×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افتتاح ۱۳ پروژه گردشگری خراسان رضوی با ۱۸ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در دهه فجر

به گزارش توس اکو به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی سید جواد موسوی با اعلام این خبر افزود: این پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری شامل یک هتل پنج ستاره، دو هتل سه ستاره، یک هتل یک ستاره، یک مهمانپذیر، دو سفرخانه سنتی و شش اقامتگاه بومگردی و خانه مسافر به بهره برداری می‌رسد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: این پروژه‌ها برای ۳۰۱ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‎کند و در طول دوره ساخت نیز برای حداقل ۱۰۰۰ نفر ایجاد شغل موقت کرده‌اند.

موسوی تصریح کرد: بر این اساس تعداد ۵۴۰ تخت رسمی به تعداد تخت‌های اقامتی استان خراسان رضوی افزوده می‌شود که با احتساب یک نفر اضافه تعداد آن به حدود ۷۰۰ تخت می‌رسد.

او اظهار کرد: این پروژه‌ها در شهرستان‌های مشهد، گناباد، طرقبه شاندیز، چناران، کلات نادری و درگز قرار گرفته‌اند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: با توجه به این که حجم پروژه های افتتاحی دهه فجر امسال در کشور به میزان ۹۱ هزار میلیارد ریال و حجم سرمایه‌گذاری استان خراسان رضوی ۱۸ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال است بیش از یک پنجم حجم سرمایه‌گذاری پروژه‌های افتتاحی دهه فجر امسال در این استان قرار دارد.

موسوی یادآور شد: در حوزه میراث فرهنگی نیز ۱۲ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی و افتتاح و در حوزه صنایع‌دستی نیز ۳ پروژه در رشته‌های سفال، پتینه و نقاشی و هنرهای چوبی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد ریال دراستان به بهره‌برداری می‌رسند.

او افزود: در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تعداد ۲۸ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسیده یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.