×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 16 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
برقراری بیش از ۴۸۰ هزار تماس با ۱۳۷ طی ۹ ماهه ابتدایی امسال

به گزارش توس اکو، جعفر شاهرخی،در جریان بازدید خبرنگاران از روند فعالیت ۱۳۷ افزود: اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد ابتدا سال ۱۳۷۵ کار خود را با سر شماره ۱۲۰ و در چهارچوب یک گروه آغاز کرد.

وی اضافه کرد: در ادامه کار و در سال ۱۳۸۰ این مجموعه با توسعه فعالیت به مرکز ارتقاء پیداکرده و با سر شماره ۱۳۷ کار پاسخگویی به درخواست‌های شهروندان در حوزه شهری را ادامه داد.

رئیس اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد به ثبت ۱۳۷ در مجمع شهرهای جهان “مترو پلیس” اشاره و تصریح کرد: پس از ثبت و مطرح‌شدن فعالیت مرکز ۱۳۷ در مترو پلیس در مجمع تصویب شد تا شماره ۱۳۷ به‌عنوان نماد و الگویی مناسب برای پاسخگویی شهرداری‌ها به مردم در شهرداری‌های خاورمیانه مورداستفاده قرار بگیرد و بر همین اساس اکنون شماره تماس ۱۳۷ در شهرداری‌های خاورمیانه نیز مورداستفاده قرارگرفته است.

شاهرخی با اشاره به اینکه اکنون و با توجه به توسعه فعالیت‌های ۱۳۷ این مرکز به اداره ارتباطات مردمی تغییر نام داده است اظهار کرد: در حال حاضر پاسخگویی به شهروندان در ارتباط با مشکلات شهری به‌صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه به‌صورت میانگین ماهانه بیش از ۵۰ هزار تماس توسط همکارانم در ۱۳۷ پاسخگویی می‌شود ادامه داد: این یعنی روزانه به‌صورت میانگین حدود یکهزارو۸۰۰تماس مردمی با ۱۳۷ برقرار می‌شود که این رقم در زمان پیک مانند ایام دهه آخر صفر، عید نوروز و مواردی چون وزش طوفان و بارندگی شدید به بیش از ۴ هزار تماس در طول شبانه‌روز افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد گفت: طبق آمار پرتکرارترین موضوعات در تماس‌های شهروندان در ارتباط با نظارت برساخت و سازها،رفت‌وروب(نظافت) و شستشو،اتوبوسرانی-مدیریت، نظارت بر تردد ناوگان،فضای سبز و نگهداری فضای سبز و همچنین سد معبراست.

شاهرخی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده حداکثر فرایند پاسخگویی و اعلام نتیجه به تماس‌های برقرارشده از سوی شهروندان با ۱۳۷ پنج روز است اما با پیگیری و تلاش همکارانم و اطلاعاتی که در اختیاردارند حدود ۵۰درصد از تماس‌ها به‌صورت لحظه‌ای پاسخگویی شده‌اند.

وی در خصوص روند پاسخگویی به تماس‌های شهروندان با ۱۳۷ اضافه کرد: فرایند به صورتی است که ابتدا درخواست‌های مطرح‌شده برای پیگیری و پاسخگویی به کارشناسان بخش‌های مربوطه ارسال و اگر ظرف مدتی معین پاسخ دریافت نشود درخواست شهروند به صورت اتوماتیک به رئیس اداره و سپس معاون و در انتها به مدیر منطقه یا سازمان و…ارجاع داده می‌شود تا پاسخ دریافت و به شهروند انتقال داده شود که برای این روند حداکثر پنج روز زمان درنظرگرفته شده است.

رئیس اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد به حضور کارشناسان ۱۳۷ در مناطق و پاسخگویی به درخواست‌های مردمی اشاره و خاطرنشان کرد: در کنار حضور کارشناسان اکیپ فوریت‌های عمرانی ۱۳۷ نیز در مناطق راه‌اندازی شده است.

شاهرخی تصریح کرد: این اکیپ‌ها درخواست‌های جزئی مردمی با ۱۳۷ در ارتباط با لکه‌گیری آسفالت،تعمیر و اصلاح جوی و جدول،دریچه کانال‌ها و مباحث مرتبط با فضای سبز را به‌ سرعت پیگیری و عملیاتی می‌کنند.

وی بابیان اینکه در آغاز طرح برای فعالیت فوریت‌های عمرانی ۱۳۷ دو میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده بود که با استقبال شهروندان اکنون این اعتبار به بیش از ۴۰میلیارد تومان افزایش پیداکرده است.

رئیس اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد در ادامه با اشاره به اینکه طی ۹ ماهه ابتدایی امسال ۴۸۱ هزارو ۹۲۶ تماس با ۱۳۷ برقرارشده است گفت: در کنار پاسخ شبانه‌روزی همکارانم به مردم، اکنون شاهد اجرای طرح نهضت پاسخگویی مدیران مناطق مختلف شهرداری به مردم هستیم.

شاهرخی اضافه کرد: بر همین اساس نیمه اول هرماه و به‌صورت روزانه شهرداران مناطق در ۱۳۷ حضور پیداکرده و مستقیماً به مطالبات مردمی پاسخگویی می‌کنند.

وی افزود: همچنین در چهارچوب سه‌شنبه‌های پاسخگویی نیز هر هفته اعضای محترم شورای اسلامی شهر نیز با حضور در ۱۳۷ به‌صورت مستقیم به تماس‌های شهروندان پاسخگویی و درخواست‌های آن‌ها را پیگیری می‌کنند.

رئیس اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد در ادامه گفت: درمجموع ۱۳۷ به‌عنوان پل ارتباطی میان مردم و مدیریت شهری آماده دریافت نظرات و پیشنهادات اصحاب رسانه درراستای پاسخگویی هرچه بهتر به درخواست‌های شهروندان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.