×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اختتامیه جشنواره غذا و صنایع‌دستی ملل در بوستان بهشت مشهد برگزار شد

به گزارش توس اکو، حسن موحدیان در حاشیه برگزاری اختتامیه این جشنواره در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره غذا‌ها و افطاری‌های مردمی ملل در مشهد اظهار کرد: باید فرصت‌هایی را فراهم کنیم که از طریق آن بتوان مردم را از خانه‌ها و منازل‌شان جدا کرد و نشاط و شادابی صحیح و مناسب را در اختیار ایشان قرار داد. یکی از این اقدامات برگزاری همین نمایشگاه غذای ملل است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: همبستگی ملل برای ما اهمیت زیادی دارد. در حال حاضر ما میزبان بسیاری از مردم عراق و افغانستان در کشورمان هستیم. سوابق فرهنگی و تاریخی ما با این کشور‌ها موجب شده این‌ها بتوانند در کنار یکدیگر حضور پیدا کنند.

موحدیان تصریح کرد: استقبال مردم از این جشنواره نشان می‌دهد که تصمیم درستی گرفته شده است. حتی گاهی از ما درخواست می‌کردند که این نمایشگاه تمدید شود که البته رسیدگی و تصمیم‌گیری درباره این موضوع در اختیار مسئولان خواهد بود.

فاطمه سلیمی، نائب‌رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در حاشیه برگزاری اختتامیه جشنواره غذا و صنایع دستی ملل اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه ترکیبی بین فعالیت‌های فرهنگی و تاکید بر سنت مشترک میان کشور‌های مختلف است. هرچقدر این اشتراکات برای مردم به نمایش درآید، آشنایی با آن برای ایشان بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه مشهد یک جهانشهر است و نگاه ویژه‌ای به حضور اقوام مختلف دارد، گفت: رنگ فرهنگ‌ها و غنای هویت‌ها در این شهر دیده می‌شود. جشنواره غذا و صنایع دستی ملل نیز که با محتوای عرضه غذا برگزار شد، برگرفته از فرهنگ‌ها و تمدن‌های ماست. این غذا آغشته به محبت مادرانه و سنت‌های قدیمی هر فرهنگ است.

سلیمی تصریح کرد: در این جشنواره اکثر غرفه‌داران به صورت خانوادگی به عرضه محصولات خویش می‌پرداختند و عمده شهروندانی که برای بازدید آمده بودند نیز این دیدار را به صورت خانوادگی انجام می‌دادند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.