×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز چهارمین المپیاد کشوری استعدادیابی دوچرخه‌سواری به میزبانی مشهد

به گزارش توس اکو و به نقل از پایگاه اینترنتی جهانشهر، مجید طهوریان عسکری در نشست خبری چهارمین المپیاد کشوری استعدادیابی دوچرخه‌سواری اظهار کرد: طی ۱۰ ماه گذشته تلاش‌های مختلفی در زمینه‌های متنوع با رویکرد علمی و حرفه‌ای در حوزه دوچرخه‌سواری مدنظر ما بوده است. با توجه به نقش دوچرخه در کاهش آلودگی هوا و سطح ترافیک شهری و افزایش تندرستی و هم‌راستایی این هیات با فعالیت و سیاست شورای دوره ششم، این مسئولیت را قبول کردم و امروز در دو سطح همگانی و حرفه‌ای فعالیت‌ها را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در ماه‌های گذشته مدال‌های رنگارنگی در مسابقات قهرمانی کسب کرده‌ایم که شامل چهار مدال طلا، سه مدال نقره می شود. این موضوع نشان از همت و تلاش جمعی از پیشکسوتان و مربیانی است که در عرصه دوچرخه‌سواری درحال فعالیت هستند.

رئیس هیئت دوچرخه سواری خراسان رضوی بیان کرد: بخشی از ماموریت ما در حوزه زیرساخت است که در این راستا ساخت پیست‌های جدید در دستور کار قرار گرفته و بوستان خورشید به عنوان پایگاه قهرمانی ورزش کوهستان درنظر گرفته شده و در حال طراحی سایت کراس کاتنری در بوستان خورشید هستیم. همچنین ایجاد پیست در چند بوستان دیگر نیز در دستور کار و انجام کارهای مطالعاتی است.

طهوریان عسکری با اشاره به امکانات خوب بوستان غدیر برای برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری خاطرنشان کرد: یکی از دلایل استفاده از این بوستان مطبوع بودن هوا و نزدیکی ورزشکاران به کمپ های اسکان است. همچنین در راستای مناسب سازی فضا نیز سه روز تلاش شبانه‌روزی انجام شده تا بتوانیم میزبان خوبی برای ورزشکاران یا به عبارتی زائران علی بن موسی الرضا (ع) باشیم.

وی اضافه کرد: امروز ساعت ۱۴ پذیرش رسمی دوچرخه‌سواران در بوستان غدیر انجام و ساعت ۱۶ جلسات فنی با سرپرست تیم‌ها برگزار می‌شود. همچنین افتتاحیه این مراسم ساعت ۱۹ برگزار می شود. براساس پیش‌بینی های صورت گرفته طی این مراسم میزبان ۳۰ استان شامل ۲۰۰ پسر و ۱۵۰ دختر خواهیم بود.

رئیس هیئت دوچرخه سواری خراسان رضوی تصریح کرد: ورزش کشور بدون حمایت حوزه صنعت و بخش خصوصی رونق جدی ندارد بنابراین کمک نهادهای دولتی و بخش خصوصی در اجرای مسابقات بسیار تاثیرگذار خواهد بود که در این راستا از کسانی که ما را در برگزاری هرچه بهتر این مسابقات همراهی کردند، تشکر می‌کنم.

طهوریان عسکری گفت: برای افراد برگزیده نیز علاوه بر دریافت مدال قهرمان، هدیه متبرک علی بن موسی الرضا (ع) و هدایای نقدی و غیرنقدی توسط حامیان برنامه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به تاثیر برگزاری این مسابقات در محدوده‌های حاشیه شهر ادامه داد: در دنیا زمانی که شهری میزبان برگزاری مسابقات یا فسیتوال می‌شود، تمام توجهات به آن محدوده جلب می‌شود و خدمات و اقدامات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در محل برگزاری مسابقات متمرکز می‌شود.

 

تلاش های خوب مشهد در میزبانی از مسابقات

در ادامه جعفر رنجبران، نماینده فدراسیون دوچرخه‌سواری جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: بسیار خوشحالم که در جمع مردم خوب خراسان رضوی هستیم. خوشبختانه مسابقه در مکان خوبی قرار گرفته و زمین نیز از نظر فنی در شرایط خوبی قرار دارد و امیدوارم مسابقات با هیچ گونه حادثه برگزار شود.

وی افزود: مسابقات در چهار سطح ۲۰۰ متر، کوهستان، دوهزار متر و مسابقات حذفی با موانع برگزار می‌شود. خوشبختانه مشهد تلاش‌های بسیار خوبی در زمینه میزبانی از این مسابقات داشته است.

 

ایجاد مسیر کوهستان در بوستان غدیر

در بخش دیگری از این جلسه ریحانه طالبی، مسئول کمیته استعدادیابی فدراسیون دوچرخه‌سواری بیان کرد: امسال چهارمین دوره مسابقات برگزار می‌شود. از شهر مشهد به دلیل قبول میزبانی مسابقات در کنار میزبانی از زائران علی بن موسی الرضا (ع) تشکر می‌کنم.

وی افزود: یکی از اقدامات صورت گرفته ایجاد مسیر کوهستان در بوستان غدیر بود که شرایط قابل قبولی را برای ورزشکاران فراهم کرده است.

مسئول کمیته استعدادیابی فدراسیون دوچرخه‌سواری تصریح کرد: در رشته دوچرخه سواری اولین رده سنی در مسابقات رسمی، جوانان است و به دلیل پشتوانه سازی نیاز به استعدادیابی داریم.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.