×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
رشد ۴.۱ درصدی تولید فولاد خام ایران

به گزارش توس اکو،انجمن جهانی فولاد گزارش داد: مجموع تولید فولاد خام ایران طی ۷ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی رشد ۴٫۱ درصدی را به ثبت رساند. این در حالی است که تولید جهانی فولاد شاهد کاهش ۰٫۱ درصدی بود.

 به نقل از انجمن جهانی فولاد World Steel Association، ایران طی ۷ ماهه نخست سال جاری میلادی، در مجموع ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی ۴٫۱ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که تولید فولاد خام ایران در ژوئیه سال جاری میلادی نیز با افت ۱٫۵ درصدی نسبت به ژوئیه ۲۰۲۲ میلادی به ۲ میلیون تن رسید.

 

افت جزئی تولید ۷ ماهه جهانی

همچنین ۶۳ کشور فولادساز جهان از ابتدای ژانویه تا پایان ژوئیه ۲۰۲۳ میلادی،یک میلیارد و ۱۰۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش۰٫۱ درصدی را نشان می دهد.

این در حالی است که فولادسازان جهان طی ژوئیه ۲۰۲۳ میلادی ۱۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که این میزان حاکی از رشد ۶٫۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

ازابتدای ژانویه تا پایان ژوئیه ۲۰۲۳ میلادی، چین با تولید۶۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن (رشد ۲٫۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی) بیشترین میزان تولید فولاد خام جهان را به خود اختصاص داد. پس از آن، هند با تولید ۷۹ میلیون و۹۰۰ هزار تن فولاد خام (رشد ۹ درصدی)، ژاپن با تولید ۵۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن (افت ۳٫۹ درصدی)، امریکا با تولید ۴۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن (کاهش۲٫۳ درصدی) و روسیه با تولید ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن (افزایش ۲٫۸ درصدی) طی۷ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی در رتبه های دوم تا پنجم ایستادند.

همچنین کره جنوبی با تولید ۳۹ میلیون و۴۰۰ هزار تن فولاد خام (افت ۱٫۸ درصدی)، آلمان باتولید ۲۱میلیون و ۵۰۰ هزار تن (افت ۴٫۶ درصدی)، ترکیه با تولید۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزارتن (افت ۱۳٫۵ درصدی)، برزیل با تولید ۱۸میلیون و ۶۰۰ هزار تن (کاهش ۸٫۶ درصدی) و ایران با تولید ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تن (رشد ۴٫۱ درصدی) در رتبه های ششم تا دهم جهان جای گرفتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.