×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
دومین رویداد دعوت با موضوع فناوری‌های حوزه سلامت و درمان در مشهد برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی توس اکو؛ مجتبی بهنام تقدسی در نشست خبری دومین رویداد از سلسله رویدادهای دعوت با موضوع فناوری‌های حوزه سلامت و درمان که در محل شرکت صنایع پیشرفته رضوی برگزار شد، گفت: آستان قدس رضوی حدود سه سال است که در حوزه دانش بنیان ورود کرده، که این کار بسیار یزرگی است.

مدیر عامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی با بیان اینکه حمایت از فناوری‌های نوین و سرمایه گذاری خطر پذیر کاری سخت است، افزود: سال گذشته تولیت آستان در دیدار معاون علمی ریاست جمهور از شرکت صنایع پیشرفته رضوی عنوان کردند که ” نگاه ما به شرکت‌های دانش‌بنیان سود‌جویانه نیست، اگر این نگاه باشد حرام و سود آن نیز حرام است”. همچنین بیان کردند،” ریسک هم نوعی سرمایه گذاری است”. این دو کلام قوت قلب ما برای فعالیت بود.

بهنام با بیان اینکه ما نهمین شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور و اولین و بزرگترین شرکت در شرق کشور هستیم، اظهار کرد: در آستان قدس رضوی تنها شرکت که متولی سرمایه‌گذاری خطرپذیر، شرکت صنایع پیشرفته رضوی است که دو شرکت سابق صنایع خلاق رضوی و صنایع نوین رضوی نیز در آن ادغام شده‌اند.

مدیر عامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی عنوان کرد: در چهار حوزه سلامت و درمان، تجهیزات صنعتی، مواد پیشرفته و حوزه فضایی سرمایه گذاری داشتیم.

وی در خصوص دومین رویداد دعوت نیز گفت: ” دعوت” به معنای درگاه عرضه و تقاضای محصولات و خدمات دانش بنیانی است. این رویداد در راستای فعالیت دانش‌بنیانی است که می‌خواهیم تریبون شرکت های دانش بنیان شویم و خودمان نیز در حمایت از آنها هستیم. برگزاری این رویداد منحصر به فرد است زیرا سرمایه‌گذار و بازار یک شخص است.

 

محمد مزیدی، دبیر دومین رویداد دعوت نیز در این نشست خبری بیان کرد: اولین رویداد دعوت در حوزه عمران سال گذشته با همکاری گروه عمران صنایع پیشرفته برگزار شد. برای رویداد دوم به دلایل اینکه یکی از مهمترین تأکیدات شرکت صنایع پیشرفته رضوی حوزه سلامت و درمان است، واردات تجهیزات پزشکی بالاست، ظرفیت نخبگانی باید فعال گردد تا نیاز ها برطرف شود و از طرفی توانمندی حوزه سلامت و درمان در بخش های داروسازی، پخش، بیمارستانی و مراکز درمانی به سمت، حوزه سلامت و درمان رفتیم.

وی افزود: دومین رویداد دعوت در حوزه فناوری‌های سلامت و درمان در دو محور اصلی و محور ویژه برگزار خواهد شد. در بخش محورهای اصلی، دارو، اقتصاد دیجیتال در سلامت و تجهیزات و ملزومات پزشکی را داریم و محورهای ویژه با توجه به نرخ باروری نزولی پنج ساله کشور و تأکیدات مقام معظم رهبری و تولیت آستان قدس در موضوع جوانی جمعیت و همچنین نظر به اینکه بیماری دیابت سومین عامل مرگ است و ۱۵ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال درگیر آن هستند، محورهای فرزندآوری و دیابت را خواهیم داشت.

دبیر رویداد دعوت تصریح کرد: زمان برگزاری رویداد ۲۵ آبانماه خواهد بود، در این بازه زمانی طرح‌های فناورانه که ارسال می‌گردد در کمیته‌های تخصصی بررسی می‌شوند.

وی افزود: کمیته‌های تخصصی متشکل از صاحبنظران صنعتی و دانشگاهی هستند که طی فرآیند منتورینگ، نکات اصلاحی و تکمیلی را جهت ارتقا طرح‌ها به فناواران اعلام می‌کنند. پس از پایان فرآیند منتورینگ، ارزیابی نهایی طرح‌ها، توسط کمیته‌های تخصصی صورت گرفته و طرح‌های نهایی جهت ارائه در روز رویداد معین می‌گردند. و در نهایت تعدادی طرح منتخب برای روز رویداد انتخاب می‌گردند.

مزیدی با بیان اینکه به سه طرح برتر هدایای نقدی به مبلغ ۵۰۰، ۴۰۰ و ۳۰۰ میلیون ریال اهدا می‌گردد، اظهار کرد: اختتامیه رویداد پایان کار نیست بلکه آن را شروع یک فرآیند می‌بینیم که با همکاری فناوران و شرکت‌های این فرآیند ادامه پیدا خواهد کرد.

دبیر این رویداد گفت: پارک علم و فناوری سلامت مشهد، انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی مشهد، شرکت سامان داروی هشتم، بیمارستان رضوی، یارا طب ثامن، موسسه خدمات دارویی رضوی، شرکت دارویی ثامن، ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت، ستاد توسعه زیست فناوری و دانشگاه علوم پزشکی مشهد با شرکت صنایع پیشرفته رضوی در برگزاری دومین رویداد دعوت همکاری دارند.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.