×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش تردد خودروهای تک سرنشین در مشهد

به گزارش توس اکو و به نقل از پایگاه اینترنتی جهانشهر، “جواد اصغری” در مراسم رونمایی از اتمام فرآیند تعمیر اساسی ۱۱ دستگاه واگن خط یک قطار شهری مشهد اظهار کرد: همه ما در ارتباط با شهر زیست پذیر زیاد شنیده‌ایم. یکی‌از شاخصه‌های مهم در تحقق این شهر موضوع حمل و نقل است و در مشهد به این موضوع بیشتر توجه شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مدهای مهم ما حمل و نقل ریلی است، افزود: دو خط از چهار خط ریلی مترو مشهد در حال فعالیت است. اثراتی که این خطوط در موضوع زیست شهری دارد، مشخص است. موضوع هوای پاک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به گونه ای که قانون آن مصوب و ابلاغ شده است.

سرپرست شهرداری مشهد بیان اینکه ٧٠ درصد از آلودگی هوای مشهد ناشی از آلاینده‌های متحرک است، ادامه داد: لذا مسیرهای دوچرخه و ایجاد زیرساخت‌ها آن نیز اهمیت دارد. بنابراین در حال توسعه آن هستیم. متاسفانه تردد خودروهای تک سرنشین در سطح شهر زیاد است، هرچقدر هم پلس راهور اقدامات انضباطی انجام دهد اما ما نیاز به کار فرهنگی داریم. دانشگاه باید‌ در حل این مسائل به این حوزه کمک کند.

اصغری تصریح کرد: مراسم امروز هم یکی‌از اقدامات مشترک مدیریت شهری و دانشگاه بوده است و ۶۰ سند همکاری بین دانشگاه علم و صنعت و فرودسی منعقد و نتایج بسیار خوبی داشته است. در شرایط تحریم‌های ظالمانه صرفه‌جویی های خوبی در حوزه حمل‌ونقل ریلی صورت گرفته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.