×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اعلام لیست مورد حمایت جبهه پیروان خط امام و رهبری در مشهد و کلات 

به گزارش توس اکو؛ سید جواد رضویان راد، در نشست خبری جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان رضوی با اصحاب رسانه گفت: ما احزاب عضو جبهه پیروان خط رهبری که شامل ۱۹ تشکل هستند، نقطه نظر خود را به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و شورای وحدت منعکس کرده بودیم و چون آن نقطه نظرها مورد توجه قرار نگرفته بود با درخواست احزاب عضو، لیست جداگانه‌ای دادیم، که ترکیب اصولگرایان در شهر مشهد هستند.
وی افزود: اولین تشکیلات در استان که فرآیند انتخاب را بر اساس معرفی افراد برگزار کرد، لیست جبهه پیروان خط رهبری بود. ۱۰۰ نفر از منتخبین را که ۱۹ نشکل معرفی کرده بودند بررسی کردیم و بعد از جمع بندی به یک لیست واحد پنج نفره برای مشهد رسیدیم.
سپس پنج نامزد مورد حمایت جبهه پیروان خط امام و رهبری در حوزه انتخابیه مشهد و کلات دیدگاه های خود را حول محور اصلاح عملکرد مجلس، بانکها و موضوعات مبتلابه مشهد بیان کردند.
نصراله پژمانفر، عضو لیست جبهه پیروان خط امام و رهبری در حوزه انتخابیه مشهد و کلات در این نشست گفت: حرکت هایی که در جبهه اسلامی انجام می‌شود، همه آنها زمینه ساز ظهور خواهد بود. امیدواریم همه ما بتوانیم در زمان غیبت و زمان ظهور پیشرو اسلام ناب باشیم.
وی ادامه داد: دو موضوع را در مشهد نهادینه کردیم، یکی اینکه مسئولین در مقابل مردم پاسخگو باشند و اینکه ارتباط با شبکه‌های مختلف مردم برقرار گردد. در مجلس یازدهم، ۹۶ هزار تلفن کاری در دفتر من ثبت شده است. ریشه مشکلات مردم یا از نبود قانون است، یا اجرای قوانین صفر است و یا اینکه عملکرد مجری قانون ضعیف است.
پژمانفر در خصوص شائبه‌های مطرح شد نیز توضیح داد: من بخاطر شخصیت حقوقی که دارم باید در جلسات دیگری نیز شرکت کنم که برخی از آنها همزمان با صحن علنی بوده است و گزارشات آن جلسات را به مجلس ارائه شده است، لذا عدم شرکت در صحن علنی به منزله غیبت غیر موجه نیست. همچنین در خصوص ادعای گرفتن خودرو در ازای پس گیری استیضاح وزیر سابق صمت، کار غیر قانونی توسط نمایندگان انجام نشده چون در آن زمان، فرآیند ثبت نام و قرعه کشی وجود نداشت.
محمد آصفی یزدی، دیگر عضو لیست جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز عنوان کرد: کاندیداهای مجلس باید از دو مولفه حکمت و علم برخوردار باشند و این افراد کار نیک را نیکو به سرانجام رسانند. من عمده فعالیت های که داشتم در چهار بخش، استانداری خراسان رضوی، رسانه ملی، عضو شورای شهر مشهد و مسائل فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بوده است.
وی افزود: بهترین افراد برای نمایندگی مردم. کسانی هستند که از اندیشه، تفکر و رفتار و مدیریت راهبردی برخوردار باشند. در همه موضوعات و بخش های مختلف کشور آشنایی داشته باشند و با یک تفکر سیستمی ارتباط با همه برقرار نمایند. این مدیریت راهبردی مبتنی بر اطلاعات، علم، پژوهش و تجربیات است. کسانی که در رسانه فعالیت می‌کنند در صف اول این اندیشه راهبردی هستند.
آصفی یزدی ادامه داد: فعالیت در حوزه سیاسی و امنیتی، سایقه پژوهش و پژوهشگری می‌تواند اثر بخش باشد و اتفاقات خوبی را رقم بزند. با توجه به اینکه مجلس در راس امور است و عصاره ملت است، اندیشه راهبردی و حوزه پژوهش می‌تواند در راس امور قرار گرفتن و عصاره ملت بودن مجلس نقش کمک شایانی نماید. مهمترین نظارت، نظارت تاسیسی است، مجلس در رای اعتماد به وزرا خوب به وظیفه خود عمل نکرده است، از طرف دیگر از اولویت‌های خود دور شده و نظارت خوبی بر آن نیست.
سید جلیل رضوانی، عضو دیگر لیست نیز بیان داشت: ما برای زیست بوم جوانان برنامه داریم. من اعتقاد به بیانیه گام دوم انقلاب و مدیریت جهادی دارم. نماینده مجلس وظیفه نظارت و پیگیری قوانین دارد. یکی از حوزه‌هایی که باید حواسمان باشد، حوزه بانکی است که باعث تورم در کشور می‌گردد.
سمیه سادات ابراهیمی، تنها خانم لیست جبهه پیروان خط امام و رهبری برای حوزه مشهد و کلات نیز گفت: نگاه مجلس باید حکمرانی مردنی مبتنی بر حلفه‌های میانی باشد. دغدغه من حوزه تعلیم و تربیت، حاشیه شهر و نگاه ملی به سمت حوزه زیارت است. در حوزه صنایع خلاق فرهنگی، زنان و بانوان طرح‌های تهیه شده است. همچنین زیست بوم کنشگری زنان و دختران را داریم.
وی ادامه داد: یک نماینده در تمام حوزه‌ها نمی‌تواند متخصص باشد. مدل مطلوب این است که نماینده مجلس باید حلقه وصل برای اندیشه تخصصی گردد، ۱۴۰ وظیفه میانی در همه دستگاه‌ها و نهادها، جای کار دارد که از ظرفیت آنها استفاده شود. نماینده مشهد می‌تواند جریان ساز باشد و دیگر نمایندگان را با خود همراه کند. شان مشهد این است که نمایندگانی در طراز ملی داشته باشد.
احسان عظیمی راد، پنجمین عضو لیست نیز با بیان اینکه ۱۷ سال سابقه علمی و آموزشی دارم و در حوزه نخبگانی در سپاه بسیج و دفاع مسئولیت داشتم، اظهار کرد: اعتقاد به مهارت محوری در دانشگاه دارم، که اشتغال آنها را تضمین می‌کند. اعتقاد دارم مجلس شورای اسلامی نیاز دارد در تمام ابعاد در راس امور باشد و تحول خواهی را برای رفع معضلات کشور مد نظر قرار دهد.

وی ادامه داد: رسالت اصلی ما، دعوت به حضور در انتخابات است. گفتمان مجلس انقلابی و تحول خواه دغدغه من خواهد بود. هدف گذاری اصلی مجلس باید تمدن سازی باشد که اگر نباشد در راس امور و عصاره ملت نیست. مجلس باید مشکلات کف جامعه را چک کند و بده بستان‌ها باب نگردد. در سطح مشهد یک مدل دیده‌بانی داریم که معمولا نمایندگان حضور ندارند و از مردم به عنوان ظرفیت نخبگانی استفاده نمی‌گردد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.