×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
جریمه گرانفروشی ۵ برابر شده است/بازار به شدت تحت نظارت است

امیر دلداری در خصوص وضعیت بازرسی‌ها از اصناف در مشهد طی چند روز گذشته اظهار کرد: در حال حاضر در خصوص توزیع مرغ و تخم مرغ در مشهد مشکلی وجود ندارد؛ در حال حاضر مرغ زیر قیمت مصوب و کمتر از ۵۰ هزار تومان در سطح بازار عرضه می‌شود.

وی افزود: در ۲ هفته گذشته تنها در خصوص فروش روغن مشکلاتی وجود داشت که خوشبختانه این مشکل نیز مرتفع شده و تولیدات جدید در بازار در حال عرضه است. از دیروز تامین عمده روغن در سطح کشور آغاز شده و روغن در استان‌ها تامین است. پنجشنبه هفته گذشته ۵۰ تن روغن احتکار شده در مشهد کشف که این روغن با قیمت مصوب در سطح شهر عرضه شد. همچنین از ۲۳ اردیبهشت بخشنامه‌ای ابلاغ شده که بر اساس آن تمام اقلام اساسی باید با قیمت جدید در بازار عرضه شود.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد تصریح کرد: در صورتی که تخلفی در واحدهای صنفی به خصوص در زمینه کالاهای اساسی مشاهده شود، آن واحد صنفی پلمپ خواهد شد. در حال حاضر اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی افزایش پیدا کرده و میزان جریمه‌ها نیز زیاد شده است. به عنوان نمونه هم‌اکنون جریمه عدم درج قیمت از ۲۵۰ هزار تومان به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

دلداری تصریح کرد: هر روز ۲ گشت مشترک اتاق اصناف با سازمان تعزیرات حکومتی استان در مشهد از واحدهای صنفی بازرسی می‌کنند و بازار به شدت تحت نظارت است و با هر گونه تخلف در واحدهای صنفی برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت یکسره ۳۰۰ نانوایی منتخب در مشهد افزود: این ۳۰۰ واحد نانوایی در نقاط مختلف شهر تعیین شده و از ۶ صبح تا ۱۲ شب به صورت یکسره فعال است. این نانوایی‌ها از نوع یارنه‌ای و نیمه‌یارنه‌ای است. در حال حاضر در حوزه کالاهای اساسی به خصوص نان نظارت‌های ویژه‌ای در حال انجام است و سایر دستگاه‌های نظارتی نیز در این زمینه مشارکت می‌کنند.

دلداری خاطرنشان کرد: همچنین طی روز گذشته در گشت مشترک اتاق اصناف با سازمان تعزیرات حکومتی سه نانوایی در مشهد پلمپ شد.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: طی ۱۰ روز گذشته ۳۰ گشت مشترک اتاق اصناف با سازمان تعزیرات حکومتی استان در سطح مشهد انجام شده است. با انجام این گشت‌ها ۳۰۰ بازرسی از سطح نانوایی‌ها در مشهد انجام و ۶۸ فقره فرم تخلف به ارزش چهار میلیارد و ۸۵۳ میلیون ریال صادر شده است./ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.