×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تشریح ویژه برنامه‌های دهه کرامت در حرم مطهر رضوی

به گزارش توس اکو، مصطفی فیضی در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه کرامت که امروز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: توجه به مسئله زائر و زیارت سرلوحه فعالیت‌های حرم مطهر رضوی در طول سال، به ویژه در دهه کرامت است و محور اصلی رویکردهای ما را تشکیل می‌دهد.

فیضی افزود: بر همین اساس در حوزه مدیریت حرم مطهر نیز، این مهم به طور خاص مد نظر قرار دارد و در برنامه‌ها و خدمات ویژه دهه کرامت لحاظ شده است.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی افزود: از نگاه مجموعه آستان قدس رضوی، زائر امام رضا(ع) صرفا زائر حاضر در حرم تلقی نمی‌شود بلکه تمامی مشتاقان و علاقه‌مندان به بارگاه منور رضوی در جای جای دنیا زائر علی بن موسی الرضا(ع) هست و ما خود را خادم آنها می‌دانیم، به همین دلیل علاوه بر برنامه‌های گسترده‌ای که در حرم مطهر پیش‌بینی شده، برنامه‌ریزی ویژه‌ای نیز برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی شده تا همه دلدادگان امام هشتم(ع) در نقاط مختلف ایران و جهان، بتوانند با این آستان ارتباط داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش سطح همدلی ملی، ایرانی و اسلامی و نزدیک شدن دلهای آحاد جامعه به مناسبت این ایام بابرکت از دیگر اهداف برگزاری برنامه‌های این ایام است و امیدواریم این مناسبت آغاز دوره دیگری از همدلی و همراهی آحاد مختلف مردم باشد.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی افزود: در تلاش هستیم ایام شاد و با نشاط مذهبی را در شهرها و نقاط مختلف کشور ویژه تمام اقشار جامعه با رعایت ضوابط و چارچوب‌ها در این ایام رقم بزنیم زیرا جامعه به این نشاط نیاز دارد.

فیضی توجه به گروه‌های مخاطب مختلف در برنامه‌های دهه کرامت حرم مطهر را هم یکی دیگر از شاخصه‌ها برشمرد و گفت: تلاش کرده‌ایم برنامه‌های حرم مطهر در دهه کرامت، همه مخاطبان و اقشار مختلف، شامل خانواده ها، کودکان و نوجوانان، دختران و پسران و همچنین گویش‌ها و قومیت‌های مختلف را در بربگیرد.

 

اجرای ۶ ویژه برنامه محوری در شب و روز میلاد اُخت الرضا(س)

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی میز در این نشست با اشاره به اینکه دهه کرامت از ۳۱ اردیبهشت ماه همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) آغاز و تا روز میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد، گفت: شعار محوری دهه کرامت سال ۱۴۰۲ «همه خادم الرضاییم؛ خدمت کریمانه، همدلی و امیدآفرینی» است و در تمامی برنامه‌ها، توجه به مخاطبان تخصصی، مردمی سازی برنامه‌ها، بهره‌گیری از کلید واژه‌های اتحاد و همدلی به عنوان رویکردهای محتوایی دهه کرامت انتخاب شد‌ه‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین حسین شریعتی نژاد به ویژه برنامه‌های بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در شب و روز میلاد با سعادت خواهر گرامی امام هشتم(ع) اشاره و اظهار کرد: در عصر روز شنبه و در آستانه شب ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)، برنامه «دختران خورشید» از ساعت ۱۶ در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، همچنین در این شب، نخستین جشن از سلسله جشن های شکوه رضوان، از ساعت ۲۰ در رواق امام خمینی(ره) آغاز می‌شود.

 

تدارک حداکثری برای تسهیل تشرف و پذیرایی از زائران دهه کرامت

محمد شبان ظهر امروز نیز در ادامه اظهار کرد: این معاونت با حضور بیش از ۶۰۰ نیرو و ۱۷ هزار خادمیار آمادگی کامل را برای میزبانی شایسته از زائران در دهه کرامت دارد.
وی با اشاره بر اینکه ۱۲۱ قلم خدمت مختلف توسط معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی ارائه می‌شود، گفت: این خدمات در ۴ حوزه گوناگون همچون پذیرایی تقسیم‌بندی می‌شود.

شبان با اشاره بر اینکه پذیرایی از زائران نیز به ۱۱ شکل مختلف در اماکن متبرکه رضوی در دهه کرامت انجام می‌شود، بیان کرد: پذیرایی ایستگاهی با برپایی ایستگاه‌های توزیع متبرکات در ۴ گوشه حرم مطهر در قالب توزیع صبحانه، چای، شربت، آبمیوه و…، پذیرایی مراسمی با توزیع بسته‌های متبرک و پذیرایی در مهمانسرای حضرت رضا(ع) در سه وعده صبحانه، ناهار و شام، از جمله انواع پذیرایی در حرم مطهر در این ایام است.
وی اضافه کرد: همچنین می‌توان به پذیرایی از زائران با غذای متبرک در مبادی ورودی و خروجی مشهد و محل‌های اسکان زائران در سطح شهر و همچنین در حاشیه شهر با همکاری مدیریت امور مجاورین آستان قدس رضوی، اشاره کرد.

سرپرست معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی گفت: همچنین ۱۱ موکب ویژه پذیرایی در دهه کرامت با مشارکت موکب‌داران از داخل و خارج کشور در حریم حرم مطهر برپا خواهد شد که ۹ موکب آن پذیرایی گرم در سه وعده صبحانه، ناهار و شام دارند. دو موکب دیگر توزیع میان وعده دارند.
وی ادامه داد: از فعالیت ۲۴ ساعته چایخانه‌های حرم رضوی در ایام ولادت حضرت رضا(ع)، استقرار ۴ نانوایی در اطراف حرم مطهر ویژه پخت و توزیع نان رایگان و توزیع نبات متبرک در دفاتر خدمت‌رسان، نیز به عنوان بخشی از برنامه‌های پذیرایی این معاونت در دهه کرامت نام برد.

وی افزود: علاوه بر برنامه‌های متعدد برای زائران ایرانی، جشن‌هایی نیز به همت مدیریت زائران غیرایرانی و با عنوان «بشائر المیلاد» برای زائران اردو و عرب زبان پیش‌بینی شده که از ۳۱ اردیبهشت ماه هر روز ساعت ۱۸:۳۰ در رواق غدیر برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: آغاز دهه کرامت و سلسله جشن‌های این عید فرخنده در سراسر کشور، از ۳۱ اردیبهشت ماه مصادف با روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور تولیت معزز آستان قدس رضوی در بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) و اهدای فرش‌های دستبافت توسط خدام حرم مطهر رضوی به حرم مطهر خواهر امام مهربانی‌ها رقم خواهد خورد.

 

آماده‌باش ۲۸ هزار خادم حرم مطهر رضوی برای جشن‌های دهه کرامت

امین بهنام، معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی نیز در این نشست از آماده‌باش حدود ۲۸ هزار نفر از خدمه بارگاه منور رضوی برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران در دهه کرامت خبر داد و گفت: خادمان این آستان مقدس، در دهه کرامت در ۱۲ صحن و ۳۳ رواق میزبان قدوم زائران و مجاوران خواهند بود.

 

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.