×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جشن گلریزان با نام پویش سفیران آزادی در مشهد

به گزارش توس اکو ، جواد غفاریان طوسی در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد «پویش سفیران آزادی» که در هتل سی‌نور مشهد برگزار شد، عنوان کرد: از اول ماه مبارک رمضان بیش از ۵۰ نفر آزاد شده‌اند و تا عید سعید فطر ۵۰ نفر دیگر هم آزاد خواهند شد.

وی ادامه داد: بدهی این افراد بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان بوده که با همکاری خیران عزیز این مبلغ تامین می‌شود؛ همچنین در سال گذشته مبلغ ۳۳۰ میلیارد تومان بدهی زندانیان را داشتیم که ۴۰ میلیارد تومان توسط مردم تامین شد و مابقی با همکاری بانک‌ها، گذشت شکات و استفاده از دیگر ظرفیت‌ها تامین شد.

طوسی به اولویت بندی پرونده‌های واجد شرایط اشاره و اعلام کرد: اولویت نخست، مادران بالای ۷۵ سال، جانبازان بالای ۲۵ درصد و خانواده معزز شهدا و ایثارگران هستند.

رئیس ستاد دیه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از ۷۳۰ نفری که اقساط مهریه‌شان به تاخیر افتاده ۷۹ نفر مربوط به اقساط معوقه و ۲۹ نفر هم مربوط به نفقه بوده، ضمن اینکه ۷ نفر دیه بوده و ۶۰۰ نفر دیگر هم بدهکار مالی هستند.

یوسف تقی‌زادگان، رئیس اتحادیه صنف طلا، جواهر و نقره مشهد نیز در حاشیه این مراسم اظهار کرد: در پویش سفیران آزادی در سال اول بیش از ۶۵ نفر و سال گذشته بیش از ۱۱۰ نفر آزاد شدند که در سال گذشته به دلیل اینکه متفرقه زندانیان را آزاد کردیم، تعداد به بیش از ۲۰۰ نفر رسید.

وی افزود: امسال تصمیم گرفتیم تاریخ ۲۷ ماه رمضان را برای این پویش انتخاب کنیم. در سومین مرحله تاکنون حدود ۵ میلیارد تومان جمع شده که با برگزاری مراسم مبلغ بیشتر هم می‌شود و می‌توانیم تعداد بیشتری زندانی را آزاد کنیم.

رئیس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد استقبال طلافروشان و اعضای اتحادیه این صنف را از گلریزان امسال برای آزادی زندانیان غیرعمد بیشتر از سال گذشته ذکر و بیان کرد: شمار زندانیانی که با اختصاص مبالغ جمع آوری شده در گلریزان امشب آزاد می‌شوند، مشخص نیست، اما حداقل مبلغ مورد نیاز برای آزادی هر یک از زندانیان جرایم غیرعمد یک میلیارد ریال است.

تقی‌زادگان در پاسخ به خبرنگاران با بیان اینکه ما با مالیات مشکل نداریم، عنوان کرد: برخی زمان‌ها مشکلاتی ایجاد شده و یک ممیز موجب مالیات نجومی می‌شود. مبنای این مالیات چیست؟ آیا فروش ما و وضعیت بازار بهتر شده و رکود حذف شده است؟ در حال حاضر دولت نیاز به بودجه دارد و بودجه را بر اساس مالیات تعیین کردند، بنابراین فشار مضاعفی به واحدهای صنفی ما وارد می‌کنند.

رئیس اتحادیه صنف طلا، جواهر و نقره مشهد بیان کرد: دو سامانه وجود دارد. یکی مودیان مالیاتی است که ما مشکلی با آن نداریم. بیش از ۶۰۰ نفر از واحدهای صنفی ما وارد این سامانه شدند و مشکلی ندارند. دومی سامانه جامع تجارت است که اگر این کار انجام شود، هر فردی که یک یا دو بار خرید و فروش طلا انجام دهد، یک مودی مالیاتی می‌شود. البته ما پیگیری‌هایی انجام دادیم.

وی ادامه داد: نام این کار را مبارزه با قاچاق کالا و ارز گذاشتند، در حالی که در صنف طلا و جواهر قاچاق وجود ندارد. در بازار کالایی به نام قاچاق وجود ندارد و طلای خارجی نداریم، همه کالاهای ما ایرانی هستند. از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۰۰ پروانه ابطال کردیم و بنکداران نیز در حال جمع‌آوری طلای خود از بازار هستند.

 

آزادی بیش از ۱۰۰ زندانی جرائم غیرعمد تا عید فطر

سید محمد هاشمی عضو کارگروه سفیران آزادی نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: امسال سومین سال برگزاری این پویش بوده و امیدواریم در سال آینده زندانی غیرعمدی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: در سال پیش ۱۱۰ نفر آزاد شدند و برای امسال هم همین تعداد و با اولویت مادران پیش بینی شده است.

هاشمی یادآور شد: در ۲ سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان جمع‌اوری شده و برای پویش امسال نیز ۶ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی هم در این پویش گفت: ماه رمضان فرصتی مغتنم است تا سالی یکبار برای خانه تکانی ذهنی و فکری داشته باشیم

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی افزود: امروز در جامعه دردمندان بسیار هستند و ما جمع شدیم تا دغدغه دیگران دلنگرانی ما باشد و باید در خلوت بیاندیشیم چرا این همه دردمند وجود دارد و باید به کمک آنها بشتابیم و قرآن به ما آموخت که مهربان و بخشنده باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.