×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 16 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
افزایش خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی

به گزارش توس اکو و به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری پیش از ظهر امروز در آیین آغاز سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در مزرعه نمونه مشهد اظهار کرد: مهرماه به عنوان آغاز سال آبی و کشاورزی است. به همین مناسبت نیز مراسمی ملی در سطح کشور برگزار شد و آغاز سال زراعی به صورت ویدیو کنفرانس از خراسان رضوی آغاز شده است.
وی گفت: امیدواریم امسال برخلاف سال گذشته سال پرآب و خیروبرکت برای کشاورزان باشد.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه اگر چه ما در یکی دو سال گذشته با خشکسالی جدی مواجه بودیم، گفت: با تلاش کشاورزان بیش از ۳۷۷ هزار تن گندم از آنها خریداری شده است که به نسبت سال قبل افزایش دارد. با تلاش و با استفاده از فناوری‌ها و نوآوری‌ها می‌توانیم در صورت ادامه دار بودن خشکسالی‌ها از روش‌های آبیاری جدید کار را در این بخش دنبال کنیم. باتوجه به تدابیری که صورت گرفته نقایص مربوط به کم آبی احتمالی را جبران خواهیم کرد.
نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته از خشکسالی شدیدی برخوردار بوده و در عین حال نسبت به سال گذشته با تلاش کشاورزان در خرید گندم بیش از ۱۰ درصد رشد داشته ایم.
نظری تصریح کرد: مسئولان در جهادکشاورزی باتوجه به شعار سال برنامه ریزی کرده اند در ۱۴ محصول مهم و راهبردی مانند، گندم، جو، ذرت و … به اعداد تعیین شده برسند.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با این برنامه ریزی و رویکردهای اساسی در جهادکشاورزی امسال در تامین غذای مردم تلاش لازم را کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.