×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 15 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
رشد ۴۳ درصدی صادرات خراسان رضوی از ابتدای سال جاری

به گزارش توس اکو و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی،ابوالفضل چمندی با بیان اینکه صادرات استان در چهار ماهه نخست سال جاری رشدی ۴۳ درصدی داشته است، اظهار کرد: با پیگیری استاندار خراسان رضوی و حوزه اقتصادی در استان، در چهار ماهه نخست سال جاری صادرات استان به کشورهای مختلف رشد چشمگیری داشته است. تلاش‌ها و طراحی‌های حوزه اقتصادی، بخش خصوصی و همیاری دستگاه‌های اجرایی، سال جاری را به نقطه خوبی رسانده است.

وی با بیان اینکه مصالح ساختمانی و سیمان، میوه و تره بار و انواع فرآورده‌های نفتی بیشترین کالاهای صادراتی از خراسان رضوی به مقاصدی همچون افغانستان هستند، افزود: صادرات ایران به افغانستان با راه اندازی خط ریلی خواف-هرات سرعت بیشتری خواهد گرفت. تنها مسیر ریلی ایران-افغانستان تیرماه راه اندازی شد و صادرات ایران به افغانستان با این اتفاق تسهیل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: راه آهن خواف-هرات ظرفیت جابجایی سالانه ۶ میلیون تن بار داشته و در صادرات استان به صورت جدی تاثیرگذار است.

چمندی با بیان اینکه راه آهن خواف-هرات موجب ️گسترش بازار محصولات غذایی ساخت ایران در افغانستان خواهد شد، خاطرنشان کرد: بازرگانان ما در کشور افغانستان فرصت‌های زیادی پیش روی خود دارند. در اکثر کالاها مانند مواد غذایی، مصالح ساختمانی، کالاهای فولادی، پتروشیمی و نفتی و در بسیاری از کالاهای ایرانی، صادرات به این کشور دارای مزیت است.

وی اضافه کرد: مردم افغانستان به مواد غذایی ایران علاقه‌مند بوده و مصرف آن‌ها در بین آن‌ها رایج است؛ این موضوع فرصتی برای صادرکنندگان ایرانی است. خط ریلی خواف-هرات برای ما از جهت افزایش سرعت انتقال کالاهای صادراتی اهمیت بالایی دارد؛ این خط در آینده ما را به کشور چین وصل خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.