×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شهرداری مقابل منزل شهروندان درخت رایگان می‌کارد

به گزارش توس اکو، محمدرضا قلندر شریف امروز، ۱۶ اسفندماه، در پویش سراسری درختکاری که در بوستان جهانشهر که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از کار‌های بسیار پسندیده و یادگاری ماندگار، درختکاری است. شهرداری نیز در این حوزه فعال و وظیفه‌مند بوده و هر سال مراسم درختکاری را برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه ما در این زمینه مردم را تشویق می‌کنیم، عنوان کرد: شهرداری نهال رایگان ارائه می‌کند و تمام شهروندان می‌توانند اعلام کنند تا مقابل منازل آن‌ها درخت بکاریم. اگر برای داخل منازل درخت مثمر می‌خواهند با همکاری شورا‌های اجتماعی درخت مثمر رایگان نیز در اختیارشان قرار می‌گیرد. افرادی که باغ دارند و تعداد زیادی بخواهند، با تخفیف ویژه درخت‌های مثمر، پلاک‌دار، آزمایش شده و پیوندی را با همکاری بخش خصوصی تقدیمشان می‌کنیم.

قلندر شریف بیان کرد: رهبر معظم انقلاب هر سال این کار بسیار نیکو را انجام می‌دهند و سال با سال نیز پررنگ‌تر انجام می‌شود که امسال سه نهال را کاشتند. اگر تمام ایرانیان هر کدام سه درخت بکارند، یک میلیارد درختی که قرار است کاشته شود، محقق خواهد شد.

شهردار مشهد افزود: در استان هدف‌گذاری کاشت ۸.۵ میلیون درخت بوده که تا الان ۳ میلیون آن محقق شده است. درختکاری یکی از یادگاری‌های ماندگار بوده و یکی از راه‌های درمان آلودگی هوا توسعه فضای سبز است.

وی با اشاره به اینکه پارک جهانشهر در چهار فاز اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: بیش از ۱۲۰ هکتار به فضای سبز شهر مشهد اضافه خواهد شد. تمام اقدامات فاز یک انجام شده و مطالعات و اسناد مناقصه آن آماده است. به زودی فاز یک آن عملیاتی و سال آینده پارک مناسبی احداث خواهد شد. فاز‌های بعدی نیز در دست مطالعه است که تحویل مردم خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.