×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
صادرات کالا از خراسان رضوی روند صعودی گرفت

 

محمدعلی امیرفخریان افزود: به دلیل تغییرات سیاسی در کشور افغانستان و سهم زیاد این کشور در صادرات کالا از خراسان رضوی، صادرات در ۶ ماهه نخست امسال از استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل روند کاهشی داشت اما از آبان ماه نشانه های بهبود در صادرات کالا از استان حاصل شد به طوری که در نهایت در بهمن ماه روند صعودی به خود گرفت.

وی اضافه کرد: در بهمن ماه امسال ۲۲ هزار و ۳۹۶ تن کالا به ارزش ۱۵۲ میلیون و ۶۲۰ هزار دلار از خراسان رضوی به خارج از کشور صادر شده است در حالی که میزان صادرات کالا از استان در بهمن ماه سال گذشته ۱۹ هزار و ۸۸ تن به ارزش ۱۲۴ میلیون و ۱۳۹ هزار دلار بود.

رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: کل صادرات کالا از استان در ۱۱ ماهه امسال یک میلیون و ۹۶۳ هزار و ۶۰۹ تن به ارزش یک میلیارد و ۲۴۱ میلیون و ۲۳۸ هزار دلار بود که سه درصد از ارزش و وزن کل صادرات کالا از کشور را شامل می شود، عمده کالاهای صادراتی نیز شامل زعفران، پسته، میله های آهنی، سیب تازه، کفپوش، رب گوجه فرنگی، شیرخشک اطفال، سیم و کابل و فروکروم است.

امیرفخریان افزود: کل واردات کالا به خراسان رضوی در ۱۱ ماهه امسال ۲۵۲ هزار و ۱۳۶ تن کالا به ارزش ۵۸۶ میلیون و ۹۶۹ هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در وزن ۳۴ درصد و در ارزش ۱۷ درصد افزایش داشت، عمده کالاهای وارداتی نیز شامل تلفن همراه، پنبه، برنج، نخ، گندم، ماشین آلات، قهوه و حبوبات می شود.

وی اضافه کرد: در مجموع حجم تجارت در خراسان رضوی طی ۱۱ ماهه امسال یک میلیارد و ۸۲۸ هزار و ۲۰۷ دلار بوده که از مدت مشابه سال قبل بیشتر است به طوری که در ۱۱ ماهه سال قبل یک میلیارد و ۷۸۴ هزار و ۱۴۶ دلار حجم تجارت استان را تشکیل داده بود.

رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تراز تجاری استان در ۱۱ ماهه امسال مثبت و معادل ۶۵۴ میلیون و ۲۶۹ هزار دلار است./ایرنا

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.