×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
آمادگی کامل هلال احمر خراسان رضوی برای نوروز ۱۴۰۳

به گزارش توس اکو ، محسن ذاکریان امروز، ۲۷ اسفند در افتتاحیه طرح ملی خدمات جمعیت هلال احمر در نوروز ۱۴۰۳،  در خصوص فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر استان اظهار کرد: در سالی که گذشت جمعیت هلال‌احمر فعالیت‌هایی مانند معاینات پرحجم حجاج، ارائه خدمت در اربعین، حج، خدمت به زائرین مشهدالرضا(ع) در دهه آخر صفر، طرح قدم به قدم، طرح همسفران خورشید، خدمت‌رسانی در حوزه اسکان زائر، اردو راهیان نور انجام داده است.

وی افزود: در حوزه امدادرسانی کارنامه درخشانی مخصوصا در جاده‌ها داشته‌ایم. امدادرسانی در زلزله افغانستان و رساندن خدمات امدادی که بالای ۶۰۰ تن اعزام صورت گرفت، کمک به غزه که در طی آن ۲۰ تریلی از مشهد ارسال و سبب بهبود روابط دیپلماتیک دو کشور شد و هم‌چنین در سیل اخیر چابهار استان خراسان‌رضوی جزو اولین استان‌های حاضر در منطقه بود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: رشد در حوزه آموزش‌های عمومی، تخصصی داشته‌ایم. طرح‌های خوبی که در خیلی از شهرستان‌های استان اتفاق افتاده، جهش در حوزه آموزشی ایجاد کرده است.
وی گفت: امروز در آستانه طرح نوروز هستیم. یکی از رسالت‌های ما امدادرسانی جاده‌ای است. استقرار ۳۹ پایگاه امداد ثابت و موقت، ۱۱۰ خودرو عملیاتی و امدادی در گستره استان با فعال بودن بالگرد هوایی و حدود ۱۰ هزارنفر نیروی امدادی آماده خدمت، به این منظور حضور پیدا کرده‌اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در ادامه گفت: در حوزه جوانان جمعیت هلال احمر نیز ۳۰ ایستگاه نوروزی در ورودی شهرهای استان برای راهنمایی زائران برپا می‌شود.

ذاکریان افزود: در این پایگاه‌ها خدماتی مانند آموزش رفتارهای ترافیکی و سفر ایمن، آموزشهای خود امدادی، برپایی فضای دوست دار کودک و خیمه های نماز جماعت به استعداد سه هزار نفر روز از هشت صبح تا ۱۰شب به زائران و مسافران ارایه می‌شود.

وی گفت: در تجمعات انبوه مشهد، مثل ساعت تحویل سال و شب‌های قدر به رسم سال‌های گذشته علاوه بر استقرار ناوگرد، خودروهای عملیاتی در پیرامون حرم مطهر قرار می‌گیرند و حدود ۳۰۰ نیروی امدادی با دوچرخه آماده خدمت‌رسانی هستند. همچنین نیروهایی نیز استقرار ثابت دارند.
ذاکریان در خصوص تجهیزات امدادی از لحاظ عمر ناوگان اظهار کرد: تجهیزاتی وجود ندارد که توان امدادرسانی ما را مخدوش کند. خودروی امدادی توسط هلال‌احمر امسال خریداری شده که پروسه طولانی داشته و در مراحل پایانی تجهیز هستند، امکان دارد در طول طرح نوروزی به ناوگان خودرویی اضافه شود یا نهایت تا هفته هلال احمر تقویتی در حوزه خودرو عملیاتی داشته باشیم.
وی در ارتباط با همکاری هلال احمر در اسکان نوروز یا شب‌های قدر گفت: با توجه به مصوبه کارگروه ملی زیارت در این حوزه، آمادگی برای همکاری وجود دارد.

ذاکریان در رابطه با حداقل زمان حضور نیروهای امدادی در محل حادثه گفت: طبق آمار ۵ تا ۱۲ دقیقه حضور نیروهای امداد صورت می‌گیرد که در این مورد مولفه‌های مختلفی دخیل است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر افزود: برای تجمعات انبوه، در کلیه بحران‌ها و اتفاقات مراکز کنترل هماهنگی و عملیات دستگاه‌ها، هماهنگ‌کننده زمان و میزان ورود نیروها هستند و نیروها به صورت میدانی و خودجوش وارد میدان نمی‌شود تا تداخل حضور نیروها صورت نگیرد.

ذاکریان افزود: مردم با شماره ۱۱۲ می‌توانند درخواست کمک از جمعیت هلال‌احمر داشته باشند.

در پایان این مراسم از شرکت‌کنندگان نیروهای هلال‌احمر در زلزله افغانستان و سیل سیستان و بلوچستان تقدیر شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.