×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
اقدامات شاخص حوزه اشتغال بهزیستی خراسان رضوی

به گزارش توس اکو، غلامرضا خالدی در خصوص اقدامات شاخص حوزه اشتغال، گفت: تسهیلگری اشتغال مددجویان تحت پوشش از یک هزار و ۲۴ اشتغال ایجادی و یک هزار و ۳۷ اشتغال تثبیتی در ابتدای دولت سیزدهم به ۴ هزار و ۹۸۹ اشتغال ایجادی و یک هزار و ۲۶۵ اشتغال تثبیتی از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق پرداخت وام و سایر راه‌های تسهیل‌گری به اشتغال پایدار دست یافته‌اند.

وی افزود: درحال‌حاضر نیز راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی ۵ کیلو واتی برای مددجویان در دستور کار قرار گرفته است.

غلامرضا خالدی با بیان اینکه تعهد اشتغال سال‌جاری بهزیستی خراسان‌رضوی تسهیل‌گری اشتغال برای ۷ هزار و ۸۲۳ نفر تا پایان سال است، گفت: تاکنون برای تعداد ۴ هزار و ۹۸۹ نفر از مددجویان یا خانواده‌های آنها این تسهیلگری انجام شده و به عبارتی ۶۳ درصد تعهدات تاکنون تحقق یافته است.

وی با اشاره به وظایف اساسی سازمان بهزیستی مبنی بر کمک به ایجاد فرصت‌های شغلی برای گروه‌های هدف و توانمندسازی آنها، گفت: براساس اهداف سازمانی وظایف و ماموریت‌های تمامی حوزه‌ها در جهت توانمندسازی افراد دارای معلولیت، آسیب‎دیدگان اجتماعی، زنان سرپرست خانوار و… برنامه‌ریزی شده است.

خالدی افزود: در سال‌جاری مبلغ ۴۴۹ میلیارد تومان اعتبار بابت جزء ۴ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ بابت کمک به راه اندازی طرح‌های اشتغال با تامین مالی ابلاغ شده که از این رقم ۷۹ درصد معادل ۳۳۶ میلیارد تومان در ۱۱ بانک جذب تسهیلات داشته‌ایم. این مبلغ به یک هزار و ۹۳۸ طرح شهری و ۸۰۲ طرح روستائی در کلیه شهرستان‌های استان خراسان رضوی پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری رقمی معادل ۳۹۰ میلیارد تومان اعتبار به تازگی ابلاغ شده که تاکنون ۲۸۲ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.