×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تدارک ویژه شهرداری مشهد برای ایام چراغ برات

سید محمد صادق احمدی نیک، مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد در نشست خبری اقدامات مدیریت شهری در ایام چراغ‌برات که صبح امروز ۲ اسفندماه برگزار شد، درباره تمهیدات اندیشه شده برای برگزاری مراسم «چراغ برات» اظهارداشت: طی دو هفته اخیر اقداماتی در این باره انجام شده است. در همین راستا با همکاری آستان قدس رضوی در ضلع شرقی بهشت رضا یک معبر موقت ایجاد شد که ۱۵ درصد حجم ترافیک را هدایت می‌کند.

او در ادامه یادآور شد: از مردم تقاضا داریم از ظرفیت‌های پارکینگ داخل آرامستان بهشت رضا بهره ببرند و از پارک در معابر خودداری کنند و اولویت خود را پارکینگ قرار دهند.

رییس آرامستان‌ها تصریح کرد: به جهت اینکه زائران مسافت زیادی طی نکنند، برای معابر و بلوک‌های بهشت رضا ۲۰ ون در نظر گرفته‌ایم که به صورت رایگان خدمت رسانی می‌کنند. همچنین با ا‌پلیکیشن نشان هماهنگی شده است. حتی داخل بلوک‌ها امکان اطلاع رسانی در نقشه وجود دارد.

احمدی نیک گفت: ریشه روایی برای شستن سنگ قبور وجود ندارد، اما سنتی است که آب استفاده می‌شود و این آب شربی است که استفاده می‌شود، این همکاری صورت گرفت با کمک از منابع آبی شهر از خط لوله خط انتقال سد دوستی این انتقال آب انجام شود، از شهروندان تقاضا داریم در مصرف آب صرفه جویی کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد گفت: حدود دو ماه پیش ۳۲ هکتار از اراضی ضلع شمالی از آستان قدس درخواست و به ظرفیت بهشت رضا اضافه شد که سال بعد اولین بلوک‌ها را ایجاد خواهیم کرد.

 

خدمت رسانی ۳۵۰ دستگاه اتوبوس در ایام چراغ برات
علی شهسوار، معاون سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد در ادامه این نشست خبری گفت: برای این ایام ۳۵۰ دستگاه اتوبوس برای خدمت رسانی در آرامستان‌ها در نظر گرفته شده که به صورت ساعتی تزریق می‌شوند.

وی افزود: در این روز‌ها ناوگان امداد در طی مسیر فعال هستند تا در صورت بروز مشکل بتوانند به اتوبوس‌ها خدمت رسانی کنند تا بار ترافیکی به وجود نیاید.

معاون سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهدبا بیان اینکه این طرح در روزهای پنج شنبه، جمعه و‌ شنبه مورخ ۳، ۴ و ۵ اسفندماه برگزار می‌شود، افزود:ای طرح شامل ۱۵ پایانه است كه از پایانه‌ های انقلاب اسلامی، آزادي(جنب درب دانشگاه فردوسی)، مصلی، شهيد مفتح، فردوسی و خواجه ربیع به مقصد آرامستان بهشت رضا(ع) و از پایانه های انقلاب اسلامی، وکیل‌آباد، مصلي، آزادی، زكريا، غدیر، شهید گمنام و شارستان به مقصد آرامستان خواجه ربیع و از پایانه خواجه ربیع به مقصد آرامستان بهشت رضوان سرویس دهی صورت می پذیرد.

شهسوار تاکید کرد که سرویس دهی خطوط از هفت صبح تا ساعات پایانی حضور مردم ادامه خواهد داشت. در همین راستا ۱۵۰ دستگاه اتوبوس برای آرامستان بهشت رضا، ۱۸۹ دستگاه اتوبوس آرامستان خواجه ربیع و ۸ دستگاه آرامستان رضوان در نظر گرفته شده است. همچنین در پایانه انقلاب ۳۰ دستگاه، دانشگاه فردوسی تعداد ناوگان ۴۰ دستگاه زمان انتظار ۵ دقیقه، برای مفتح ۲۵ دستگاه، پایانه خواجه ربیع ۱۵ دستگاه با سرفاصله ۱۲ دقیقه در نظر گرفته شده است.

معاون سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: ۵۰ دستگاه اتوبوس دپو در این ایام در نظر گرفته شده تا در مسیر‌های برگشت در ساعت پایانی روز با مشکلی مواجه نشویم.

وی گفت: باجه‌های فروش من کارت در پایانه خواجه ربیع و بهشت رضا مستقر خواهند شد. در نیمه شعبان خطوط منتهی به حرم به صورت صلواتی از ابتدای وقت سرویس دهی رایگان خواهند داشت و برای این منظور ۲۰۰ دستگاه اتوبوس پیش بینی شده است.

وی افزود: با توجه به افزایش حمل و نقل از شهروندان تقاضا داریم از بستر حمل و نقل عمومی در این ایام استفاده کنند.

 

خدمت رسانی رایگان ۲۰ دستگاه ون در ایام چراغ برات
اکبر فلاح، سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد در ادامه این نشست خبر گفت: خدمات این سازمان در ایام چراغ برات به دو بخش تقسیم می‌شود و تعداد۲۰ دستگاه ون از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۸ به صورت رایگان خدمات رسانی خواهند کرد. همچنین تعداد ۱۵۰۰ تاکسی بیسیم برای این ایام در نظر گرفته شده است.

 

نصب ۴۰ دوربين کنترل هوشمند ثبت تخلفات 
مدیر عامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد نیز در این نشست خبری اقدامات مدیریت شهری در ایام چراغ‌برات گفت: ترافیک زیادی برای پنجشنبه و جمعه پیش‌بینی شده است، مسیر سنتی کنار گذر بزرگراه بعد از فراهم شدن دسترسی از آزادراه برای ایام پیک بسیار مطلوب است.

به گفته علی سمیعی، برای بهشت رضوان نیز چند مسیر دسترسی از محور آزادراه درنظر گرفته شده است؛ در مرکز کنترل ترافیک تیم های ویژه مستقر شده‌اند و برای رصد و پایش مسیر منتهی به آرامستان‌ها، ۵۰ دستگاه vms یا پیام متغیر خبری در مسیر نصب شده است.

وی افزود: ۱۰ خودروی انضباط ترافیکی نیز از شهرداری در اختیار پلیس راهور است؛ اداره راهداری در محل دستفروشان جاده فریمان نیز دو کیلومتر گاردریل نصب کرده که برای تردد عرضی اقدام بسیار خوبی است.نقشه ترافیک آنلاین هر پنج دقیقه آپدیت می‌شود و در تلاش برای کاهش این زمان هستیم.۴۰ دوربين کنترل هوشمند تخلفات در سال گذشته نصب شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.