×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شمار زائران ورودی به مشهد ۱۳ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری توس اکو، یعقوبعلی نظری در قرارگاه زیارت استان خراسان رضوی افزود: طبق بررسی‌های انجام‌شده، میزان ورود زائران به مشهد مقدس در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۳ اسفندماه امسال، ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش‌یافته است و در این مدت بیش از یک‌میلیون و ۱۸۴ نفر زائر و مسافر وارد مشهد و استان خراسان رضوی شده‌اند.

وی بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش نزولات آسمانی در روزهای ابتدای سال آینده، لازم است تا زائران بارگاه منور رضوی لباس مناسب و گرم به همراه داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: به زائران توصیه می‌شود قبل از حرکت، محل اقامت و همچنین بلیت رفت‌وبرگشت خود را تدارک ببینند تا کمتر دچار مشکل شوند و لازم است تا نسبت به پیام‌ها و اطلاعیه‌های صادرشده توسط قرارگاه خدمات سفر که به‌صورت ۲۴ ساعته مشغول فعالیت و رصد لحظه‌ای کمیته‌ها هستند، توجه داشته باشند.

نظری بابیان اینکه زائران اقامت خود را در محل‌های دارای مجوز برنامه‌ریزی کنند، اظهار کرد: شماره تلفن ۰۵۱۳۷۰۴۵ قرارگاه خدمات سفر مشهد به‌صورت شبانه‌روزی برای راهنمایی زائران آماده پاسخگویی است.

وی گفت: سعی شده است تا پیام‌های ترافیکی در نقشه مسیریاب نشان درج شود، ولی بااین‌حال برای رفاه و تردد زائران توصیه می‌شود در تشرف به حرم رضوی از خودروی شخصی استفاده نکنند تا با توجه به حجم جمعیت دچار مشکل نشوند.

نظری با اشاره به اینکه بر اساس آمارها بیش از ۸۰ درصد زائران با وسیله نقلیه شخصی به مشهد سفر می‌کنند، افزود: لازم است تا رانندگان ضمن توجه به توصیه‌های لازم، نسبت به استراحت در مسیرهای جاده‌ای برای پیشگیری از حوادث اهتمام داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.