×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۳۷۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۳۴۶۰ میلیارد تومان در خراسان رضوی

به گزارش توس اکو به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در خصوص جزئیات این پروژه ها اظهار کرد: در دهه فجر امسال تعداد ۲۳۷۹ پروژه با اعتبار کل ۵۳۴۶۰ میلیارد تومان افتتاح یا عملیات اجرایی آن ها آغاز خواهد شد که از این تعداد ۲۲۰۵ پروژه با اعتبار ۳۷۴۸۱ میلیارد تومان قابل افتتاح و تعداد ۱۷۴ پروژه با اعتبار مورد نیاز ۱۵۹۷۹ میلیارد تومان، عملیات اجرایی آن ها آغاز می شود.

استاندار خراسان رضوی در رابطه با پروژه های افتتاحی دستگاه های اجرایی استان متذکر شد:  تعداد ۲۲۰۵ پروژه با اعتبار کل هزینه شده ۳۷۴۸۱ میلیارد تومان افتتاح شده و خواهد شد که تعداد ۴۳ دستگاه اجرایی، ۵۸ شهرداری و ۵۶۷ دهیاری  استان در آن سهیم هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۵۵۰ پروژه از محل اعتبارات ملی با اعتبار هزینه شده۱۱۸۹۱ میلیارد تومان، ۳۳۶ پروژه از محل اعتبارات استانی با اعتبار هزینه شده ۴۵۹ میلیارد تومان، ۷۸۵ پروژه با اعتبار ۵۴۵۹ میلیارد تومان از محل اعتبارات منابع داخلی دستگاه های اجرایی، ۲۵۶ پروژه با اعتبار ۱۸۸۰۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و مابقی از محل اعتبارات سایر منابع تامین اعتبار شده است.

نظری بیان کرد: از نظر اعتباری اداره صمت، شرکت برق منطقه ای و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان دارای بیشترین اعتبار پروژه افتتاحی و آماده بهره‌برداری هستند.

استاندار خراسان رضوی ابراز کرد: به لحاظ تعداد پروژه قابل بهره برداری بیشترین تعداد پروژه افتتاحی به کمیته امداد امام خمینی ( ره )، شرکت توزیع برق استان و جهاد کشاورزی به ترتیب با ۲۱۸ ، ۱۵۹ و ۱۲۵ پروژه تعلق دارد.

وی گفت:  به لحاظ اعتباری شهرستانهای مشهد، سبزوار و نیشابور به ترتیب با ۱۱۴۰۰ و ۱۰۸۶۸ و ۵۳۹۵ میلیارد تومان دارای بیشترین اعتبار پروژه افتتاحی و آماده بهره برداری در بین سایر شهرستان های استان هستند.

نظری در خصوص تقسیم بندی پروژه ها از نظر تعداد گفت: شهرستان مشهد با ۲۷۴ پروژه و شهرستان‌های قوچان و نیشابور به ترتیب با ۱۶۳ و ۱۳۱ پروژه قابل بهره برداری دارای بیشترین پروژه افتتاحی در بین شهرستانهای استان هستند.

استاندار خراسان رضوی در خصوص پروژه های افتتاحی به تفکیک حوزه گفت: پروژه‌های صنعتی و معدنی مربوط به سازمان صنعت معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان شامل ۶۰ طرح با اعتبار ۱۳۶۳۲ میلیارد تومان در سطح استان خراسان رضوی، که به لحاظ تعدادی نسبت به دوره مشابه سال قبل از رشد بیش ۱۸ درصدی برخوردار شده است

وی با اشاره به حوزه مسکن پروژه های مذکور گفت:  تکمیل۳۴۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان با اعتبار هزینه شده ۱۶۱ میلیارد تومان اتفاق افتاده است.

نظری ادامه داد: در حوزه برق‌رسانی به تعداد ۱۷۱ پروژه با اعتبار ۱۱۵۶۲ میلیارد تومان، پروژه های نیروگاه سیکل ترکیبی، احداث و اصلاح شبکه توزیع و احداث پست برق اجرا خواهد شد که به لحاظ اعتباری نسبت به دوره مشابه سال قبل از رشد ۱۰ برابری برخوردار است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به حوزه گازرسانی بیان کرد: اجرای پروژه‌های نصب و راه اندازی تاسیسات، گازرسانی به روستاها و واحدهای تولیدی و صنعتی استان به تعداد ۵۳ پروژه با اعتبار ۱۲۵۳ میلیارد تومان را در این دهه شاهد خواهیم بود.

