×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
آمادگی استان برای برگزاری بزرگترین رویداد سیاسی سال ۱۴۰۲

به گزارش توس اکو، یعقوبعلی نظری پنجشنبه ۱۰ اسفند در برنامه استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: مردم همیشه در طول این نهضت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حفاظت و حراست از نظام مقدس اسلامی نقش اصلی را داشتند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به رویداد انتخابات ۱۱ اسفندماه افزود: همه نیازمندی و زمینه‌ها برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری فراهم شده و ان‌شاءالله فردا ۱۱ اسفند ساعت ۸ صبح با آمادگی کامل در سراسر استان به استقبال مردم عزیز برای اخذ آرا خواهیم رفت.
وی با بیان اینکه ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر آمار واجدین شرایط رای دهی در خراسان رضوی است، ادامه کرد: ۸ نفر کاندید مجلس خبرگان رهبری هستند و ۶ نفر به شکل استانی توسط مردم انتخاب خواهند شد. همچنین ۸۱۵ نفر کاندیدا داریم که برای ۱۸ کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در ۱۲ حوزه انتخابیه استان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
نظری با اشاره به اینکه تعداد ۴۶۲۷ شعبه اخذ رای در استان مستقر شده است، خاطرنشان کرد: صندوق‌های اخذ رای برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری با رنگ آبی و صندوق‌های اخذ رای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی با رنگ قرمز در شعب اخذ رای جانمایی شده‌اند.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه وظیفه اصلی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان «قانونگذاری» است، عنوان کرد: مهم ترین ماموریت مجلس و نمایندگان، تصویب قوانین مشکل گشا به نفع مردم است و طبیعی است که نمایندگان جایگاه خوبی در سطح کشور دارند. بر این اساس ما می‌توانیم با یک‌ تعامل مسائل استان را با استفاده از ظرفیت نمایندگان پیگیری و‌ حل کنیم.
وی در ادامه با اشاره جزئیات فرآیند اخذ رای در روز جمعه تصریح کرد: انتخابات ۱۱ اسفندماه ساعت ۸ صبح جمعه به صورت سراسری در کل استان همزمان با کشور آغاز و ۱۸ بعدظهر به اتمام خواهد رسید. البته تمدید آن توسط ستاد مرکزی اعلام خواهد شد و اگر برابر قانون کاندیداها نتوانند ۲۰ درصد آرا را کسب کنند، قانونا رقابت‌ها به دور دوم کشیده خواهد شد.
نظری با بیان اینکه ۶۹۷ نفر نامزد آقا و ۱۱۸ نفر نامزد خانم هستند، تاکید کرد: به مشارکت بالای مردم در این رویداد خوش بین هستیم. بر این اساس با بصیرت مردم و نظرسنجی‌های گوناگون پیش بینی می‌کنیم، مردم استان مشارکت خوبی در این رویداد داشته باشند.

استاندار با بیان اینکه بنابر اعلام سازمان هواشناسی خراسان رضوی، فردا استان یک روز برفی همراه با دمای روزانه منفی را به ثبت خواهد رساند، افزود: برای خدمات رسانی کم نقص در جلسه شورای اداری شب گذشته، همه دستگاه ها به حالت آماده باش در آمده اند.

وی ادامه داد: همچنین با هماهنگی هیات های اجرایی، شعبی که با حوزه انتخابی فاصله دارند از هم اکنون به مناطق اعزام شده اند.

استاندار خراسان رضوی گفت: مزید بر آن برای رفع هرگونه مشکل ارتباطی، دستگاه های امدادی و متولی در خصوص خدمات رسانی ویژه، دستورها را دریافت کرده اند و همه نیازمندی ها برای برگزاری انتخابات فراهم شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.