×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
کانون‌های خدمت رضوی اشتغال آفرینی را اولویت قرار دهند

به گزارش توس اکو و به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در اختتامیه سومین جشنواره خدمت رضوی که امروز چهارشنبه ۲۹ تیرماه در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه نیازمندان را از بهترین و ارزشمندترین اعمال نزد خداوند متعال دانست و اظهار کرد: خادمیاران رضوی خدمات اجتماعی ارزنده‌ای در اقصی نقاط کشور به نام مبارک حضرت رضا(ع) به مردم ارائه کرده‌اند که این اقدامات ارزشمند در مسیر ادامه سیره ائمه اطهار(ع) است.

وی فعالیت‌ها و خدمات خادمیاران رضوی چه در بحث محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی و چه در عرصه مقابله با کرونا را مفید ارزیابی و تصریح کرد: عرصه‌های خدمت فراوان و امکانات محدود بوده، لذا لازم است اولویت‌بندی کنیم و امکانات را در آنجا که ضرورت بیشتری دارد هزینه کنیم که امروزه اشتغال یکی از مهم‌ترین عرصه‌ها به شمار می‌رود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه بیکاری، مشکلات اقتصادی و ناهنجاری‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت، گفت: اشتغال یکی از نیازهای اساسی‌ اقشار محروم است که تأمین آن می‌تواند باعث آرامش و حفظ دین و دنیای آن‌ها شود و یکی از امور ضروری است که در عرصه خدمت‌رسانی بیش ‌از پیش باید موردتوجه قرار گیرد. ایجاد هر شغل موجب رونق سفره و آرامش یک خانواده می‌شود، لذا کارآفرینی نقش مهمی در پیشگیری از گناه و جرائم و ثواب فراوانی برای کارآفرین دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر نمونه‌هایی از خدمت به خلق در سیره حضرات معصومین(ع) و علمای بزرگ اسلام، تصریح کرد: سیره ائمه اطهار(ع) سرشار از نمونه‌های خدمت به خلق بوده و آن حضرات از هیچ تلاشی برای برآوردن حاجت مردم فروگذار نبودند، آنچه آن بزرگواران در اذهان مردم ماندگار کرده است نیز همین خدمت‌رسانی‌ها بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های زندگی علمای بزرگ اسلام در کنار فعالیت‌های علمی و تدریس، رسیدگی به کارها و گرفتاری‎های مردم بوده است، تصریح کرد: علمای بزرگ دین به تبعیت از سیره ائمه اطهار(ع) از گره‌گشایی و نیکی و احسان به مردم غافل نبودند و دیگران را نیز به کارگشایی و برآوردن حاجت مردم تشویق و ترغیب می‎‌کردند.

وی با اشاره به تأکیدات اسلام در خصوص توجه به امور معیشتی فقرا و نیازمندان، گفت: حضرت امیرالمؤمنین(ع) خدمات فراوان و رشادت‌های بسیاری برای اسلام داشته‌اند، اما برای هیچ‌کدام از این خدمات آیه قرآن نازل نشد، اما هنگامی‌که آن حضرت انگشتر خود را در نماز به سائلی بخشیدند و یا غذای افطار خود را برای ۳ شب انفاق کردند، آیه قرآن نازل شد، که نشان‌دهنده ارزش و اهمیت رسیدگی به مستضعفان در پیشگاه خداوند متعال و یک درس برای مسلمانان است.

وی با تأکید بر اینکه انسان‌های صالح، نیکوکار، با اخلاص و خوش‌نام باید در کانون‌های خدمت رضوی حضورداشته باشند، خاطرنشان کرد: کانون‌های خدمت رضوی باید مجمع انسان‌های پاکیزه و مخلصی باشد که تنها جلب رضای الهی را مدنظر داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.