×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جلوگیری از تعطیلی ۷۳۲ واحد تولیدی استان در سال گذشته

وی افزود: دستورالعمل ترک فعل مدیران ابلاغ شده است. هر موقع دیدید مدیری وظایف خود را انجام ندهد ابتدا در قالب تذکر و سپس پرونده قضایی تشکیل می‌شود. بازرسی استان نیز به صورت ویژه به موضوع ترک فعل پرداخته است.

مرتضوی با اشاره به تشکیل شورای وقایع مهم گفت: پرونده‌های خاص و مهم در این شورا بررسی می‌شود. یکی از این حوزه‌ها اقتصادی است. البته اخیرا اسم این شورا به شورای واکنش سریع تغییر‌ نام پیدا کرده است. هر دو هفته یکبار این شورا تشکیل و پرونده‌های مهم بررسی می‌شود.

این مقام دادگستری خراسان رضوی با بیان این که استان خراسان در زمینه مهار تورم و رشد تولید و شعار مورد تاکید مقام معظم رهبری، پیشگام و پیشتاز است، افزود: در سال گذشته از تعطیلی ۷۳۲ واحد در سطح استان جلوگیری شد. همچنین قضات ۵۸۳ بازدید از واحدهای تولیدی داشتند که این واحد ها مشکل دار بودند و برای حل مشکلات شان به آن ها مراجعه شده است.

وی افزود: اعتقاد ما بر این است که هر چه اشتغال توسعه پیدا کند و رشد تولید داشته باشیم ناهنجاری ها کمتر می شود. به طور مثال یک کارخانه در یک منطقه جرم خیز، خط تولید راه انداخته و در حدود ۳۰۰-۴۰۰ جوان را به کار گرفته است. با رئیس کلانتری آن منطقه بعد از احداث این کارخانه گفت‌وگو داشتیم و از کاهش شدید جرم در منطقه پس از احداث کارخانه خبر داد. این کارخانه برای راه‌اندازی خط هفتم خودش با محیط زیست مشکل داشت که این مشکل را حل کردیم تا با افزایش جوانان شاغل در منطقه آثار جرم کاهش پیدا کند.

مرتضوی تصریح کرد: از اول‌تیر ماه هفته قوه قضائیه با اجرای برنامه‌هایی آغاز خواهد شد و مطابق نام‌گذاری‌های صورت گرفته در طول این هفته از رئیس کل دادگستری استان،  معاونین و دادستان و معاونین دادستان برنامه‌هایی تدارک دیده شده است. نشست‌هایی نیز با سازمان‌های تابعه مانند تعزیرات و ثبت‌احوال و همچنین شورای حل اختلاف و… برگزار می‌شود. چند محور مدنظر ما است که موضوع شعار سال، خانواده و املاک از جمله محورهای مهم هفته قوه قضائیه در خراسان رضوی است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان‌رضوی و رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه خاطرنشان کرد:  غبارروبی مزار شهدای بهشت رضا(ع)، دیدار‌های مردمی در مساجد مشهد و حوزه‌های قضایی، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در سطح استان، بازدید مسئولان قضایی از واحد‌های مختلف، حضور مسئولین در مساجد و بازدید از زندان‌های استان، بازدید از شهرک‌های صنعتی و واحد‌های تولیدی، دیدار و ملاقات عمومی با شهروندان، برگزاری نشست‌های خبری با سازمان‌ها و ادارت زیر مجموعه قوه‌قضائیه و … از جمله برنامه‌های هفته قوه‌قضائیه است.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.