×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 9 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
ارائه بیش از ۹ میلیون ۴۰۰ هزار خدمت کمیته امداد به مددجویان استان

به گزارش توس اکو و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، رضا سلم آبادی در نشست تخصصی با اصحاب رسانه در نمایشگاه دستاوردهای دولت، بیان کرد: بسیاری از دستگاهها به اقتضاعات زمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته ‌است و کمیته امداد، دومین نهادی بود که به جهت نگاه امام راحل (ره) به محرومین به عنوان پایه های ستون انقلاب شکل گرفت.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه این نهاد وظیفه خدمت به محرومان را در دستور کار قرار داد، گفت: بسیاری از دستگاههایی که بعد از انقلاب شکل گرفتند، برخی ادغام و برخی با تغییر رویه ها و برنامه ها به کار خود ادامه دادند و امداد از جمله دستگاههایی است که در این ۴۳ سال، نوع فرایندهای خود را تغییر داده است و از صرف کمک، به سمت توانمندسازی مددجویان قدم برداشته و توفیقات خوبی در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی داشته است.

وی افزود: بیش از ۱۲۰نوع خدمت در کارنامه امداد در ۵۴ سرفصل خدماتی ثبت و ۵ مقوله مهم را در حوزه معیشت، حمایت و سلامت، مشارکت های مردم، مباحث فرهنگی خانواده ها، اشتغال و مسکن را عهده دار شده است.

سلم آبادی تصریح کرد: کمیته امداد استان در سال گذشته بیش از ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار خدمت به مددجویان با مبلغ بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ارائه کرده است که از این‌ مبلغ بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات قرض الحسنه و ۱۰۰۰ میلیارد تومان کمکهای مردم پرداخت شده است که نشان از همراهی دولت، مجلس و مردم بوده است.

وی با بیان اینکه همه فعالیت های کمیته امداد مبتنی بر مردمی سازی است، گفت: در طرح اکرام و ایتام، کمیته امداد خراسان رضوی از فروردین سال ۱۴۰۱ تا تیر ماه سال ۱۴۰۲، رتبه اول نقد کشور را به خود اختصاص داده است که نشان از نگاه دلسوزانه مردم استان به نیازمندان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بیان کرد: سال گذشته ۱۱۶ هزار فرصت شغلی توسط دستگاههای استان ایجاد شده که بیش از ۳۳ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد بوده است.و تلاش ما برای سال جاری افزایش بیش از ۳۰ هزار فرصت شغلی در حوزه توانمندسازی اقتصادی در مشاغل خرد می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.