×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
در اقتصاد شهری موفق نبوده‌ایم

به گزارش توس اکو، عصر امرور نشست خبری نایب رئیس و سخنگوی شورای شهر مشهد مقدس به مناسبت روز شوراها در تالار شهر برگزار شد.

موسی الرضا حاجی‌بگلو در آغاز این نشست عنوان کرد: در دوران عملکرد ما قطعا نکات مثبت و منفی زیاد وجود دارد، در مجموع طبیعت شورای شهر این است که در شرایطی که قرار می‌گیرد بتواند به نحو احسن وظایف خود را انجام بدهد. امیدوارم در آینده بتوانیم عملکرد خود را بهتر کنیم.

وی انتقال پادگان، طرح‌های زودبازده و اتمام پروژه نیمه تمام را سه فعالیت شاخص شورای ششم معرفی کرد.

نایب رییس شورای شهر مشهد در پاسخ به انتقاد خبرنگاران مبنی بر عملکرد ضعیف شورا در حوزه فرهنگ گفت: بودجه معاونت فرهنگی شهرداری از سال ۱۴۰۰ که ۶۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد بوده، امسال به ۲۰۰۰میلیارد رسیده و کار درحال انجام است. نمی‌گویم عملکرد ما صد درصد خوب بوده اما در مجموع عملکرد مثبت است.

وی درخصوص انتظار شورا از شهردار جدید گفت: فرایند ابلاغ حکم شهردار در حال طی شدن است و امیدواریم بعد از عید فطر حکم ابلاغ و صادر بشود. توجه مدیریت شهری در حوزه ارائه خدمات مطلوب باید بیشتر از گذشته باشد و حتما در حوزه عملکرد نیاز به تغییر داریم.

حاجی بگلو ادامه داد: از شهردار انتظار داریم در حوزه داخلی شهرداری من جمله منابع انسانی و استفاده از نیروی توانمند داخلی و جابه‌جایی مدیران ناکارآمد برای تحقق پروژه‌های عمرانی ناتمام و یا جدید عملکرد خوبی نشان بدهد.

سخنگوی شورای شهر درخصوص تغییر اسامی برخی خیابان‌ها گفت: قطعا شورای شهر نام خیابان شیخ نمر را به هیچ عنوان تغییر نخواهد داد. اتفاقاتی که رسانه‌ای شد مربوط به تعمیرات یا رنگ امیزی بوده است.

حاجی‌بگلو در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران دررابطه با احتمال کاندید شدن برای انتخابات مجلس گفت که فعلا تصمیمی در این رابطه ندارد.

وی درمورد پروژه توسعه شرق عنوان کرد: توسعه شرق برای شورای اسلامی شهر ملاک است و اتفاق‌های خوبی نیز در این رابطه درحال انجام است. امیدوارم تا پایان ۱۴۰۲، از طرف استان قدس اراضی صحبت شده به پروژه ملحق شود و توسعه شرق را شروع کنیم.

حاجی بگلو در پاسخ به سوال خبرنگار ما پیرامون وضعیت سرمایه‌گذاری و نحوه حمایت از سرمایه‌گذاران با اشاره به اینکه در اقتصاد شهری موفق نبوده‌ایم، تاکید کرد:در حال حاضر چیزی به نام سرمایه‌گذار در طرح و پروژه‌های شهرداری نداریم که امیدواریم با طرح ها و برنامه‌های مطرح شده در شورا بتوانیم سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری ترغیب کنیم.

سخنگوی شورای شهر مشهد درمورد تشدید برخورد با افراد بی‌حجاب و عدم ارائه خدمات اجتماعی، ملاک را قانون اعلام کرد و عملکرد شهرداری را تابع قانون دانست.

نایب رئیس شورای شهر مشهد درمورد عملکرد شهرداری در موضوع حاشیه شهر عنوان کرد: با روی کار آمدن شهردار جدید، نظارت جدیدی بر سازمان بازآفرینی شهری ایجاد خواهد شد و تحولی رخ خواهد داد. در سال گذشته بودجه شهرداری برای انجام طرح‌های زودبازده در حاشیه شهر ۸۰۰ میلیارد بوده که همگی با خواست خود مردم انجام گرفته است و امسال رقم بودجه به ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

