×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 10 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در یکسال اخیر ۵۶۳ پروژه گازرسانی با اعتبار ۳ هزار و ۹۲۹ میلیارد تومان در خراسان رضوی شروع یا به بهره‌برداری رسیده است

به گزارش توس اکو ؛ حسن افتخاری در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل نمایشگاه دستاوردهای دولت ” باهم ساختیم” برگزار شد، گفت: در یکسال اخیر ۵۶۳ طرح با اعتبار ۳ هزار و ۹۲۹ میلیارد تومان پروژه گازرسانی در خراسان رضوی شروع یا به بهره‌برداری رسیده است و همچنین ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه زیرساختی اجرا کردیم.

وی افزود: در هفته دولت امسال ۳۴ روستا به شبکه گاز متصل می‌شوند و عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۹ روستا شروع می‌گردد. در گذشته گازرسانی واحدهای تولیدی و صنعتی در ازای پرداخت هزینه ممکن بود که با توجه به مصوبه شورای اقتصاد، گازرسانی تا درب واحد با اعتبار دولتی انجام می‌گیرد که ۵۴۲ میلیارد تومان گازرسانی به واحدهای تولیدی صنعتی را خواهیم داشت.

افتخاری با اشاره به اینکه در اکثر شهرستان‌های استان پروژه داریم و لذا در حوزه گازرسانی به کارگاه عمرانی تبدیل شده است، اظهار کرد: در دو سال اخبر دولت سیزدهم، ۱۶۸ روستا از نعمت گاز بهره‌مند شدند و ۱۷۵ روستا عملیات اجرایی شروع شده است. در واحدهای صنعتی نیز تقریبا هر روز ۳ واحد صنعتی را به گاز متصل کرده‌ایم.

وی با بیان اینکا ۹۵ روستا از نعمت گاز محروم هستند، گفت: روستاهای که گازرسانی نشده‌اند در دو بخش قرار می‌گیرند. گروهی سرانه گازرسانی به آنها بالاست و روستاهایی که از نظر فنی امکان گازرسانی ندارند که در قرارگاه نفت و گاز استان تصمیم گرفته شد راهکار جایگزین پیدا کنیم.

حسن افتخاری با بیان اینکه خراسان رضوی از لحاظ تعداد روستا رتبه چهارم را دارد اما از نظر روستاهای دارای گاز در رتبه اول بوده‌است، تاکید کرد: آنچه باید توجه گردد مصرف بهینه در مصرف گاز است. ما در ۸ ماه اول سال در بخش خانگی گاز ذخیره می‌کنیم تا در ۴ماه آخر سال از آن استفاده نمائیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.