×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 16 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
طوفان الاقصی تحولی بی نظیر در منطقه و جهان اسلام

به گزارش خبرنگار توس اکو، علیرضا ایمانی مقدم، نماینده مجمع جهانی اهل بیت(ع) در خراسان رضوی و نماینده اسبق ولی فقیه در سپاه سوریه و لبنان، امروز در نشست چهارشنبه های فرهنگ رضوی در محل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با اشاره به عملیات طوفان الاقصی به عنوان یک عملیات بی نظیر و گسترده در طول نیم قرن گذشته اظهار کرد: این عملیات غافلگیری رژیم اسراییل را به همراه داشت. در واقع این حرکت امنیتی، نظامی و سیاسی در منطقه غزه زبانزد و باعث وحشت استکبار جهانی شد.

وی افزود: در ادامه وحشت اسرائیل، بارقه هایی از امید در بین امت اسلامی مبنی بر پیشگویی حضرات معصوم در ادامه عملیات ایجاد شد.

نماینده مجمع جهانی اهل بیت(ع) در خراسان رضوی به تاریحچه تشکیل رژیم صهیونیستی اشاره کرد و ابراز داشت: ۱۲۰ ساله گذشته تئودور هرتسل حزب صیهون را تشکیل دادند. کوه صهیون محل قلعه جبوسیتها بود که قلعه صهیون نام داشت و توسط حضرت داوود تسخیر شد و کاخ او و شهر او گردید و مسجد الاقصی در دامنه این کوه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: روز تاسیس دولت صهیونیست و حمایت آمریکا و انگلیس در تشکیل این رژیم توسط عرب ها «یوم النکبه» نام گرفت. در واقع این نامی است که فلسطینیان و حامیان آنان برای اشاره به سالگرد بیرون راندن صدها هزار فلسطینی و تشکیل اسرائیل در ۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی استفاده کرده و در آن روز عزا می‌گیرند.

ایمانی مقدم افزود: رژیم صهیونیستی روی ۵ درصد زمین، دولت خود را تشکیل دادند و در حقیقت همین مقدار زمین را مالک نبودند. صهیونیست ها در خانه ای که مستقر بودند خانه همجوار خود را به آتش می کشیدند و سبب آوارگی مردم فلسطین می شدند و اینکه برخی تصور می کنند فلسطینی ها اراضی خود را فروخته اند تصور غلطی است چرا که همان دوران، علما فتوای عدم فروش اراضی را به صهیونیست ها صادر کرده بودند.

وی اذعان کرد: صهیونیست ها از نظر نژادی معتقدند که قوم برگزیده هستند و کل عالم باید همچون حیوان در خدمت آنان باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: برای تشکیل دولت صهیونیست سه کشور دیگر به جز فلسطین مطرح شد اما انگلیس بنا را بر این گذاشت که اسرائیل دولت خود را در وسط بلاد اسلامی بنا نهد تا موی دماغ امت اسلامی شود و اینجا بود که اسراییل شروع به توسعه طلبی کرد و گرفتن ایران هم جز خواسته های اسراییل بود.

وی در ادامه نقطه اوج قدرت اسرائیل را در سال ۱۹۷۸ میلادی ذکر کرد که در آن زمان رییس جمهور آمریکا صلح اعراب و اسراییل را اعلام کرد. در آن دوران اسراییل، مردم فلسطینی ها را به کشورهای عربی برای سکونت می فرستاد و شناسنامه همان کشور را برایشان صادر می کرد.

ایمانی مقدم در بخش دیگر سخنان خود، عملیات طوفان الاقصی را اقدامی نه تنها برای اسقاط اسراییل بلکه اعتراضی علیه دولت های حمایت گر اسراییل دانست. مردم ترکیه و نیویورک و انگلیس اگر به پا خواستند به خاطر رویکرد حمایت گرانه کشورشان از رژیم غاصب اسرائیل بود که عمده سنگ و سیمان و فولاد این رژیم منحوس را ترکیه تامین می کند. ایران ۴۵ سال در متن مبارزه با اسراییل است اما در عین حال زمان بمباران بیمارستان همه مردم خودجوش به پا خواستند و تمام عیار به میدان آمدند.

وی با بیان اینکه حمایت از ملت مظلوم برگرفته از آموزه های معصومین (ع) است افزود: شعار نه غزه نه لبنان که دشمن به ذهن جوانان ما القا کرد برای تهی کردن مغز آنان از آموزه های قرآنی و اسلامی است . ما پیرو ائمه معصوم(ع) هستیم و باید طبق فرهنگ دینی به امور مسلمین و مظلومین رسیدگی کرد. انقلاب ما انقلاب مستضعفین است و الگوی جمهوری اسلامی باید در کشورهای دیگر پیاده شود به طوری که وزیر علوم ونزوئلا از همتای خود در کشورمان خواسته بودند شیوه مبارزه با دست خالی را به ما آموزش دهید.

نماینده مجمع جهانی اهل بیت(ع) در خراسان رضوی با اشاره به ترس کشورهای غربی از خط فکری نظام جمهوری اسلامی به مقاله جوان فلسطینی که خطر فکری امام راحل را حق دانستند اشاره کرد و گفت: دولت مصر به محض انتشار این مقاله آن جوان را دستگیر و به هشت سال زندان محبوس کرد.

وی پیرامون شبهات وارد شده به فلسطینی ها بیان کرد: یکی از شبهاتی که برای زیر سوال بردن مردم مسلمان و شیعه ایران از فلسطینی‌ها مطرح می‌شود، شایعه ناصبی بودن آنان است. مردم غزه سنی ناصبی نیستند بلکه شافعی و دوستدار اهل بیت(ع) هستند.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان ساعت ۳ بعد از ظهر جمعه آینده به وقت محلی لبنان در مراسم گرامیداشت شهیدانی که در راه قدس و در دفاع از غزه و ملت فلسطین و مقدسات به درجه رفیع شهادت نائل شده اند، سخنرانی خواهد کرد و مواضعی که نصرالله اعلام خواهد کرد در مرحله کنونی و آتی در ابعاد داخلی و منطقه ای و بین المللی بسیار مهم خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.