حاجی بگلو خدمات شهرداری در حاشیه شهر را بی‌سابقه توصیف کرد و گفت: بودجه اختصاص یافته به حاشیه شهر نزدیک ۴۴ درصد از بودجه کل را به خود اختصاص داده است، همچنین در بحث کلان پروژه‌ها هم اتفاقات خوبی افتاده است، توسعه شرق در شهرک شهید باهنر و رجایی از همین دست اتفاقات است. مدیریت شهری می‌گوید اعتبارات را به سمت حاشیه ببریم تا امکانات را در مناطق کم‌برخوردار متعادل کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر به روز نشدن سامانه فاش از سال ۹۹ اعلام کرد: خود مجلس شورای اسلامی درخصوص سامانه فاش هنوز دچار تناقض است و نتوانسته آن را به خوبی اجرا کند. ما هم به همین ترتیب نتوانستیم درست اجرا کنیم و زیرساخت‌های آن دچار اشکال است که باید اصلاح بشود. برای مثال ما نمونه‌ای داشتیم در سال‌های گذشته که فردی که گزارش فساد داده بود به جای تشویق، تنبیه شده! لذا باید در زیرساخت‌های آن بازنگری کنیم.

نایب رییس شورای شهر مشهد درخصوص وضعیت پردیس تئاتر مشهد هم گفت: امیدواریم این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۴ تکمیل شود. در حال حاضر نیز ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه به آن اختصاص دادیم.

حاجی‌بگلو درخصوص افزایش قیمت الیت گفت: نحوه پرداخت به موضوع هزینه الیت موجب سوتفاهماتی شده است. اگر شارژ الیت فرد کامل باشد، به هر میزان شارژ خریداری شده، ۲۰درصد به حساب او اضافه می‌شود و شهرداری کمک می‌کند. هم زمان با کارت کشیدن، اگر حساب پر باشد، ۳۵درصد کاهش پیدا می‌کند. درواقع ۵۵درصد کاهش هم داشتیم.

حاجی بگلو در پاسخ به سوالات خبرنگاران درمورد طرح حمل و نقل عمومی رایگان بیان کرد: این طرح کاملا علمی است و عملیاتی هم می‌شود. در اتوبوس و مترو، باید نزدیک به ۱۱هزار تومان از مردم دریافت کنیم که قرار بوده ۵۰درصد ان را دولت تقبل کند. اما تاکنون دولت یک ریال کمک نکرده است! درواقع ۹۰درصد هزینه را شهرداری پرداخت می‌کند و ۱۰ تا ۱۵درصد باقی مانده که از سوی مردم پرداخت می‌شود و در طول سال ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد برای شهرداری درآمد دارد. برای شهرداری با بودجه ۴۰هزار میلیارد، این رقم را می‌توان با عناوین مختلف درآمدی کسب کرد و روی طرح‌های آن نیز صحبت شده تا دیگر دریافتی از سوی مردم نداشته باشیم. این طرح اقتصاد شهر را بهتر خواهد کرد.

او اضافه کرد: درصورت اجرای این طرح دیگر زائر ما نیازی به پرداخت هزینه حمل و نقل ندارد و برای سفر به مشهد تمایل بیشتری پیدا خواهند کرد.

حاجی‌بگلو درخصوص مصوبه شفافیت حقوق گفت: یکی از گلایه‌های من از شورای ششم عدم اجرای این مصوبه است. متاسفانه عده‌ای بر خلاف تمام تذکرها مانع اجرا می‌شوند. امیدوارم این اتفاق زودتر رخ بدهد چراکه امروزه نمی‌توان از مردم این مساله را پنهان کرد.

او در مورد باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری بیان کرد: این طرح مصوبه شورا بود اما توسط کمیته انطباق رد شد و در مجموع این طرح پذیرفته نشد. اما به شما این خبر را می‌دهیم که این باشگاه قطعا تاسیس خواهد شد و بعد از گذشت دوره مقرر ۶ ماهه، دوباره این طرح را به جریان میاندازیم و به ورزش‌های همگانی و قهرمانی ورود خواهیم کرد.

سخنگوی شورای شهر مشهد درمورد حمایت شهرداری از سوت زنی‌ها گفت: مقرر بود دبیرخانه طرح سوت زنی در شورای شهر و معاونت مصوبات مستقر شود که این اتفاق افتاده‌ است. البته بنیاد شهید دنبال این بود که این دبیرخانه را از شورای شهر بگیرند و به بنیاد شهید منتقل کنند که ما این اجازه را ندادیم.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.