×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
رونمایی از بزرگترین عملیات دانش آموزی جهاد تبیین خراسان رضوی

به گزارش توس اکو، با حضور جمعی از دانش آموزان، بزرگترین عملیات میدانی جهاد تبیین دانش آموزان استان خراسان رضوی موسوم به «میدان ۱۴۰۲» در استانداری خراسان رضوی رونمایی و تشریح شد.

در این مراسم نمایندگان اعضای دانش‌آموزی از اعضای تشکل‌های بسیج دانش‌آموزی، انجمن اسلامی و سازمان دانش‌آموزی، به تبیین عرصه‌های مختلف این طرح پرداختند.

در این طرح که در راستای بهره گیری از ظرفیت عظیم نوجوانان در عرصه‌های مختلف و لزوم میدان دادن برای حضور نوجوانان و اثربخشی در جامعه قرار است اجرا شود، دانش آموزان در مسیر افزایش مشارکت عمومی در انتخابات، اقدام به ارتباط گیری با افراد جامعه خود اعم از همکلاسی‌ها، هم مدرسه‌ای‌ها، اقوام و خویشان، دوستان، همسایگان و هم محلی‌ها و تبیین موضوعات مختلف به ویژه فعالیت در عرصه جهاد تبیین می‌پردازند و پیگیری افراد تا حضور پای صندوق رای و حضور حداکثری گام نهایی در عملیات است.

این طرح با هدف شناسایی دانش آموزان توانمند و مستعد اثرگذاری اجتماعی و سیاسی، آموزش شبکه سازی دانش آموزان با هدف ورود عملیاتی به عرصه جهاد تبیین، میدان دادن به نوجوانان در عرصه جهاد تبیین و فرآیند برگزاری و نظارت بر انتخابات، افزایش شور و نشاط و امید در سطح فضای مدارس و افزایش مشارکت حضور مردمی در انتخابات تا اسفندماه اجرا می‌شود و مخاطبان این طرح دانش آموزان دختر و پسر مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم هستند.

دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی از جمله استانداری، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل صدا و سیما، شهرداری ها، اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل کتابخانه‌های عمومی، بسیج محلات، بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، دبیرخانه شورای نگهبان، مرکز رسیدگی به امور مساجد و حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی در این طرح همکاری می‌کنند و معاونان پرورشی ادارات آموزش و پرورش، دبیران اجرایی این طرح هستند

گام‌های اجرای این طرح شامل هماهنگی‌های بین بخشی، تشکیل قرارگاه استان و شهرستان‌ها، تعیین محور‌های طرح، تشکیل قرارگاه دانش آموزی استان و شهرستان‌ها، تبلیغات و اطلاع رسانی، ثبت نام و سازماندهی، آموزش توجیه، شروع عملیات عضوگیری هر دانش آموز، اجتماع اولیه و در نهایت رصد و پیگیری و ارزیابی و تقدیر است.

۲۰ هزار کلاس درس مقطع متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه استان در این طرح هدف‌گذاری شده است و از هر کلاس یک نفر به عنوان فرمانده انتخاب خواهد شد که این فرماندهان حداقل با ۵۰ نفر در سطوح مختلف ارتباط می گیرند و جامعه هدف یک میلیون نفری را محقق خواهند کرد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این طرح می‌توانند به سامانه my.medu.ir مراجعه کنند.

تولید محتوای متنوع رسانه‌ای در قالب‌های مختلف در خصوص دستاوردهای محله، شهر، منطقه و روستا، شرکت در مناظرات دانش آموزی از جمله مسابقه مناظره پیشرفت و برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت از جمله محورهای این طرح است.

اعضای تشکیل دهنده قرارگاه دانش‌آموزی شامل ۹ دختر و ۹ پسر از تشکل‌های بسیج دانش‌آموزی، انجمن اسلامی، سازمان دانش‌آموزی، خبرگزاری پانا، نخبگان و هیئت دانش‌آموزی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.