×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ارزش گذاری فلزات گرانبها در مشهد قابل انجام است

به گزارش توس اکو به نقل از ستاد خبری هشتمین نمایشگاه تخصصی طلا، جواهر، نقره، فیروزه، گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته
مشهد، امیررضا رجبی افزود: یکی از موضوعاتی که مدت ها مطرح است و بیش از یکسال و اندی پیگیر آن بودم ،ارزش گذاری فلزات گران بها است که قبلاً فقط در بانک مرکزی این کار انجام می‌گرفت و همین موضوع باعث می‌شد که در حوزه صادرات طلا و جواهر ارزش گذاریش ابتدا در بانک مرکزی انجام و سپس صادر شود و عملاً این بحث از گمرکات خراسان خارج می‌شد.

وی بیان داشت : موضوع دیگر نیز در بحث ارزش گذاری سنگ‌های قیمتی است که این سنگ‌ها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود که خوشبختانه با مذاکراتی که اخیر سازمان صمت خراسان رضوی و
معاونت معادن و فرآوری مواد وزارت صمت انجام شده، معاونت معادن و فرآوری مواد پذیرفت، ساز و کار ارزش گذاری سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی به استان خراسان رضوی تفویض شود.
مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: درحال حاضر مشغول مذاکرات هستیم تا سازوکار آن را فراهم سازیم و این در حالیست که با اجرای این موضوع، ارزش گذاری طلا و جواهرات و همچنین سنگ‌های قیمتی را در مشهد ارزش گذاری می‌شود و همچنین صادرات آن از شهرمان انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت هشتمین نمایشگاه طلاو جواهر ، نقره و ماشین آلات را چگونه ارزیابی می کند، گفت: توقعی که من از نمایشگاه طلا و جواهر دارم به عنوان یک حوزه صنعت، معدن و تجارت است و بطور قطع با بقیه تفاوت هایی خواهد داشت . من در بازدید از این گونه نمایشگاه‌ها تمایل دارم دراین حوزه، تولیدات داخلی و ماشین آلات بروز و پیشرفته بیشتری مشاهده کنم. خوشبختانه در نمایشگاه امسال بخش زیادی از این نمایشگاه به ماشین آلات تولیدی وبه صنف تولیدات طلا و جواهر اختصاص داشت.
امیر رضا رجبی ادامه داد: خوشبختانه ما در تولید ماشین آلات مرتبط با صنعت طلا و جواهر در استان خراسان و سایر استان‌های کشور تقریباً به یک حد قابل قبولی در این صنعت دست یافتیم و لازم به یادآوریست که طراحی آن ها نیز توسط شرکت‌های تولیدی و دانش بنیان انجام می شود که همین موضوع باعث رونق این صنعت می شود.
وی تاکید کرد: اگر ما بتوانیم در حوزه ماشین سازی وماشین ابزار حوزه تولیدی کار کنیم ، آن زمان است که برای صادرات حوزه طلا و جواهرمی توانیم ، ادعا داشته باشیم .به اعتقادمن تا زمانی که ماشین آلات ما وابسته به کشورهای دیگر باشد آن ها همیشه چند قدم از ما جلوترند و اگر ما می‌خواهیم در حوزه و یا در صنف طلا ،جواهر و نقره موفق شویم که ازظرفیت‌های خوبی برای توسعه بازار و صادرات برخوردار است ، باید در حوزه ماشین آلات نیز ورود پیدا کنیم که خوشبختانه نمونه‌های خوبی در نمایشگاه در حوزه ساخت طلا و جواهرعرضه شده است و در طراحی آن نیز شاهد اتفاقات خوبی بودیم .

مدیر کل سازمان صمت استان با اشاره به شرکت‌های خوبی که در مجموعه استان و مشهد شکل گرفته است ، توضیح داد: این شرکت ها در حال ثبت برندهای خوبی هستند و به نظر من این شرکت ها توسعه برندینگ را در حوزه طلا و جواهرمی توانند به کارگیر بگیرند که این موضوع نیز اتفاق خوبی است که رخ داده است.
امیر رضا رجبی افزود: چندین نمونه خوب نیز در حال صادرات است که امیدوارم بتوانیم مشکل آن ها را نیز مرتفع نماییم . همچنین باتوجه به ظرفیتی که در حوزه نقره وجود دارد ومیزانی که نقره را می‌توانند به همراه خود ببرند نیز این مشکل باید به کمک اداره صمت و بانک مرکزی حل شود .
وی تاکید کرد: به اعتقاد من هر سرمایه‌گذاری در حوزه تولید هم به نفع سرمایه‌گذار و همچنین به نفع اشتغال و تولید ناخالص داخلی کشور می‌باشد که این مهم‌ است . در واقع اگر کسی می‌خواهد در حوزه طلا و جواهر سرمایه‌گذاری کند بهتراست که این سرمایه گذاری در حوزه تولید انجام شود تا هم ارزش پولش حفظ شود وهمچنین به رونق کشور کمک نماید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.