×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طرح تفصیلی منطقه خین عرب در مرحله نهایی قرار دارد

به گزارش توس اکو و به نقل از شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف در مراسم احداث مسیر دسترسی بلوار طرحچی به خیام٧٢، اظهار کرد: امروز به واسطه بهره‌برداری از پروژه‌ای که سبب گشایش مسیر رفت‌وآمد مردم می‌شود، روز خوبی است. این بلوار شاید از لحاظ ریالی پروژه بزرگی نباشد، اما بازخوردی که در گشایش امر ترافیک و رفاه مردم دارد، بسیار زیاد است.

وی افزود: اسماعیل‌آباد و طرحچی، حاشیه شهری در یک منطقه برخوردار هستند و بیش از ۵٠درصد اقتصاد در این محدوده درحال گردش است. بسیاری از مشاغل اصلی بزرگ، صنایع فلزی و خودرویی و… در این محدوده در حال فعالیت هستند.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه مشکلات ویژه این محدوده نیازمند نگاه مدیریت شهری است، بیان کرد: برای آبادی و ارتقای کیفیت زندگی در این محدوده، طرح تفضیلی موضوع مهمی است که سال گذشته تصویب شد.

قلندرشریف با بیان اینکه نصب تابلو و چراغ راهنمایی و رانندگی ضروری است، خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی منطقه خین عرب نیز در مرحله نهایی و گام آخر است. اجرای این طرح نه‌تنها باعث ارتقای این منطقه می‌شود بلکه بسیاری از مشکلات شهر را نیز حل می‌کند و با سروسامان گرفتن این منطقه، اقتصاد ویژه‌ای شکل خواهد گرفت. لازم به ذکر است که توجه شورای ششم به حاشیه شهر بیشتر از گذشته است و بیش از ۵٠درصد اعتبارات عمرانی به این بخش اختصاص داده شده است.

وی یادآور شد: یکی از پروژه‌های ویژه‌ای که می‌تواند ارتقای خاصی را در حاشیه مشهد، وضعیت معیشت، ترافیک و اقتصاد شهرایجاد کند، پروژه کرانه شمالی است که در مرحله مطالعات نهایی قرار دارد. ان‌شاءالله بخش عظیمی از محدوده حاشیه شهر به ویژه منطقه خین عرب، بولوار توس و اسماعیل آباد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این پروژه از بلوار ٧۵متری میامی شروع می‌شود و محدوده‌های التیمور، پنج تن و مناطق چهار، سه و دو را درگیر می‌کند و تا جاده گاز ادامه دارد. با اجرای این پروژه جاده گاز یکی از معابر و کمربند اصلی شهر خواهد شد که شکل مناسبی به حاشیه شهر خواهد داد.

شهردار مشهد ادامه داد: دو پروژه دیگر برای ایجاد زیرساخت این محدوده ترافیکی و پهنه کرانه شمالی نیز برنامه‌ریزی شده است که سبب تقویت سیستم ترافیک میدان شهید فهمیده و میدان سپاد است که به‌زودی این دو پروژه کلنگ زنی خواهد شد. یکی از این پروژه‌ها سطح سوم چپگرد میدان شهید فهمیده است که ترافیک سنگینی در ایام پیک را از بین می‌برد و همچنین سطح سوم تقاطع سپاد و صدمتری که به زودی عملیات اجرایی آن انجام خواهد شد که بلوار خیام به صورت روگذر از دوطرفه به هم وصل می‌کند. ادامه بلوار خیام جزو پروژه‌های اصلی و تکمیل کننده کرانه‌های شمالی است و شهردار منطقه بایستی ادامه دهنده کار باشد.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه پروژه‌های متعددی از گذشته نیمه کاره باقی مانده است و اولویت ما اتمام آن پروژه‌هاست، گفت: به عنوان مثال پروژه مجموعه آبی شهید قربانی در محدوده منطقه چهار و پنج تن که تلاش داریم تا پایان شهریور ماه این پروژه اتمام و در ایام ربیع‌الاول بهره‌برداری شود. همچنین پروژه‌های کلانی در مشهد هدف گذاری کردیم که با توجه به نیازسنجی دقیق حوزه‌های مختلف شهر عملیاتی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی که شاید موردغفلت قرار گرفته اجرای پروژه‌هایی بدون نیازسنجی و کارشناسی است و صرفا اجرای پروژه مهم بوده است در این دوره اولویت ما اجرای پروژه‌ها براساس نیاز شهر و مردم برنامه‌ریزی، مطالعه و اجرا خواهدشد.

در ادامه سید علی حسین‌پور شهردار منطقه٢ اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی مردم منطقه٢ ترافیک شدید خیابان شهیدطرحچی و ورودی خیابان خین عرب بود لذا با هدف رفع مشکل ترافیک و دسترسی فرعی به خین عرب این مسیر دسترسی خیام ٧٢ به شهید طرحچی بازگشایی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.