وی در رابطه با حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پروژه های دهه فجر ابراز کرد: پروژه‌های مخابراتی در سطح استان به تعداد ۳۹ طرح، با اعتبار ۱۳۶۷ میلیارد تومان مشتمل بر توسعه فیبر نوری، توسعه و ایجاد شبکه دیتا، توسعه ظرفیت شبکه انتقال، مسیرهای فیبر نوری،  ایجاد و پوشش اینترنت بوده که به لحاظ اعتباری رشد ۵۷ درصدی نسبت به دهه فجر سال ۱۴۰۱ را داراست.

نظری افزود: در بخش محرومیت زدایی پروژه های دهه فجر، تعداد ۲۴۹ پروژه در قالب طرح های محرومیت زدایی منجمله احداث و مقاوم سازی مسکن روستایی توسط کمیته امداد امام خمینی ( ره ) و اداره کل بهزیستی استان با اعتباری بالغ بر ۱۶۶ میلیارد تومان قرار دارد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تعداد ۷۱۶ پروژه در قالب طرح های توسعه روستایی منجمله آسفالت معابر روستایی جدولگذاری احداث پارک و … با اعتباری بالغ بر ۶۲۱ میلیارد تومان جزئی از برنامه های دهه فجر استان هستند.

وی در همین خصوص و با اشاره به حوزه بهداشت و درمان در پروژه های دهه فجر خاطرنشان کرد: احداث مجتمع چند منظوره، مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی، مراکز و پایگاه‌های جامع سلامت مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، گناباد، تربت جام، تربت حیدریه، نیشابور و سبزوار به تعداد ۴۹ پروژه با اعتبار ۱۳۳۰ میلیارد تومان اجرا خواهد شد که نسبت به دهه فجر سال گذشته بیش از ۱۰ برابر در اعتبار هزینه شده  رشد کرده است.
نظری از بهره‌برداری از ۳۵۱ پروژه با اعتبار هزینه شده ۹۵۴ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در پروژه‌های آبیاری تحت فشار، احداث استخر ذخیره و لوله گذاری، مرغداری و… خبر داد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در حوزه عمران و توسعه امور شهری تعداد ۳۴۸ پروژه و با اعتبار هزینه شده ۲۰۱۶ میلیارد تومان توسط شهرداری مشهد مقدس و سایر شهرداری های سطح استان شرکت‌های عمران شهر جدید گلبهار و بینالود به بهره برداری خواهند رسید که توسط به  بوده که به لحاظ اعتباری رشد حدود ۲.۵برابری داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تامین آب و اجرای شبکه‌های فاضلاب،تعداد ۸۲ پروژه با اعتبار هزینه شده ۱۳۴۷ میلیارد تومان در مشهد و سایر شهرستان های استان افتتاح خواهند شد،  که در اعتبار هزینه شده نسبت به دوره مشابه سال قبل شاهد رشد ۶ برابری هستیم.

نظری ادامه داد: تعداد ۵۸ پروژه با اعتبار ۴۶۸ میلیارد تومان در حوزه راه و حمل و نقل جاده ای، احداث، مرمت و روکش، رفع نقاط حادثه خیز، ایجاد مجتمع های خدماتی بین راهی و تعداد ۲۹ پروژه با اعتبار ۱۷۹۱ میلیارد تومان در حوزه گردشگری را در برنامه های افتتاحی دهه فجر را شاهد هستیم که در اعتبار هزینه شده نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۸ برابری داشته است.

استاندار خراسان رضوی در خصوص پروژه های آغاز عملیات اجرایی در دهه فجر سال ۱۴۰۲ بیان کرد: تعداد ۱۷۴ پروژه با اعتبار پیش بینی شده ۱۵۹۷۹ میلیارد تومان پیش بینی شده است که از جمله می‌توان به پروژه‌های آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شماره ۷ مشهد، آغاز عملیات اجرایی طرح تامین آب از ارتفاعات هزارمسجد و آغاز عملیات اجرایی تقاطع های غیر همسطح شهری اشاره کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.