتخر شوند.

وی تأکید کرد: به جز شاخص‌های عمومی در دریافت نشان مشهد، شاخص مهم در دریافت این نشان باید فعالیت‌ها درراستای تقویت گفتمان دینی و انقلاب اسلامی باشد.

شهردار مشهد مقدس با اشاره به اینکه این کار امسال برای نخستین بار رقم خواهد خورد، افزود: سال اول در انجام هر فعالیتی بسیار مهم است. چون پایه‌گذار سال‌های آینده خواهد بود. ما نیز امیدواریم بتوانیم الگوی مناسبی برای سال‌های آینده بسازیم و این کار، نقطه آغازی برای سراسر کشور باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.