×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افتتاح ۲۸ پروژه صنعتی خراسان رضوی در هفته دولت

به گزارش توس اکو، امیررضا رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار اداره ‌کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: از آغاز دولت سیزدهم بر احیای واحدهای راکد صنعتی و تولیدی تاکید شد. با تلاش دولت محترم و تشکیل قرارگاه صنعت، معدن و تجارت در استان به ریاست استاندار و حمایت معاون اقتصادی استاندار، بیش از ۱۹۳ واحد صنعتی معادل چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه را به چرخه تولید برگرداندیم و برای بیش از چهار هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد شد.

رجبی با بیان این که «یکی دیگر از اقدامات ما نگه‌داشت واحدهای تولیدی فعال بود» تاکید کرد: در این مدت جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به صورت مستمر برگزار و پرونده بیش از هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی مطرح شد. بیش از دو هزار و ۱۰۰ مصوبه در جلسات به تصویب رسید که برای هزار و ۵۰۰ نفر با این موصوبات اشتغال‌آفرینی شد.

وی ادامه داد: در حوزه جذب سرمایه‌گذاری داخلی موفق به جذب بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه برای بیش از ۸۰۰ واحد صنعتی در دو سال گذشته شدیم. یکشنبه‌های هر هفته با حضور استاندار خراسان رضوی مشکلات واحدهای صنعتی طرح و رفع می‌شد.

مدیرکل صمت در خصوص واحدهای دانش‌بنیان عنوان کرد: در دو سال اخیر بیش از ۱۲۰ واحد صنعتی با محصولات دانش بنیان شناسایی و به آن‌ها پروانه اعطا شد. این واحدها موفق شدند در مرز دانش حرکت کنند و دست به تولید محصولات دانش‌بنیان بزنند.

رجبی اظهار کرد: همچنین حدود ۱۰۰ میلیون تن ماده معدنی جدید در استان شناسایی شده که ۷۹ میلیون تن آن مربوط به دو سال اخیر است. با شفاف‌سازی حوزه معادن حدود ۴۰۰ معدن از طریق مزایده عمومی به مردم واگذار شده که در راستای مردمی‌سازی اقتصاد است. در تولید سنگ آهن رشد ۵۰ درصدی را شاهد بودیم.

وی در خصوص ارتباط موثر و مناسب با همسایگان بیان کرد: پس از چند سال تعطیلی، مجددا بازارچه مرزی باجگیران افتتاح و منجر به افزایش صادرات شد. صادرات به کشورهای همسایه در چهار ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته است که ارزشی معادل ۶۰۰ میلیون دلار را شامل می‌شود. همچنین به تعداد کشورهای مقصد صادرات افزوده شده است.

رجبی گفت: در منطقه خواف سرمایه‌گذاری به ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان در حوزه صنایع فولاد صورت گرفته است. غیر از این سرمایه‌گذاری مبلغ ۲۸ همت در دیگر پروژه‌های استان سرمایه‌گذاری و شش هزار شغل ایجاد شده است. در هفته دولت در کل استان ۲۸ پروژه صنعتی افتتاح خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.