×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
جذب سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی ۱۰ برابر شد

به گزارش توس اکو به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی یعقوبعلی نظری صبح امروز در مشهد با اشاره به برنامه‌ استانداری خراسان رضوی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی اظهار کرد: موضوع اقتصاد در شرایط فعلی کشور ما و از جمله استان خراسان رضوی بسیار با اهمیت است چراکه به مسائل معیشتی مردم بر می‌گردد و به صورت مستقیم در زندگی مردم و پیشرفت استان تاثیر گذار است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: بدیهی است طبق بیانات مقام معظم رهبری و شعار سال، ما اولویت را به موضوعات و مسائل اقتصادی باید مرتبط کنیم. البته زیرساخت‌هایی لازم دارد که باید همزمان آن را نیز تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه «اقتصاد بدون نفت» و مردمی بودن آن از ویژگی‌های استان خراسان رضوی است، افزود: ۹۵ درصد از واحدها و کنش‌های اقتصادی ما مبتنی بر نفت و گاز نیست و واحد‌های ما از متوسط به پایین هستند که ویژگی‌های مردمی را در بر می‌گیرد.

نظری در خصوص وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی استان عنوان کرد: سال ۱۴۰۰ حدود ۸۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان خراسان رضوی انجام شد. همچنین در سال ۱۴۰۱ این رقم به ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۱۴۰۲ را ۱ میلیارد دلار هدف‌گذاری کردیم، تصریح کرد: از این مقدار حدود ۸۰۰ میلیون دلار و پروژه‌های سرمایه‌گذاری پیرامون آن مصوب شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: بسیار امیدوار هستیم که تا پایان سال بیش از رقم هدف‌گذاری سالانه‌ای که تنظیم کرده‌ایم، سرمایه‌گذاری خارجی جدید در استان خراسان رضوی صورت گیرد‌.

نظری تاکید کرد: در این راستا ما یک مرکز جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تاسیس کرده‌ایم که خدمات ویژه‌ای همچون دادن مجوزها، ثبت شرکت‌ها و خدمات اقامت و دیگر به صورت متمرکز ارائه می‌شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به آمار بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی عنوان کرد: کره جنوبی بیشترین حجم سرمایه‌گذاری را داشته و امارات و عراق نیز جزو کشورهایی هستند که سرمایه گذاران آن‌ها حجم بالایی از سرمایه‌گذاری را در استان داشته‌اند. در حوزه تعداد طرح‌های سرمایه‌گذاری نیز کشور افغانستان بیشترین‌ تعداد طرح را ارائه داده است.

وی ادامه داد: ️جذب سرمایه گذاری در سال گذشته در خراسان رضوی ۳ برابر میانگین ۹ سال قبل از آن بوده است. در دو سال اخیر با برنامه ریزی برای اصلاح و بهبود فرایندهای اداری و جلب اعتماد سرمایه گذاران خارجی در خراسان رضوی رشد خوبی را در سرمایه گذاری خارجی بدست آوردیم رشدی که بدون شعارهایی مثل برجام رقم خورد.

نظری به اقدامات تحولی در این حوزه اشاره کرد و گفت: ️رکورد ثبت شرکت برای سرمایه گذاری در خراسان رضوی نیز در نوع خود جالب است. براساس گزارش دفتر سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی، مرکز خدمات سرمایه گذاری به طور میانگین در یک روز اگر‌ مدارک فرد کامل باشد ثبت شرکت را انجام می شود. برای تسهیل سرمایه گذاری در خراسان رضوی گام های مهمی برداشته شده است و رکورد ثبت شرکت برای سرمایه گذاری در خراسان رضوی براین اساس ۱۶ دقیقه است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.